Sidan 18 av 31 FörstaFörsta ... 81516171819202128 ... SistaSista
Resultat 341 till 360 av 613
  1. #341

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Lite fakta är alltid kul! Sveriges snabbaste 2,0t fsi är en AWD Cupra som väger drygt 1800 kg
    ett litet filmklipp på besten http://www.garaget.org/video/129353

  2. #342

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Den är riktigt riktigt snabb cupran helt klart,snyggt välbyggd och rapp.
    Snabbast 2.0tfsi , det vet jag inte om den är. Jag har inte sett några nya tider på den bilen med nuvarande setup men de gamla siffrorna var ju långsammare än mina med K04 och väsentligt långsammare än dagens.

    Jag skulle hemskt gärna få en körning mot mygels bil under 2013 så får vi se vilken som är snabbast.
    Cupran är ju lite tyngre än vad min är så det saknas inte effekt cupran helt klart. Men snabbast återstår att ta reda på och det kvittar mig helt om jag skulle bli frånåkt då jag har full respekt för vad andra gör med sina bilar oavsett vem som tunat eller byggt ihop den då det krävs pengar tålamod och tid för att lyckas.
    Med vänlig hälsning, Erik

  3. #343

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Magnus Olausson
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av sspc Visa inlägg
    Erik,

    Gillar din inställning.
    Inga bilar går att trimma hur mycket som helst och golf motorer kanske inte är dom som ens går att trimma mest.
    Golf är däremot en trevligare bil än tex evo8/9 (tycker jag)

    Jag hade tidigare en ZX300 som bla tubocenter med Claus hjälpte mig med på den tiden. den hade cirkus 400hk och jämfört med min r32 (original) så gick den som fan. men den saknade ju bromsar, komfort och vägde som aset.
    Den hade dock en stadig motor och bra drivlina som tålde den del, det gjorde nog även supran.


    Om jag kunde få 350-400hk på min r32:a med en turbo och det håller ihop till vardags så skulle jag vara skitnöjd.
    Man får ju vara litre rädd om sin drivlina också.
    Min väg dit är inte komplicerad och jag tror dom flesta vet vad som behövs.
    Låg-komp.
    Turbo
    IC
    sprutare
    MAF

    spanar in lämpliga kit just nu.


    Jag har inget intresse att köra 402meter eller tävla mot andra, men visst skulle jag kunna bjuda på tider och bänkningar om jag kommer så långt men det vore ju bara för att sprida lite kunskap.

    Lycka till och skjut inte sönder grejorna.

    när kommer bilsporten i handeln ?

    mvh
    /Nicholas
    Kör du Dsg eller manuell?

  4. #344

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Golf R kan verkligen prestera på strippen!
    http://www.youtube.com/watch?feature...&v=WiPRPbDVCTY

  5. #345

    Reg.datum
    aug 2012
    Namn
    Selmir H
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    56
    Finns det några tider med V-tech VW GOLF R steg 1 resp steg2 ?

  6. #346

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av SelmiR Visa inlägg
    Finns det några tider med V-tech VW GOLF R steg 1 resp steg2 ?
    Tider har jag inte men mest valuta för pengarna är Steg 1 plus intercooler.
    Vtech kan sin sak dom har ju mappat Sveriges snabbaste 2,0t fsi bil (Mygels Cupra)
    så du blir nog nöjd med vilket steg du än väljer

  7. #347
    MiWi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Tider har jag inte men mest valuta för pengarna är Steg 1 plus intercooler.
    Vtech kan sin sak dom har ju mappat Sveriges snabbaste 2,0t fsi bil (Mygels Cupra)
    så du blir nog nöjd med vilket steg du än väljer
    Vtech ska vara svensk återförsäljare för APR.

  8. #348

    Reg.datum
    aug 2012
    Namn
    Selmir H
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    56
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Tider har jag inte men mest valuta för pengarna är Steg 1 plus intercooler.
    Vtech kan sin sak dom har ju mappat Sveriges snabbaste 2,0t fsi bil (Mygels Cupra)
    så du blir nog nöjd med vilket steg du än väljer
    okej tack , men har för mig att V-tech skulle komma ut me tider för GOLF R i tidigare inlägg men har listat runt alla sidor och har inte än sett tiderna ,

  9. #349

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Golf R kan verkligen prestera på strippen!
    http://www.youtube.com/watch?feature...&v=WiPRPbDVCTY
    Herre Jesus, där sprack helt klart mina möjligheter att åka fortare än apr golfen, några 10sec tider kommer inte min R att klara av tror jag med största sannolikhet. Just nu iaf jag har inte de resurser som en hel trimfirma kan bygga ihop utan får minsann betala själv
    . Bygga en ny bottendel, topp insug kostar säkert 100-150k innan det lirar. Jag kör ff org plastinsug helt standard bottendel med "bara" kringutrustning bytt i maskinrummet. En mitten låg 11 ska det nog åkas med den setupen. Provade lite igår med gatmapp 1.6bar utan meth (racemapp = 2+bar och meth) på hal höstasfalt och dåligt grepp 60ft 1.99
    Åkte då 12.05-184 7.76-149 201m
    APR hade 1.7 60ft 7.04 165 blås på 201 vilket är Sjukt snabbt!!!
    Jag kan nog få 60ft ner mot 1.7 på klistrat ner mot 7.20 kanske på 201 , borde räcka till 11.8 på gat mapp och fortare på rejsmapp men nu gör jag som många andra gärna gör och gissar utan att veta utan bara teorier. 80-120 2.4 sec btw så det går bra att köra om...

    Hatten av för APR golfen, även om den är betydligt mer moddad rent hårdvarumässigt , men det är imponerande att se en såpass tung "gatbil" åka flera höga 10 sec repor det är fasen inte enkelt! (eller billigt) Tro mig jag vet.

    Jag får väl helt enkelt jaga MYgels cupra då, eftersom den fortfarande tydligen anses vara Sveriges snabbaste?. fast de tider iaf jag har sett är långsammare än min 2.0tfsi.
    En värdslig sak som Karlsson på taket skulle ha sagt
    snart sommar igen hoppas jag så det får rejsas lite hoppas jag.
    Trevlig helg alla // Erik

  10. #350

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av SelmiR Visa inlägg
    okej tack , men har för mig att V-tech skulle komma ut me tider för GOLF R i tidigare inlägg men har listat runt alla sidor och har inte än sett tiderna ,
    Jag har väntat i snart 2år på tider från V-techs R golfar meeeeen icke, märkligt detta kan tyckas eller??

  11. #351
    MiWi
    Gäst
    Gällande APR-Golfen, detta kan väl ändå inte stämma?

    STOCK GOLF R INJECTORS
    Om den körs med originalspridare skulle jag förvånas.

  12. #352

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    +1 på den frågan med spridare, om inte APR kommit på ngt som ingen annan vet såklart.
    Jag har RS4 men det är på inget sätt en optimal spridare för det här ändamålet det finns en variant från VF enginering men de är svindyra och flödar bara ca 5-7% mer än RS4 fast de verkar ha bättre midrange egenskaper.

    http://www.goapr.com/products/inject...ch_hdev_1.html
    De här spridarna kör de med
    Stock injektors = not.. Men en bra spridare tydligen
    Senast redigerad av Gasekke den 2012-11-24 klockan 15:55. Anledning: Mer info hittad

  13. #353

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Din bil är grym på många sätt speciellt på strippen, hoppas verkligen du kan komma på något Björkvik event nästa år, det Cupran bevisa på sista eventet är grymt imponerande och tittar man på vad han gjort med motorn så inser man ganska snabbt
    att han lirar i en annan liga, motorn är så skottsäker att den är god för 6-700 hk, på eventet hade bilen drygt 500 hk
    1800 kg tung och fullkommligen slaktade en Lambo på 520 hk.Förmodligen kommer Mygels cupra va ännu snabbare nästa år
    då han finslipar motorn under vintern.Tider på dessa rullande event betyder ingenting det som betyder något är stabil effekt,
    utväxlingen, och hur starka bilarna är efter 180 km/h.Ett väldigt bra exempel är Martins Focus RS som gör 100-150 på 3,5 med 1 vx
    och 100-200 på 9,4 med 2vx, denna vassa RS är grym snabb på dessa event, om man tittar på tiderna så är dom ok
    men han tar bilar som kör 8,8 sekunder 100-200km/h lätt,bilar som kör samma tider som RSen blir fullkomligt frånåkta allt detta beror på att Focusen är fruktansvärt startsnabb från 50 och orkar behålla flåset efter 200 visst många bilar börjar plocka in när Focusen lägger i 6an men dom flesta hinner inte fram innan mål, en som lyckades med det var Mygels bil den var urstark i farter på 230 km/h+ dessa två bilar imponerar oerhört dessutom är det org turbo i Focusen.

  14. #354

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Hade varit roligt om mygel la upp en projekttråd i VAG delen här på forumet!

  15. #355

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Samuel
    Medlemsnr
    5368
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    211
    Känner ni till någon ED35 som trimmats till liknande nivåer ännu?

  16. #356

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Finns en Ed30 som liknar min maskin i det mesta, bromsades till över 500+ säger inte att min gör det men det finns resurser..
    http://statller.net/golf
    Jag skrev nyss ett låååångt inlägg men skiten försvann.. Återkommer i morgon i ämnet snabba 2.0tfsi
    Over and out // Erik

  17. #357

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Tänk så sjukt många visningar och kommentarer det blivit i den här tråden som bottnar i ett smalt ämne som 402meters tider blev egentligen en mer allmän fråga om snabba 2,0tfsi, men inget jag stör mig på utan roligt att folk läser och skriver i tråden.

    Rian tack så mkt för en bra dialog och roligt att du tycker att min R är grym, för det är den tycker jag med men inte som MYgels bil då den är egentligen en annan sida av samma mynt.

    Att min bil är snabb på strippen är mer en "bieffekt" av allt som är gjort på den och den är mest uppsatt för att kunna gå riktigt fort på bana numera och är nog väl hårt sat för strippen och slår därför loss hjulen allt för lätt på oklistrat och spinner hejvilt på 1,2,3växel på blött vid full mutter.

    Precis som du skriver tror jag att det är på event typ björkvik och det krävs mkt och stabil effekt i combo med utväxlingar för att vara med där och leka och det är möjligt att RSen plockar storvvilt pga det. RSarna är mkt snabba bilar och från början tänkte jag köpa en sådan men ville ha awd.

    Huruvida min eller cupran är sveriges snabbaste tfsi är inte en helt enkel fråga, hans motor är nog hårdvarumässigt ljusår från min och helt rätt väg att gå för långsiktig hållbarhet på max effekt jämfört med min. Men lika övertygad är jag att min bil vinner 10 av 10 repor på 402meter ändå , mest på grund av dsg och en konsekvent setup som alltid gör likadant och en manuell R eller S3/cupra kommer inte på lång tid kunna åka lika fort på en stripp bara på mer mos. En helt annan sak på björkvik åt andra hållet då att cupran bör vara snabbare än min R. fast på bana el superstage tror jag min bil är snabbare pga vikt och chassi fördelar om samma person tex Gullabo kör båda bilarna.

    För att någon av våra bilar el båda är snabbast i sverige beror mer på typen av event.
    Hmm kanske en "mångkamp" på emmaboda skulle avgöra ämnet, jag kan maila Emanuel på bilsport och höra om det vore kul med en tuner shootout mellan våra bilar , inga regler fria däck och bränsle gullabo får köra dem i SS och vi själva 50-250 samt stripp då fick vi facit tror jag och det skulle verkligen vara kul att se =).

    Sedan vilken mjukvara/tuner man valt är ju en sak då hårdvarumässigt finns massor med bra grejor till dessa bilar och sätts det ihop rätt blir det massor med effekt (men svindyrt) och ser man sig om i välden så finns det ytterst få 2,0tfsi som går riktigt fort dvs > 12,5 11-10sec repor med gatkörda bilar oavsett S3,R gti bilar och cupror. Men ge det 3-5år kommer teknik och pris hunnit ikapp och tider/priser kommer att kapas.

    Men snart sommar och då blir det förhoppningsvis mer körtillfällen , och med MYgel uppdaterar/finlirar i vinter så kommer jag att köra min R som brukis som jag alltid gör (liten gliring där bara för att jag måste ) för det har ju hört lite till tråden också ibland då alla inte sitter ner och sjunger we shall overcome och håller sina nuvarande/tidigare tuners i handen hela tiden..
    Over and out Erik
    Senast redigerad av Gasekke den 2012-11-25 klockan 12:55. Anledning: stavar som en påse nötter...

  18. #358

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Michel D
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Den är riktigt riktigt snabb cupran helt klart,snyggt välbyggd och rapp.
    Snabbast 2.0tfsi , det vet jag inte om den är. Jag har inte sett några nya tider på den bilen med nuvarande setup men de gamla siffrorna var ju långsammare än mina med K04 och väsentligt långsammare än dagens.

    Jag skulle hemskt gärna få en körning mot mygels bil under 2013 så får vi se vilken som är snabbast.
    Cupran är ju lite tyngre än vad min är så det saknas inte effekt cupran helt klart. Men snabbast återstår att ta reda på och det kvittar mig helt om jag skulle bli frånåkt då jag har full respekt för vad andra gör med sina bilar oavsett vem som tunat eller byggt ihop den då det krävs pengar tålamod och tid för att lyckas.
    Med vänlig hälsning, Erik
    Tjena Erik

    Kul att du gillar bilen, Tack! Din är grym den också !
    Om min är snabbast eller ej vågar jag ej uttala mig om? Men går hyffsat bra för sina 1820kg med fulltank och mig i

    Ang tiderna jag sätt du nämnt i flera forum. :P Förmodar att det är siffrorna från garaget.org? du tänker på så är dom från K04 tiden för flera år sedan står där också. och det året var inte då jag hade maxat ur K04 ens.
    så dom tiderna är kanske fel att jämföra med då dom inte ens motsvarar bästa min gick med k04 turbon

    Men inte uppdaterat dom siffrorna då det under den tiden var mkt pajkastning osv.
    Men är väl och kommer alltid vara så mer eller mindre :P
    Har blivit lite äldre och känner nu att det är Bättre visa det på plats istället för skriva ut tider kasta paj på div. forum

    Som jag sagt tidigare vore super kul att testa köra lite mot dig och även andra. Bara hojta till när du kan så ska vi nog kunna få till något

    Vill bara poängtera också, faktiskt så använder jag min bil vardagligen Är Min Bruks/pendlar bil.
    Nu när andra motorn revs ur så stoppat vi i min org motor i bilen. Så jag ska kunna använda den nu under tiden den andra ska finslipas lite för nästa år. Inget jätte stort som ska göra egentligen, ska sänka komp bla för kunna gå på mer tändning och sen lite annat små godis. Vad det ger får vi se kanske inget kanske lite?

    Ok måste erkänna en sak, idag lämna jag den hemma faktiskt.. men mest för att jag skulle inte kommit ut på vägarna med den då det var för höga drivor av snö och bilen är för låg hehe.. :P

    Annars körs den i princip varje dag året runt till och från jobb till utställningar i hela skandinavien diverse event osv med lite undantag om jag bygger om nåt stort på den som gör att den inte kan köras för tillfället som när jag byggde om till AWD förra året stod den i ca 1 ½-2 månader? jan-mars eller när den lackas osv

    Här är några dagar efter den stod på Elmia i år och snön kom tillbaka http://www.youtube.com/watch?v=AkOcP314huk
    Nylackad bil nylackade fälgar hehe :P

    Om du kan få till det med Bilsport skulle vara riktigt grymt, Jag är på direkt!!

    min är ju byggd för inte skämmas på bana eller vad jag nu bestämmer för köra delta i för event.
    bla så är alla bussningar, KW V3 med clubsport fjädrar alla stag, uppgraderade bromsar och numera AWD också.
    (bara Haldex uppgraderingen kvar)

    Nackdelen jag har är väl Vikten. :/ Men vill man ha allt så blir nåt lidande.. :P
    Har ju endå satsat ganska brett.. Styling, Motor, Väghållning Bromsar, Stereo inredning mm..

    Men kan åka till utställningar köra några varv på banan eller på björkvik event eller liknande pendla till jobbet och inte behöva skämmas på nåt av tillfällena.

    Lite Gott och blandat och man kan tro jag har svårt att bestämma mig för vad jag ska satsa på.. xD
    Men har en bil jag trivs med ialf om jag vinner förlorar är snabbast eller den slöaste spelar mig ingen roll har så kul me bilen varje dag i princip så är nöjd med det

    Oj vart långt det här haha om jag låter bitter eller nåt i svaret så ta det inte så. För det är jag inte försökte svara på alla frågor påståenden som jag läst här och även nåt annat forum om min bil. :P

    Erik din bil är grym tycker jag och ska bli kul att se vad LO4xx turbon kan prestera

  19. #359

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Michel D
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Hade varit roligt om mygel la upp en projekttråd i VAG delen här på forumet!
    Kan jag göra Men ska jag kopiera över eller börja en ny? För vet inte om det som görs nu i sig är värt en egen tråd? :P

  20. #360

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Michel D
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Lite fakta är alltid kul! Sveriges snabbaste 2,0t fsi är en AWD Cupra som väger drygt 1800 kg
    ett litet filmklipp på besten http://www.garaget.org/video/129353
    Tack Anri kul att höra lite smicker. hehe Vågar inte påsta sj att den är snabbast men kanske ialf en av dem snabbare i sverige med denna motorn. men vet inte säkert vill ej vara för kaxig :P Men syns vi nästa år får du ta en provtur om du vill i den

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin