Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 92
  1. #61

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 140
    gått igenom, ja, det går att gömma saker.. eller ha turen att få en okunnig/halv-blind besiktningsman.

    men lagligt besiktad, nej nej nej å åter nej. (såvida den inte var flyttgods då dvs.)

  2. #62
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Det är en annan sak händer det nån olycka eller kanske flygande bes så är man illa ute!

  3. #63

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 140
    flygande besiktning.. ja då får man ett "föreläggande om typbesiktning" om man har osis.. och det innebär att återställa varenda liten pinal i bilen till orginal, göra nya bullerprov, vägning etc etc.

    vid olycka.. trafikförsäkringen påverkas inte, den gäller till 100% trots att du fifflat å bytt motor.. däremot halv/hel/mer försäkringsdelen.. ersättning för bil och egendom, samt självrisk.. det får man med största sannolikhet pynta själv.

  4. #64
    krimuz
    Gäst
    mne om man exporterar och sen importerar tror ni det skulle fungera ?:P

  5. #65

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 140
    vanlig import har tyvärr inga undantag.. enbart flyttgods.. dvs om du skulle skriva dig i tyskland i en period på minst 2 år, och sedan flytta till sverige och ta med dig bilen.. så kan den bli undantagen tullavgifter +alla avgaskrav förutom co som brukar få vara 7% för äldre flyttgods-bilar och 4.5 för nyare flyttgods.. om jag minns riktigt.
    har för mig det kom nån lag senare runt 2010 som regulerade det här med flyttgods också.. inte säker på att man får göra det längre.. men det betyder ju inte att det inte går att få tag på papper ifrån en äldre skrotig bil.. å flytta över chassinummer..

  6. #66
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Co2 värdet har sänkts från 7 till 4,5 även på flyttgodsfordon sen några år tillbaks. Det upptäckte jag när jag besiktigade min gti som är flyttgods.

    Sent from my E10i
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  7. #67
    krimuz
    Gäst
    men du snook om jag nu skulle koppla tändplus kontakten till stift 85 i relät då kommer relät konstant att vara påslaget?

  8. #68

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 140
    nää, läs vad du skriver nu.. =)

    det kommer bara att vara påslaget när tändningen är på och du har +12v på stift 85(tändplus).. dvs databoxen/insprutningen kommer bara att vara påslagen när du har tändningen påslagen, var det inte precis detta vi önskade? =)

    hade du däremot kopplat en konstant +12v på stift 85 så hade databoxen varit igång tills batteriet tog slut.. MINDRE önskvärt.

  9. #69
    krimuz
    Gäst
    hahahaha jag är trög fattad jag vet :P

    men du läst lite på andra forum förstår inte riktigt hur jag kopplar in en turbo laddmätare?

  10. #70

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 140
    enklast möjligt så kopplar du in ett t-kors gjort av plast, mellan bränsletrycksregulatorn och insuget, det sitter en liten slangsnutt där.. sedan kopplar du in slangen ifrån laddtrycksmätaren där på t-korset.
    se till att använda en vettig mätare med "reducering".. antingen inbyggd ELLER en liten lös mässingspjåp som stryper slangen som går till mätaren.. detta för att förhindra att nålen studsar/skakar med motorns insugspulser =)

  11. #71
    krimuz
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Sn00k Visa inlägg
    enklast möjligt så kopplar du in ett t-kors gjort av plast, mellan bränsletrycksregulatorn och insuget, det sitter en liten slangsnutt där.. sedan kopplar du in slangen ifrån laddtrycksmätaren där på t-korset.
    se till att använda en vettig mätare med "reducering".. antingen inbyggd ELLER en liten lös mässingspjåp som stryper slangen som går till mätaren.. detta för att förhindra att nålen studsar/skakar med motorns insugspulser =)
    hahaha nu till det roliga jag vet inte ens vart jag ska koppla bränsleregulatorn :P ta en bild

  12. #72

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 140
    vart du ska koppla den? den sitter orginal i änden på fuelrailen.. och från regulatorns övre del går en slang till insuget.

    det var svårt att hitta en vettig bild.. regulatorn på bilden är inte orginal, men den sitter på samma ställe och är kopplad till insuget på samma ställe.


  13. #73
    krimuz
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Sn00k Visa inlägg
    vart du ska koppla den? den sitter orginal i änden på fuelrailen.. och från regulatorns övre del går en slang till insuget.

    det var svårt att hitta en vettig bild.. regulatorn på bilden är inte orginal, men den sitter på samma ställe och är kopplad till insuget på samma ställe.


    joo jag vet att den sitter orignal i änden av fuelrailen. Så det ska alltså kopplas efter gasspjället då blir det och hitta ett ställe där man kan koppla det. för bromsklockan vill ju ha vakuum man kan väll kanske koppla den där? postar en bil ikväll

  14. #74

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 140
    ..eller så saxar du av den lilla svarta slangen på bilden, och sätter ett litet t-kors på den och drar slangen till laddtrycksmätaren därifrån, som alla andra.
    bromsservon har backventil å grejjer som blir ivägen för mätaren.. bromsservon vill ju bara ha vaccum, när motorn ligger under tryck så vore det ju dumt att trycka denna full, för då skulle du få lov att STÅ på bromspedalen vid nästa inbromsning =)

    ja, innanför spjället, du vill kunna mäta vaccum mm även på dellast.

  15. #75
    krimuz
    Gäst
    lite bilder på mitt insug


  16. #76

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 140
    haha, förlåt, jag glömmer att du tänkt anpassa detta till 16v hela tiden..

    sålänge du har en anslutning innanför spjället på din 16v så är det okej =)

  17. #77
    krimuz
    Gäst
    okay då få jag het enkelt borra et hål i en av skeuvarna och sätta dit en kontakt där jag kna koppla en vakuum slang

  18. #78
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Men om du har 16v så måste du ha fuelrail om du har g60 sprut dvs att du också har BTR som har vakuumslang kopplad till spjällhuset!! varför kan du inte koppla där som snook sa?

  19. #79
    krimuz
    Gäst
    förlåt att jag är trög men vad är BTR?
    För det finns bara på ätt ställe jag kan koppla slang till orginal ifall man då inte gör ett hemma bygge svättsa dit en nipel

  20. #80
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Bränsletrycksregulator!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin