Sidan 11 av 31 FörstaFörsta ... 89101112131421 ... SistaSista
Resultat 201 till 220 av 613
  1. #201

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av jonis Visa inlägg
    Vilket bränsle körde du på?
    Mvh
    Åkte på Preem 98 som tydligen ska hålla hög kvalitet, tanken var att prova med racefuel och det finns en klar racemapp för det men jag hade lyckats tanka upp för mkt vanligt bränsle så vi tankade upp med racefuel men hann inte testa innan de stängde körningen... så nu står den upptankad o mappad med racemapp och det enda som ligger framför mig är 93 mil till Umeå och en bil full med däck o skit. Så imorgon blir det att flasha tillbaka och åka med soppa à 45/ liter till ingen nytta. Kul jättekul NOT!! men vid tillfälle så kommer jag nog att prova den så också då testerna med den uppsättningen var en enorm skillnad mot vad vi åkte med idag . Sedan får folk tycka att det inte är FairPlay om ngn vill men hallå you race what you got eller hur?
    Jag tror inte på en 11 SEK tid ens med racefuel längre om det inte är kallt som f** och jag skulle lätta allt löst då jo absolut möjligt men inte lätt.
    Over and out/ Erik

  2. #202

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Så där ja, hemma i Umeå igen spöregn o skitväder hela vägen hem och en irriterande känsla av fail att inte åkt så fort det var tänkt.
    Golf skrället gick trots pissiga starter och urusla 60fotare fortare än i piteå på samtliga repor utom 1 då jag stagade för långt och då inte kunde aktivera launch igen. åkte en 12,76 som kunde ha blivit bra tror jag men då hade jag glömt stänga AC och hade den på 18 grader full fart hade iaf 8,2 140 kmh på 201 m 2,1 60 fot.

    Inget som helst slir i låda/koppling och snabbaste tiden på 12,71 -177 var med orginal gatdäck 19" med hjulspinn 1-2 då gatpuckar inte alls greppade på klister , alla andra tider på 17"
    Åkte fööresten 2 repor RS bana med ju. Bästa tid 45,7 + 3 koners tillägg a`3 sek per kon utan konklipp hade det varit en topp 10 tid där, var kul att prova det med men bättre bromsar JA TACK ngn som vill sponsra med belägg

    Snittförbrukning hem 0,95 snitt fbr med fullpackad bil 3pers spöregn snittfart 96 kmh är i min värld skitbra för en stabil 12sek 1500kg+ gatgolf
    Sind att alla events är på fel sida sverige för det vore kul att komma på några av era körningar för att se hur andra bilar går då det inte kommenteras så mkt mer just nu och inte en annan tid har visats upp av ngn annan R bil.
    Jag har hittat en R golf som åkt 12,56 i england men vet inte så mkt om setup på den så info från omvärlden mottages tacksamt.
    Over and Out
    MVh Erik

  3. #203

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Kul att du strider på Erik, förr eller senare så får du till en låg 12:a.

    Personligen så är jag tyvärr för feg för att "förbättra" min bil. Men detta är kul läsning som visar att det finns potential.

  4. #204
    silam
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Åkte fööresten 2 repor RS bana med ju. Bästa tid 45,7 + 3 koners tillägg a`3 sek per kon utan konklipp hade det varit en topp 10 tid där, var kul att prova det med men bättre bromsar JA TACK ngn som vill sponsra med belägg
    Ja bromsarna pallar inte riktigt med bankörning märkte jag på Gotlandring, frågan är hur långt det räcker med bara andra belägg.
    Dock var org däcken ett ännu större problem.

    /N

  5. #205
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Både däcken och bromsarna är lite för dåliga för HÅRD bankörning, bättre belägg och bättre bromsvätska kommer man långt med men fortfarande blir det ju inte perfekt!

    Däck är svårt, kör man med 19" så blir det svårt att hitta riktigt bra däck som fungerar både bana och på gata, bästa är kanske att ha en uppsätning med typ R-däck och köra bana med och fortsätta ha original som dom är!?

  6. #206

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    JA! Man kan åka en låg tolva med en Golf R... Iaf med gtech tid , men som jag har sett med tiden på stripp mot vad jag kört med Gtech så stämmer det skitbra..
    Nytt pb 12.2-183,5 samt 12,4-181.5
    0-100 4.07 bildbevis kommer
    Erik

  7. #207
    Peddan
    Gäst
    Angående utväxling på Golf R: såg ett youtubeklipp där den tydligen inte gör 100 på tvåan?!?! Killen måste ta trean oxå och lite därför tror han att den inte klarar utsatt tid på 5.7 eller 5.5.....likadant både på DSG och manuell.

    Någon här som testat? Undrar varför de byggt lådan så om det stämmer?

  8. #208

  9. #209

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Citat Ursprungligen postat av Peddan Visa inlägg
    Angående utväxling på Golf R: såg ett youtubeklipp där den tydligen inte gör 100 på tvåan?!?! Killen måste ta trean oxå och lite därför tror han att den inte klarar utsatt tid på 5.7 eller 5.5.....likadant både på DSG och manuell.

    Någon här som testat? Undrar varför de byggt lådan så om det stämmer?
    Det är väldigt vanligt att bilar inte gör 100 på tvåan nu för tiden. Lådan i R:en är väldigt tät i utväxlingen och avvägd mot motorn för att få bästa möjliga totala acceleration. I och med att motorn är rätt så trött innan den fått upp laddtrycket så kunde VW antagligen inte ge den en högre etta vilket i sin tur leder till att tvåan inte kan/får bli hur hög som helst för att skapa bekymmer vid uppväxling från ettan.

    Med DSG så är det lätt att få till en bra start tack vare launch, men med manuell så är det svårare. Det är hårfint mellan att slira för mycket koppling och att släppa för tvärt och tappa ladd.

  10. #210

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Dags att lyta lite grann, jag har fått tacksam konkurenns från downunder med riktigt snabba tider från R Golfar, spännande läsning för racenördar som mig iaf, på söndag blir det Autum nats i piteå för mig och jakten på en 11 fortsätter kanske en världsbästa tid är nåbar iofs är väl rätt nördigt att kalla det världsbäst i en ytterst smal tävlingsgren men för mig vore det fränt att få nghn sekund i rampljuset


    http://forums.vwvortex.com/showthrea...6#post73182106

  11. #211

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Vore kul om du fick till en officiell tid som knäcker konkurrenterna. Du får återkomma efter söndag.

  12. #212

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Jag hoppas på det och att det håller ihop...
    Australien golfen är bromsad till 400hk och 580 nm , såvitt jag har förstått så är hans låda uppdaterad och jag tror nog att jag har mer av både effekt och vrid i min framförallt på VP så??? Lite orolig för lådan är jag faktiskt och min race följeslagare får nog snart diskbråck av allt huvudskakande om att ta det lungt för F**
    Senast redigerad av Gasekke den 2011-08-24 klockan 13:13.

  13. #213

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Det får vi verkligen hoppas.

    Ang siffror i länken. Det står 300 hk bromsat på hjulen, 378 hk i motorn och 400 hk korrigerat mot något slags normaltillstånd. Var tar mellanskillnaden vägen? Transmissionsförluster står för max 10 % på denna effektnivå och säg att slippet står för 3 %, men resten då? Dvs vad står drag power för?
    Senast redigerad av DPC den 2011-08-24 klockan 13:40.

  14. #214

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Jag undrar oxå över bromspappert tycker det var sjukt mkt effektförlust mot hjul?? Märkligt helt klart, jag har bara räknat slutfart o vikt och behöver "bara" 3
    60 hk behövs då.
    Men vi får se hur det går.
    Erik

  15. #215

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Min poäng är att siffrorna är orimliga. Tänk vad mycket värme som måste kylas av från drivlinan om det hade stämt.. Skulle gissa att bilen ifråga har ca 350 hk. Med 360 hk så får du till en fin tid, lycka till!

  16. #216

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Om du byter turbo till en loba 380, då kan du få ut 380-420 hk, men med en k04 är det som DPC säger 350-360 hk som max
    och då är bilen hårt påställd..

  17. #217

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Jo den är rätt så hårt påställd min lilla tyska, men vi får se vad den ger om hon överlever helgens körningar så är tanken att bromsa hos motor nord i deras 4wd dynapack för att se effekten på riktigt. på Stertmans lilla testraka så hade Hon 220+++ vid skylten vilket är riktigt bra tydligen.

    (det är väl bara några av er som vet hur testrakan ser ut iofs men för er som vet säger det en del tror jag)

    Jag inbillar mig att det nog går att lura ut en hel del mer än 360 ur K04:an med VP men som sagt bara teori och inget bevisat ännu.
    Mvh Erik
    Keep on tuning!

  18. #218
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Vi på Stertman Motorsport AB vill gratulera Erik till Europa rekordet, mer får Erik berätta själv.
    Vet att han är väldigt ledsen och missnöjd med tiden och allt, men en tändspole började så klart att strula efter dagens första repa så han satte Europa rekord på sin första repa för dagen!

    12,49 @ 176km/h lyder Europa rekordet!

  19. #219

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    HELV***** vilken skitdag...

    Fast egentligen ska jag väl vara nöjd med dagen.
    Racerapport Pitedragway..

    Idag var det fantastiska förutsättningar för fortåka, kanske ngt varmt (jäv** växthuseffekt) +22 och 98% luftfuktighet så inte den syrerikaste luften direkt.

    Satte på 17" 1,8 däckstryck och ut på en tänkt försiktig första repa.
    Bilen gick GRYMT bra


    MEN ngt gick tyvärr sönder i den repan och efter det så gick det inte att få ngt tryck i henne alls

    Jag ser ett par alternativa ideer och är tacksam för andra tips.
    Jag har urusel respons och misstänker i första hand tändspolar då det är inte allt för ovanligt på VAG

    alt:2 Efter repa 2-3 då det bara gick skit så syns det att den tryckt ut olja genom oljepåfyllningen i ventkåpa inte genom locket, teori. Backventilen till vevhus vent paj = den trycker bort allt laddtryck ner i kåpa och därför effektbortfallet??
    Jag låg i stort sett på samma slutfarter 174-175kmh men usla tider så jag nämner dem inte ens...

    I övrigt slut på teorier från min sida, nu ska jag bara hitta ngn vänligt sinnad VAG servare som kan tänka sig att köra felkodsläsare för att kolla övrigt och det var inga problem att köra bilen hem från pite-Umeå 23mil trots detta strul.

    Tråkigt att jag inte kunde ta en Världbästa tid men jag tror fortfarande att jag kan köra ner mot mina Gtech tider 12,2 under samma förutsättningar som när de testerna gjordes +12 o torr luft.

    Men kom med vettiga förslag på vad det beror på så ska jag bolla dem med service.
    Jag har för långt tilll Stertman för att åka dit o kolla så jag hoppas det är ett skitfel helt enkelt.

    Men håll med om att det är lite ballt att åka under 12,5 med en tung Golf rackare och jag tycker det är ruskigt kul at den här tråden väcker så pass stort intresse att det är nästan 10000 visningar på den..

    Tack för visat intresse
    Mvh Erik Umeå

  20. #220

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Din bil går riktigt fint, hoppas nu det inte är något allvarligt med bilen, när min tändspole gick sönder
    lyste gula motorlampan och bilen gick knappt å köra(på en passat w8) Mitt tips är att
    kolla PCVn ser ut så här,http://www.ecstuning.com/Volkswagen-...ion/ES1928559/ kolla så inte backventilen strular..
    Senast redigerad av anri52 den 2011-08-28 klockan 20:47.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin