Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    Wolfen
    Gäst

    Elinfällbara backspeglar Golf 4?



    Finns det nån som vet hur man fixar detta, artnr osv?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jim Brännlund
    Medlemsnr
    5394
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    782
    Kollade upp det där en gång i tiden, men beslutade att det var för mycket jobb och pengar för en sån "meningslös" funktion.

    Minns tyvärr inga detaljer.

  3. #3
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Har sådana på VW:n. Aldrig använt dem förutom för att se om de fungerar.

    Användningsområde:

    1. Fällas in när du kör in i en smal port. OK men jag har aldrig haft nytta av det.
    2. Vid smal parkeringsficka. Kan aldrig någonsin bli akluellt i min värld. Dörruppslagen blir lika uppenbara ändå. Dvs man parkerar på ett bättre ställe med mer "space".

    Lite tråkiga råd så långt men finessen ifråga är ganska tråkig den med...

    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2011-03-21 klockan 20:55. Anledning: tappat ord
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  4. #4
    Wolfen
    Gäst
    Det är rätt så tajt att komma in i mitt garage, så det skulle vara perfekt att slippa kliva ur bilen och fälla dom manuellt

  5. #5
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Citat Ursprungligen postat av Wolfen Visa inlägg
    Det är rätt så tajt att komma in i mitt garage, så det skulle vara perfekt att slippa kliva ur bilen och fälla dom manuellt
    Då har du ju ett bra argument Någon sade till mig att det är bra när man kör in i en automatisk biltvätt. Har aldrig någonsin kört in i en sådan…….(sker för hand).

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  6. #6
    Wolfen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Då har du ju ett bra argument Någon sade till mig att det är bra när man kör in i en automatisk biltvätt. Har aldrig någonsin kört in i en sådan…….(sker för hand).

    /Peter
    Tro eller ej, men jag har aldrig nånsin tvättat nån bil i en automatisk biltvätt! Ännu mindre risk att jag skulle göra det med den här bilen som är min ögonsten

  7. #7
    Wolfen
    Gäst
    Så det finns ingen som vet nåt mer om detta?

  8. #8
    Bobo
    Gäst
    Jag kollade upp det lite lätt på min förra BMW jag hade, då var man tvungen att byta ut hela speglarna till ett par med inbyggd motor, så antar att man behöver nya speglar, ny knapp + kabeldragning, det dyra borde alltså vara nya speglar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin