Resultat 1 till 14 av 14
  1. #1
    Skoogh
    Gäst

    16v kr motor går dåligt?

    Hej jag har en golf mk2 gti 16v från 88a som går dåligt och ibland startar den inte alls.
    jag har bytt bränsle filter tändstift mm. när bilen väl går så rycker den och går orent men nu startar den inte alls jag har gjort rent bränslehuvudet och kollat soppa tryck och gnista på stiften. bilen går på startgas men inte annars. kan det vara spridarna? men tycker det skulle va konstigt att alla spridare ger upp samtidigt :S

  2. #2
    StiFt
    Gäst
    Kanske bränslepumpen som lagt av?

  3. #3
    Skoogh
    Gäst
    nopp den går och jag har bränsle tryck

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Byt den och kolla om det hjälper, alternativt mät upp trycket på matningen till bränslehuvudet innan du byter. Ska ligga på typ 6-7 bar.

    När du rengjorde bränslehuvudet hade du isär det då? Isåfall kan det vara kasst nu och kommer läcka. <

  5. #5
    Skoogh
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av kim_gulle Visa inlägg
    Byt den och kolla om det hjälper, alternativt mät upp trycket på matningen till bränslehuvudet innan du byter. Ska ligga på typ 6-7 bar.

    När du rengjorde bränslehuvudet hade du isär det då? Isåfall kan det vara kasst nu och kommer läcka. <
    jag har rätt bränsle tryck och bränslehuvudet är helt ok. har kollat allt som jag kommer på att det kan vara

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    David Jovén
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    425
    Kollat tändinställningen? Tändkablar? Det kan vara glapp i dem och verka ok men funktionen är dålig. Komptestat cylindrarna?

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Plocka lös spridarna, tvångskör pumpen och kolla spridarbilden på spridarna genom att lyfta mängdskivan för att mer eller mindre utesluta bränslesidan.

  8. #8
    Skoogh
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av kim_gulle Visa inlägg
    Plocka lös spridarna, tvångskör pumpen och kolla spridarbilden på spridarna genom att lyfta mängdskivan för att mer eller mindre utesluta bränslesidan.
    ja jag tänkte göra det imorron samt byta tänd kablar och fördelarlock.. så det återstår att se imorgon

  9. #9
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Kolla ALLA vakuumslangar. Kolla även om tomgångsmotorn. Sen kan olja tränga in i fördelaren = inte bra Hur är det med varmkörningsventilen och kallstartsventilen?

    Hur beter sig bilen när den är varm/kall?

  10. #10
    Skoogh
    Gäst
    idag hittade jag felet det var bränsle ackumulator som har rostat sönder invändigt men en ny kostar 2600+moms så är inte så sugen att köpa en ny.. är det någon som har någon erfarenhet om att koppla bort den? och tack för alla tips hit tills

  11. #11
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Hur ser en sån ut?

  12. #12
    Skoogh
    Gäst
    ja du den är rund med två anslutningar i ena änden sitter bredvid bränsle pumpen under bilen på vänster sida.. det är inte alla bilar som har den... men den är tydligen till för att behålla trycket i systemet när du stänger av bilen som en backventil:P

  13. #13
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Jaha, bra o veta!

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Pröva att montera bort den och se hur det funkar. Är lite fundersam över hur du kunde ha tillräckligt med tryck till bränslehuvudet med den då. Iofs så kan ju flödet ha varit nästintill ingenting.

    Du kan plocka en ny från vilken Mk2 med insprutning som helst. Tror det är samma på dem med centralinsprutningsmotor också.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin