Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Golf GTI mk5

  1. #21

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Pjerre Gustavsson
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    422
    Sant sant. men det är ju många som lyckas lacka ner så vi hoppas att din nästa lackerare är bättre..

  2. #22
    TimR
    Gäst
    Har fått ett högt vinande ljud från kamremsområdet så var hos Möller bil i Örebro som är ÅF åt VW. Kommer dit o ska lämna in bilen och han bakom disken ska bara ringa till Vw akalla där jag köpte bilen och meddela dom att jag lämnar in bilen i ett garantiärende.

    Lyssnar inte så noga men reagerar när mannen bakom disken säger "jaha hade han bara 3 månaders garanti, och den har gått ut?" Så jag avbryter dem fort o säger att jag är 100 på att jag har 6 månaders garanti. Men snubben från Akalla VW säger att jag bara har 3 månaders garanti. Jaha säger jag jävligt förvånad och tackar för mig o rycker nycklarna.

    Kommer hem efter jobbet och kollar papprena vi skrev och ser "6 MÅNADERS GARANTI" Hämtar luren o ringer men klockan hade hunnit blivit 5 så dem hade slutat för dagen.

    Ska ringa kl 8 imorgon när dem öppnar o ser vad idioterna säger när jag har pappret i näven.

    ......JÄVLA BILHANDLARE!!!!!

  3. #23
    TimR
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Rs mannen Visa inlägg
    Ä skilnad å lacka plast direkt när det är nytt å rent.
    När det varit massa skit på det mm så är det svårt att få rent. Spec efter som det är struktur på det oxo. Kräver ett väldigt noga underarbete om det ska bli bra.
    Jepp sant, underarbetet e det viktigaste.
    Senast redigerad av TimR den 2011-06-20 klockan 12:05.

  4. #24

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Jim Profit
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    149
    Tråkigt att höra, hoppas det löser sig med lackfirman.

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Surt med lacksläpp. Blir nog bättre hållbarhet med ed30, men de kostar nog tyvärr en bra slant. Bytte själv sidkjolarna, köpte ed30 då ( 2007 ) och är befriad från släpp.

    De får väl göra om jobbet eller om du hittar någon annan, plasten är ju lite fet, men de måste ju finnas det som biter bra.
    Ett förebyggande tips är stänkskydd fram för att spara sidkjolarna, när jag bytte mina hade original fått ganska mycket stryk på 5-600 mil, går snabbt att montera och ser bra ut.

    Fälgarna och nerlackeringen lyfte bilen ordentligt, snyggt !
    Senast redigerad av Fredrix den 2011-05-22 klockan 12:32.

  6. #26
    TimR
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Surt med lacksläpp. Blir nog bättre hållbarhet med ed30, men de kostar nog tyvärr en bra slant. Bytte själv sidkjolarna, köpte ed30 då ( 2007 ) och är befriad från släpp.

    De får väl göra om jobbet eller om du hittar någon annan, plasten är ju lite fet, men de måste ju finnas det som biter bra.
    Ett förebyggande tips är stänkskydd fram för att spara sidkjolarna, när jag bytte mina hade original fått ganska mycket stryk på 5-600 mil, går snabbt att montera och ser bra ut.

    Fälgarna och nerlackeringen lyfte bilen ordentligt, snyggt !
    Men ed30 sidokjolarna är väl samma som gti? eller är jag helt ute o cyklar? :O
    Stänkskydd ska jag absolut skaffa

    Va hos lackeraren idag och klaga lite så dom skulle göra om allt nogare.

  7. #27

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av TimR Visa inlägg
    Men ed30 sidokjolarna är väl samma som gti? eller är jag helt ute o cyklar? :O
    Stänkskydd ska jag absolut skaffa

    Va hos lackeraren idag och klaga lite så dom skulle göra om allt nogare.
    Njae sidokjolarna ser likadana ut, men är av ett annat material på Edition 30 (och lackade original). Bak och fram kjolarna är lite annorlunda.... Så du kan bara montera original stänk skydd fram.. Bak funkar inte jag har testat

    Riktigt fin GTI!, synd på lack släppet. Hoppas firman tar på sig att fixa det direkt!

    /mvh soyd

  8. #28
    TimR
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av soyd Visa inlägg
    Njae sidokjolarna ser likadana ut, men är av ett annat material på Edition 30 (och lackade original). Bak och fram kjolarna är lite annorlunda.... Så du kan bara montera original stänk skydd fram.. Bak funkar inte jag har testat

    Riktigt fin GTI!, synd på lack släppet. Hoppas firman tar på sig att fixa det direkt!

    /mvh soyd
    Jasså där ser man!
    Japp lackeraren var väldigt sjysst o sa att dom skulle fixa det direkt som tur var. Trodde jag skulle få kriga om den saken.

  9. #29

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Jag såg att jag kanske formulerade mig lite dumt tidigare

    Om du har GTI original kjolen bak så finns det stänk skydd att montera på även bak. Men har du Edition 30 bak kjolen så finns det inga som passar... (då får man göra egna eller liknande...)

    /mvh soyd

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin