Sidan 1 av 31 123411 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 613
  1. #1
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621

    402 meters tider Tider Golf R DSG

    Har just fått lite tider från en Golf R med DSG som vi trimmade föra veckan, måste säga att både jag och Mattias blev ändå lite imponerade över farten som vi lyckades klämma ur den med ett Stertman Motorsport steg 2,5 fast med AWE insug i stället för VF Engineering insug, fortfarande original intercooler.

    Kundens egna information efter trim:
    0-402 meter: 12,73 och 172,4km/h
    0-100km/h: 4,47
    0-150km/h: 9,01
    100-150km/h: 4,86

    Kundens egna tider innan trim:
    0-402 meter: 13,91 och 158,7km/h
    0-100km/h: 5,81

    Tiderna är satta med en Gtech Pro och med dubbfria Pirelli vinterdäck.
    Ingen ändring på mjukvaran i DSG gjordes så enbart motormodifikationer och bilen kördes hem till Umeå av kunden i fredags och vi fick glada sms och mail idag där han verkar väldigt nöjd över hur bilen beter sig och levererar!

    Någon som har lite andra Driftbox eller GtechPro tider att dela med sig eller till och med riktiga dragrace tider?
    Ser det som att med perfekta däck och kanske racebensin eller någon annan form av dopping så kan man vara under magiska 12,5 vilket skulle vara väldigt snabbt i våra ögon!
    Så vad kör dom snabbare Golf R på ute i världen någon som har koll?
    mvh Jimmy Särås


  2. #2

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Hej på er, jag var ju bara tvungen att gå in här o kika. Det är jag som äger ovanstående golf och kan bara le o vara nöjd med prestanda. Om intresse finns så kan jag lägga upp div acctider som gtech PRO:n gett. Men som skrivet så finns det väl säkert ngt som inte är helt 100. Men kan posta om vill.
    den rullade snällt hem till Umeå och snittade 0,86 med en del test av omkörningsprestanda men en snittfart på blygsamma 96kmh...helt ok tycker jag för en ev. 12sek bil
    Mvh Erik

  3. #3
    Styrelsen
    Medlemsansvarig
    Hedersmedlem
    Lilla_Vargens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Svensson
    Medlemsnr
    3745
    Ort
    Örkelljunga
    Inlägg
    1 837
    Trevligt att det kan bli roligare i kvadrat !!!

    Snabbare OCH snålare
    Lupo GT-Bahn Edition, Polo 16V for FUN, Touran familjepråm samt T5 i jobbet :-)
    VW Club Sweden. för dig som vill ha ett roligare ägande av VOLKSWAGEN

  4. #4
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Hej på er, jag var ju bara tvungen att gå in här o kika. Det är jag som äger ovanstående golf och kan bara le o vara nöjd med prestanda. Om intresse finns så kan jag lägga upp div acctider som gtech PRO:n gett. Men som skrivet så finns det väl säkert ngt som inte är helt 100. Men kan posta om vill.
    den rullade snällt hem till Umeå och snittade 0,86 med en del test av omkörningsprestanda men en snittfart på blygsamma 96kmh...helt ok tycker jag för en ev. 12sek bil
    Mvh Erik
    Hej Erik!
    Kul att Du titta förbi och att Du skrev här!
    Vi på Stertman Motorsport är verkligen glada över att Du är nöjd med hur bilen går och bra att bilen även gick att få att gå någorlunda snålt oxå!

    Bifogar en till liten bild från Ditt besök hos oss!
    mvh Jimmy Särås


    AWE CCB insuget monterat, första Golf R i världen med ett AWE insug tror jag?

  5. #5
    jonis
    Gäst

    samma motor som golf r

    Inte en GOLF R men väl en Scirocco R,

    Scirocco R 2010 DSG org 265 Hk 350 hk,
    St 2 322 Hk 483 nm.(enbart programvara)
    Accelerations tester: Org: 80-120 3.3 sek , 100-150 5.6 sek
    Steg 2: 80-120 2.4sek 100-150 4,4 sek. (enbart programvara)

    Mätningarna gjorna med Race Logic GPS logger i Svag uppförsbacke.
    Mäter G-tech lutningen på vägen?

    Vill man ha en stabilare effekt bör man byta till sportavgas från turbon + intercooler.
    Dock ger enbart programvaruoptimering mycket!

    Nu är detta en 2wd bil och det gör sitt då en golf R tappar pga 4wd.

    Ovan bil är helt org förutom programvaran.

    Nästa vecka kommer tiderna för golf R.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Fina tider på båda bilarna!! Golfen har grym 0-100 tid men tappar 100 till 150, 100 till 172,4 på 8,26 kommer bli en 13 tid vid 200
    om det är bra eller dålig får var och en avgöra.

  7. #7
    robban
    Gäst
    Och "Smålänningarna" kan dom också ..

    Golf R BSR Steg 1 308hp / 395Nm : 100-150km/h ( 4) org: 6.0s Steg 1: 4.7s http://sv.bsr.se/products/t1995/
    Scirocco R Steg 1 308hp / 395Nm : 100-150km/h (4) org: 5.2s Steg 1: 4.3s http://sv.bsr.se/products/t2001/

    Mvh robban

  8. #8
    AeroPlus
    Gäst
    Hej !

    Vad väger en GTI -R ?
    Lägg upp övriga tider på din GTI-R
    Skulle tro i alla fall att den GTI-R har fått
    ärliga 50-60 hk mot orginal om man kollar på slutfart innan/efter.
    Saras.
    Frågan är om bara vilka tider den bilen kommer
    att prestera en varm sommar dag på exempel Björkvik 2
    5 grader,när insugstemp ökar mm,du kan glömma dom 12.74 s
    om du inte tankar din botmedel under varma dagar som gör kunder glada Racesoppa

    Mvh

  9. #9
    jonis
    Gäst
    Mycket bra siffror.
    Varför har då Audi S3 så mycket sämre siffor med samma effekt?
    http://sv.bsr.se/products/t960/
    100-150 km/h 4 5.9 s 5.6 s


    http://sv.bsr.se/products/t960/

    Citat Ursprungligen postat av robban Visa inlägg
    Och "Smålänningarna" kan dom också ..

    Golf R BSR Steg 1 308hp / 395Nm : 100-150km/h ( 4) org: 6.0s Steg 1: 4.7s http://sv.bsr.se/products/t1995/
    Scirocco R Steg 1 308hp / 395Nm : 100-150km/h (4) org: 5.2s Steg 1: 4.3s http://sv.bsr.se/products/t2001/

    Mvh robban
    Senast redigerad av jonis den 2011-04-05 klockan 18:30.

  10. #10

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Har testat en del bsrtrim på andra bilar jag ägt, men inte alls haft tider som motsvarat deras hemsida men ändå gått bra som körupplevelse. Jag kommer att göra några fler repor och jag är faktiskt säker på att det finns potential att åka fortare då varken vägen var torr, slät o platt
    =( Norrland). klart att värmen kommer att påverka men syftet var mest att kika på tider men nu blev det lite prestige i det ju..

    Kul att det väcker intresse iaf. Tjänstevikt på golfen som jag la i dom värde var från handbok = 1550kg samt att vi var 2 i bil.

    Over and out! Erik

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Grattis till en fin och snabb bil Gasekke!!

    Här kan ni jämföra olika trimföretag....Rothe är snabbast med sina 338hk
    http://www.autobild.de/artikel/vw-go...g-1180306.html

  12. #12
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Grattis till en fin och snabb bil Gasekke!!

    Här kan ni jämföra olika trimföretag....Rothe är snabbast med sina 338hk
    http://www.autobild.de/artikel/vw-go...g-1180306.html
    Självklart,dyrast,mest effekt/vrid,100 oktan bensin mm,helt enkelt dom extra pengar går till lättare hjul,mer hårdvara mm vilket gör prestanda bättre.
    0-200 på 16.9 s är grymt bra tid i alla fall.

  13. #13

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Riktigt fina tider både från Stertman och Vtech. Blir intressant att se siffror för Golf R från vtech.

    Håller med om att BSR:s siffror ser skumma ut. +20 Nm i vrid är inte mycket att skriva hem om och att de med precis samma uppgivna effektförbättring skiljer så radikalt mellan S3 och R är minst sagt underligt.

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    Självklart,dyrast,mest effekt/vrid,100 oktan bensin mm,helt enkelt dom extra pengar går till lättare hjul,mer hårdvara mm vilket gör prestanda bättre.
    0-200 på 16.9 s är grymt bra tid i alla fall.
    Jo dyrt är det men om jag förstår det hela rätt så är själva trimmet ett steg 2 med större avgas,programvara,modifierad dsg,utöver det så har dom gjort en hel del annat som fälgar,väghållning,bromsar,mm Men som sagt tiden är grymt bra med "endast" 338 hk mvh Nu är det INTER som hägrar god Tisdag

  15. #15

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Precis, Rothe har gjort om det mesta med bilen.

    Är det inte den bilen som brakar runt ringen bro till bro med passagerare på typ tiden 7:43?

    http://www.youtube.com/watch?v=wVJskwEMTlE

  16. #16

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    12.69 är ju riktigt bra tid, jag ska se om jag får låna en annan mätare (racelogic) och jämföra med den om inte annat som referens till min egen.
    Sedan tror jag att den blir slöare med sommardäcken på 19" än med mina 17"vinterdäck så det blir väl Rdäck på de fälgarna för lite bus.

    Tror att jag kan skaka fram lite racesoppa om det inte räknas som fusk? För då känns 12.69 inom räckhåll faktiskt men i ärlighetens namn så bör det vara en stripptid med riktigt tidtagning eller ngn form av tunertest för närmast sörjande golftrimmare:-). Det sista skulle vara kul och jag ställer gärna upp med minbil på ngt sånt om det är ngn som är sugen.

  17. #17
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    12.69 är ju riktigt bra tid, jag ska se om jag får låna en annan mätare (racelogic) och jämföra med den om inte annat som referens till min egen.
    Varför skall du låna racelogic ?Jag har gjort ett test mellan racelogic och G tech i bilen och dom är riktigt lika,mer lika är det nog omöjligt att komma fram till.

    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Sedan tror jag att den blir slöare med sommardäcken på 19" än med mina 17"vinterdäck så det blir väl Rdäck på de fälgarna för lite bus.
    Ja självklart blir det dock inte stora mängder som du tror,beroende bredd och vikt på hjulena



    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Tror att jag kan skaka fram lite racesoppa om det inte räknas som fusk? För då känns 12.69 inom räckhåll faktiskt men i ärlighetens namn så bör det vara en stripptid med riktigt tidtagning eller ngn form av tunertest för närmast sörjande golftrimmare:-). Det sista skulle vara kul och jag ställer gärna upp med minbil på ngt sånt om det är ngn som är sugen.
    Om du är nöjd med bilen vad den presterar,och Stertman är tok nöjda så varför använda sig av racesoppa ?
    Kör bilen som du kör dagligen och testa den i den utförande detta är mest seriösa,racesoppa är fusk enligt mig och den som hamnar på den nivå att använda sig av detta är verkligen för mycket isnöad av allt som har prestanda och race att göra.
    Satsa istället på en grym ic istället så att du kan ha effekt kvar även under sommaren istället.

    Innan du ställer upp på Björkvik eller liknande event i sommar ,glöm ej att dom tider du fått nu kommer du tyvär inte att köra även då.
    Hjulstorlek och behov av ic brukar ställa det ibland om inte Stertman inte löser detta genom att använda sig av racesoppa

  18. #18
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av jonis Visa inlägg
    Inte en GOLF R men väl en Scirocco R,

    Scirocco R 2010 DSG org 265 Hk 350 hk,
    St 2 322 Hk 483 nm.(enbart programvara)
    Accelerations tester: Org: 80-120 3.3 sek , 100-150 5.6 sek
    Steg 2: 80-120 2.4sek 100-150 4,4 sek. (enbart programvara)

    Mätningarna gjorna med Race Logic GPS logger i Svag uppförsbacke.
    Mäter G-tech lutningen på vägen?

    Vill man ha en stabilare effekt bör man byta till sportavgas från turbon + intercooler.
    Dock ger enbart programvaruoptimering mycket!

    Nu är detta en 2wd bil och det gör sitt då en golf R tappar pga 4wd.

    Ovan bil är helt org förutom programvaran.

    Nästa vecka kommer tiderna för golf R.
    Mycket bra tider Jonis!
    Dock känns det lite fel att jämföra äpplen med tomater!
    Samma form men så mycket annat som skiljer, Scirocco R känns mer som Golf 30 Edition och Seat Leon Cupra bilarna! Golf R är mer som S3 om Du frågar mig,liknande vikt som en S3 portback och driver på lika många hjul!
    Vi ser fram i mot Era tider på Golf R och även på lite events med utmaning mellan våra (Stertman vs Vtech) i sommar!
    Vi har även valt att spara på DSG lådan med att begränsa vridet på dom högre växlarna då dom S3 vi gjort även haft det och kanske tappat lite på 4-6;an men i stället fått lite mer driftsäkerhet som oftast ägarna uppskattat då dom inte driver rally eller F1 team!
    Bäst vore det iof om man byter koppling på en DSG bil eller jämförde manuella bilar med varandra.
    Ser fram mot Era tider!

    Citat Ursprungligen postat av robban Visa inlägg
    Och "Smålänningarna" kan dom också ..

    Golf R BSR Steg 1 308hp / 395Nm : 100-150km/h ( 4) org: 6.0s Steg 1: 4.7s http://sv.bsr.se/products/t1995/
    Scirocco R Steg 1 308hp / 395Nm : 100-150km/h (4) org: 5.2s Steg 1: 4.3s http://sv.bsr.se/products/t2001/

    Mvh robban
    Då Golf R och Audi S3 är mer eller mindre samma bil, bortsett från olika vikt beroende på utrustning och Sportback eller inte Sportback på S3 så känns det som att BSR är lite ute och cyklar vi på Stertman brukar säga att det är vi, Turbo Center och BSR som gör dom seriösaste mjukvarorna för den Svenska marknaden men gällande BSR´s tider och även deras "bromspapper" så är jag inte så troende!

    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    Saras.
    Frågan är om bara vilka tider den bilen kommer
    att prestera en varm sommar dag på exempel Björkvik 2
    5 grader,när insugstemp ökar mm,du kan glömma dom 12.74 s
    om du inte tankar din botmedel under varma dagar som gör kunder glada Racesoppa

    Mvh
    Att bli en äkta 12-sekunders bil med ett avgassystem, luftfilterkit och mjukvara anser ändå jag vara rätt bra, det är inte många bilar som klarar det med 330-340hk som Du då påstår at denna Golf R har och med den vikten.
    Sedan är det som Du säger fr¨ågan är vad denna intercooler klarar av i sommar, kanske måste Erik in och få en S3 intercooler någon gång i sommar för att klara av att leverera som han gör nu?
    Det vet vi inte!

    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Grattis till en fin och snabb bil Gasekke!!

    Här kan ni jämföra olika trimföretag....Rothe är snabbast med sina 338hk
    http://www.autobild.de/artikel/vw-go...g-1180306.html
    Ser inte varken Vtech, BSR eller Stertman Motorsport i det testet, kanske dags för ett tuner-test i Sverige med olika Golf R!?

    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    12.69 är ju riktigt bra tid, jag ska se om jag får låna en annan mätare (racelogic) och jämföra med den om inte annat som referens till min egen.
    Sedan tror jag att den blir slöare med sommardäcken på 19" än med mina 17"vinterdäck så det blir väl Rdäck på de fälgarna för lite bus.

    Tror att jag kan skaka fram lite racesoppa om det inte räknas som fusk? För då känns 12.69 inom räckhåll faktiskt men i ärlighetens namn så bör det vara en stripptid med riktigt tidtagning eller ngn form av tunertest för närmast sörjande golftrimmare:-). Det sista skulle vara kul och jag ställer gärna upp med minbil på ngt sånt om det är ngn som är sugen.
    Hej Erik!
    Vore bra om Du kunde låna en Driftbox, den är verkligen mer exakt!
    Med Dina 19" kommer Du troligen tappa lite, tyvärr! Så R-däck på Dina 17" fälgar är nog inte en dum ide!
    Racesoppa spelar ingen större roll då Du inte köpte en fil för det, vi hade kunnat sälja det till Dig om Du velat ha det, det gör verkligen skillnad men enligt somliga är det doping!
    Och som Du säger så är det nog dags för en riktig strupen tid för att verkligen skilja mellan många av oss företag på den Svenska marknaden!

    Och ja en tuner test med Golf R är ingen dum idé ska föreslå det för Bilsport och se vad dom säger, tror att både vi och Vtech är med på det!?
    Sedan kanske man kan få med Turbo Center, BSR och ACE?
    Vore verkligen en rolig grej!

    Så Erik räkna med att vi hör av oss om det! ;-)
    Dock hade vi gärna sett att Du hade en manuell bil! ;-)
    mvh Jimmy Särås

  19. #19
    AeroPlus
    Gäst
    Saras

    Du får tänka min vän att dessa testade tider är inte så mycket att hänga i julgran direkt.12.74 är riktigt bra tid.Inget snack om saken.
    Men med 17" och kallt ute.

    Tror mig med 19" och 20-25 grader ute,skulle det inte förvåna mig om den låg på 1 sec sämre tid 100-200 km/h om inte mer.
    Vissa till och med lägger högre tändning vid lägre insugstemp ,jag vet inte hur giac gör det och om dom nu gör det,men säg under 20 grader att styrysteme ger upp till 2 grader högre tändning då har du du en del extra effekt medan över 20 grader så går den efter ordinarie mapp.

    Att säga att racelogic är mer noggrant när det är något jag testat är lite dåligt ?
    Som sagt testet som jag utförde så handlade det om skillnad på 0.01 sec,om den gör racelogic mer noggran då är det illa
    Det enda nackdel med g tech är att man måste starta från 0 vilket innebär att bilen får med sig högre insugstemp vid test som sker från 100 km/h vilket kan försämra tid med ca 0.1-0.3 sec i 100-200 jämfört med racelogic,då med racelogic så kan man ligga konstant i 90 km/h sen börja mäta vilket kan vara lite skillnad mot g tech om testet utförs i olika bilar,men så länge du har bägge instrument i en och samma bil vid test så ser du att diff är lika med 0.01 s

  20. #20
    jonis
    Gäst
    Vi ser fram emot denna sommar , förra sommaren gick ju bra



Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin