Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    fjadrik
    Gäst

    Golf mk2 krängningshämmare för banåka?

    Hej.

    Jag har kollat runt lite efter lite kraftigare kränghämmare till min golf2.

    Är knivkrängare från sellholm det enda alternativet om man ska åka bana eller finns det billigare alternativ, eller är det rent av tillräckligt med en originalkrängare?

    Vad kör ni själva på och hur upplever ni dom?

    Mvh Fredrik

  2. #2
    GTI-nissen
    Gäst
    Jag kör med k-hämmare från Eibach. Fram ersätter man original med en grövre och bak monterar man en extra utanpå bakaxeln. Minskar understyrdheten och ökar svängglädjen. :-)
    Pricken över i:et blev när jag bytte till betydligt hårdare framfjädrar och en diffbroms. Gôrskôj blev den då till och med!

  3. #3
    fjadrik
    Gäst
    Ok. Tack för svaret. Jag tänkte köpa en 28mm fram och där bak tänkte jag använda bildons som man bultar i bakaxeln.

    Vad jag inte fattar är om den ska bultas på fram eller baksidan av bakaxeln?

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    razers avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Johan Wing
    Medlemsnr
    3178
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    924
    Fredrik, jag kör med H&R grövsta krängningshämmarsats fram och bak och det funkar fint, märkte mest av den bakre! (den är justerbar, jag kör på mellanläget)

    Bildons hämmare bultas på framsidan av U-balken och binder ihop topparna på U-et... (den sitter på framsidan av axeln)
    /Johan - Tidigare Jetta GT 16v
    VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

  5. #5
    fjadrik
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av razer Visa inlägg
    Fredrik, jag kör med H&R grövsta krängningshämmarsats fram och bak och det funkar fint, märkte mest av den bakre! (den är justerbar, jag kör på mellanläget)

    Bildons hämmare bultas på framsidan av U-balken och binder ihop topparna på U-et... (den sitter på framsidan av axeln)
    Jag beställde samma sats som du tillslut. Bildon har slutat sälja sina hämmare så jag slog en signal till bilmodecenter och på onsdag får jag paket =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin