Resultat 1 till 17 av 17
  1. #1
    PeterLkl
    Gäst

    Lång Leveranstid!

    Beställde en ny Touran 31 mars och fick beskedet att bilen kommer v.35-36! Är det så långa leveranstider? kan man följa leveranstiden själv nånstans?

    Nån som har erfarenheter?

  2. #2
    chilllli
    Gäst
    Beställde en ny golf gtd i början på maj 2010 och fick vänta till början på oktober 2010 så det är lång väntetid men bara att hålla ut !!!
    Och det gick inte att följa nån stans mer att man var inne och tjata med försäljaren i bland men det fanns inget man kunde följa sj sa dom till mig iaf

  3. #3
    da_eddah
    Gäst
    Låter så ja, jag beställde min golf i mitten av januari. Ska känna mig lyckligt lottad om jag får den innan juni är slut

  4. #4
    mickecorrado
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av da_eddah Visa inlägg
    Låter så ja, jag beställde min golf i mitten av januari. Ska känna mig lyckligt lottad om jag får den innan juni är slut
    Min arbetskamrat beställde sin golf samtidigt som du och han tror inte han får sin före semestern.

  5. #5
    da_eddah
    Gäst
    Jag hoppas verkligen han har fel, alternativt att han har rätt och han får sin bil direkt efter att jag har fått min (som kom innan min semester)

  6. #6
    PeterLkl
    Gäst
    Fick ny leveranstid i torsdags! ist för vecka 35 ligger det nu på vecka 25,så det finns hopp om snabbare leverans!

  7. #7

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Nenad
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    135
    Kul för dig att det flyttas åt rätt håll. Min ligger på vecka 19 vad jag vet, ska ringa och kolla om det har hänt nått, borde vara dags snart tycker man.

  8. #8
    da_eddah
    Gäst
    Grattis peter! Ger hopp om livet.

  9. #9
    Docoscar
    Gäst
    Då har tiderna kortats rejält. Vi beställde vår Touran den 2:a december och ska hämta ut den nästa torsdag, 21:a april. Äntligen!
    Vad blir det för spec på er?

    Vi hämtar ut följande:

    Touran TDI140 DSG, 7-sits
    -Pepper grey-metallic
    -Travelpaket
    -iPod media in
    -Däcktryckskontroll
    -Lastnät
    -Mobiltelefonförberedelse RNS315
    -Dimljus
    -Bi-xenon med kurvljus

  10. #10
    PeterLkl
    Gäst
    Är konfirmerat v29..räknade inte med tiden bilen står hos generalagent och försäljare! stort sett samma spec. förutom att det är Blue motion tdi 105
    Annars skiljer lacken,tog candy white+ kromade rails

  11. #11
    da_eddah
    Gäst
    Något nytt om era leverenstider? Min kommer först börja byggas i nästa vecka som det ser ut, någon som har koll på hur lång tillverkningstiden brukar vara då efter att de verkligen börjat bygga?

  12. #12

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Nenad
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    135
    Tar väl inte långt tid att bygga den. 1 dag? Men räkna med två veckor transport och en vecka hos säljaren.

    Citat Ursprungligen postat av da_eddah Visa inlägg
    Något nytt om era leverenstider? Min kommer först börja byggas i nästa vecka som det ser ut, någon som har koll på hur lång tillverkningstiden brukar vara då efter att de verkligen börjat bygga?

  13. #13
    da_eddah
    Gäst
    Ah ok, de knåpar ihop den så fort när de väl sätter igång alltså. Där ser man. Tack för svar!

  14. #14
    mickecorrado
    Gäst
    Min arbetskamrat hämta ut sin Golf idag.

  15. #15
    da_eddah
    Gäst
    Där ser man, bilarna börjar komma fram! Du får gratta han så mycket ifrån mig

  16. #16

    Reg.datum
    jan 2008
    Namn
    Evil E
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    135
    Läste på RForum att de får sina till Australien på 8 veckor.. Ganska raskt med tanke på avståndet!

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Jens
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    10
    Jag beställde min GTI 1:a april och beräknas få den V. 28. Det pratades dock först om slutet av augusti!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin