Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 29

Ämne: Golf GTI mk5

  1. #1
    TimR
    Gäst

    Golf GTI mk5

    Haft bilen i lite över en månad nu och redan börjat pilla lite på den. Riktig rolig bil att köra, speciellt om man haft en 740 och golf 1.6a tidigare

    Årsmod 06
    Tonade rutor från fabrik
    RCD300 med 10 högtalare
    Manuell
    Gått 3300 mil
    Armstöd
    Regnsensor och lite annat lullull...

    Här är den när jag nyss köpt den






    Efter lite pill




    Svart VW front emblem

    Ebay impulsköp

    Nya fälgarna som jag gäääärna vill sätta på snart


    Ska boka tid för GIAC steg 1 hos Stertman grabbarna och sänka den med H&R eller Eibach.

    Sen vet jag inte så mycket mer...tips?
    Senast redigerad av TimR den 2011-06-16 klockan 21:49.

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Jim Profit
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    149
    Snygg bil! Kul med ännu en projekttråd med en Golf femma, ser fram emot att följa detta. =)

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Grattis till ett bra köp. Har du några mer planer med den?

  4. #4
    TimR
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Grattis till ett bra köp. Har du några mer planer med den?
    Nja, ska absolut mappa den hos Stertman men sen vet jag inte. Kanske sänka den med fjädrar.

    Annars är jag rätt nöjd

  5. #5
    TimR
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Jim Profit Visa inlägg
    Snygg bil! Kul med ännu en projekttråd med en Golf femma, ser fram emot att följa detta. =)
    Tack! dock så tror jag inte det blir så mycket mer gjort med den, är rätt nöjd än så länge.

    Fast jag vet ju hur det brukar bli

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    Mkt trevlig bil du köpt. å va rätt du gjorde ä lacka ner den. Dom röda ser så "1,6 sur golf" ut med allt det svarta ner till. kommer nog bli fin mä fälgarna. Ä den sänkt nått å vad valde du för fälg å däck storlek/ bredd?

    Äger oxo en mk5 GTI sen än mån t bax typ. Får väl skapa en tråd jag oxo. Värkar ju va ont om dom

  7. #7
    TimR
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Rs mannen Visa inlägg
    Mkt trevlig bil du köpt. å va rätt du gjorde ä lacka ner den. Dom röda ser så "1,6 sur golf" ut med allt det svarta ner till. kommer nog bli fin mä fälgarna. Ä den sänkt nått å vad valde du för fälg å däck storlek/ bredd?

    Äger oxo en mk5 GTI sen än mån t bax typ. Får väl skapa en tråd jag oxo. Värkar ju va ont om dom
    Haha jag vet, all den svarta plasten ser förjävligt ut original, fattar inte varför dom inte lackar i fabrik...
    Har inte sänkt den än, men funderar starkt på o göra det. Dock har jag många funderingar kring det, snö på vintern, kommer däcken ta i skärmkanter, trottoarkant utanför garaget etc etc.

    Däcket jag valde är DURO DP8000 Performance, något som jag ångrar nu efteråt men återförsäljaren sa att det var ett bra däck och jag har bara sett bra resensioner. Skulle valt ett känt märke ändå känner jag nu. 225/40/18 är måttet.

    Ja för fan klart du ska starta en tråd om din också så man får se hur den ser ut!

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    Jag hade duro däck på min A4. Vet dok inte om det va p8000. Men jag va bänk mä dom. Bra gräpp i vått å torrt.
    Förvisso quattro. Men bätta i bra i kurvor oxo.

    Får vär Sätra mig å dra igång datorn å lägga in lite bilder å starta en tråd

  9. #9
    TimR
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Rs mannen Visa inlägg
    Jag hade duro däck på min A4. Vet dok inte om det va p8000. Men jag va bänk mä dom. Bra gräpp i vått å torrt.
    Förvisso quattro. Men bätta i bra i kurvor oxo.

    Får vär Sätra mig å dra igång datorn å lägga in lite bilder å starta en tråd
    Låter ju bra!

    Ja gör det! alltid skoj med likasinnade personer

  10. #10
    TimR
    Gäst
    Nå vad tycks?


    Senast redigerad av TimR den 2011-06-16 klockan 21:49.

  11. #11

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Magnus Olausson
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    52
    wOw ! Fälgarna blev kanon ju! Nerlackningen va klokt val också, förstår mig inte på varför man har svarta lister nertill på en Gti. Hur kan dem släppas från fabriken "halvfärdiga" :P Tumbs up!

  12. #12
    TimR
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Clintan_86 Visa inlägg
    wOw ! Fälgarna blev kanon ju! Nerlackningen va klokt val också, förstår mig inte på varför man har svarta lister nertill på en Gti. Hur kan dem släppas från fabriken "halvfärdiga" :P Tumbs up!
    Kul att du gillade det!

    Jag håller med dig, snacka om att vara dumsnåla, för snyggt är det ju inte!

  13. #13
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Hur lackades det ned? Har hört runt men alla avråder då det kommer flagna med en gång .. eller finns det nån superlösning? Håller med, ser lite dassigt ut med svart längst ned.

    Annars får väl köpa ED30 prylar
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  14. #14

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Jim Profit
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    149
    Blev ju skitbra det där, lite sänkning på det så blir den perfekt! ;-)

  15. #15
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 126
    Hej

    Snyggt – passar bra ihop med ”nerlackningen”! Bra när centrum ligger lägre än fälgbanan. Minskar skaderisken om man nu ska vara praktisk.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  16. #16
    TimR
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Hur lackades det ned? Har hört runt men alla avråder då det kommer flagna med en gång .. eller finns det nån superlösning? Håller med, ser lite dassigt ut med svart längst ned.

    Annars får väl köpa ED30 prylar
    Skumt att alla avråder tycker jag, här i Örebro va jag hos 4 billackeringsfirmor och alla kunde tänka sig att göra det.

    Delarna slipas först, sen primas och slutligen lackeras. Och ja, det flagnar tyvärr ganska mycket. Har haft det nedlackat i ca 1 månad och det har redan flagnat bort som en 50öring på ena sidokjolen och lite grann på baken vid hjulhuset.

    Kommer säkert se förjävligt ut när sommarn är över och då kommer jag testa en annan lackeringsfirma, för det kanske var dom som gjorde ett dåligt jobb.

  17. #17
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av TimR Visa inlägg
    Skumt att alla avråder tycker jag, här i Örebro va jag hos 4 billackeringsfirmor och alla kunde tänka sig att göra det.

    Delarna slipas först, sen primas och slutligen lackeras. Och ja, det flagnar tyvärr ganska mycket. Har haft det nedlackat i ca 1 månad och det har redan flagnat bort som en 50öring på ena sidokjolen och lite grann på baken vid hjulhuset.

    Kommer säkert se förjävligt ut när sommarn är över och då kommer jag testa en annan lackeringsfirma, för det kanske var dom som gjorde ett dåligt jobb.
    Ajdå, men det måste ju gå på något sätt. Du är inte direkt ensam om att lacka ned.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  18. #18
    TimR
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Ajdå, men det måste ju gå på något sätt. Du är inte direkt ensam om att lacka ned.
    Precis, så tror mer på att det var lackeraren som gjorde ett dåligt jobb...och bra betalt tog dom också :/

  19. #19

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Pjerre Gustavsson
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    422
    Alla Rgolfar är ju nedlackade från fabrik. Det håller ju..

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    Ä skilnad å lacka plast direkt när det är nytt å rent.
    När det varit massa skit på det mm så är det svårt att få rent. Spec efter som det är struktur på det oxo. Kräver ett väldigt noga underarbete om det ska bli bra.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin