Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469

    Byta packbox i styrväxel, Passat

    Har fått tag i en ny bruksbil, en Passat 1.6 -99

    Det är dock ett problem med den och det är att styrväxeln läcker en massa olja, det är på förarsidan som den läcker under damasken.

    Går det att byta packboxen i en sådan styrväxel?

    Någon som provat/vet var man får tag i en ny packbox.


    Om det inte går vad finns det för alternativ, vet att en ny styrväxel kostar ca 5500:- hos VAG och det är inte nåt alternativ.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Skroten.
    Att byta är enkelt. Lossa 3 skruvar , 2 slangar , rattstången och lossa ute vid "spindlarna" och dra ur den åt vänster...och sen tvärtom.

    Finns inga packboxar att köpa på VAG men dra ur den gamla - mät - och åk till nån hydral/packnings firma ( www.Google.se ) och se om dom kan fixa..fast det är iof rätt högt tryck där i.

  3. #3
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Jahopp, då var det som jag misstänkte. Får väl riva och se vad jag kan göra då, med lite tur kan det ju gå att hitta en packbox.

    Någon som har koll på vilka årsmodeller som passar till min -99:a med 1.6l motor, kan jag ta från alla motoralternativ och alla årsmodeller runt min? Någon som har en liggande kanske!
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  4. #4
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Fick veta att det finns två fabrikat på styrväxel men är osäker om det skiljer nåt mellan dom, kan man byta märke på styrväxel utan problem?

    Jobbigt att ta hem en från en skrot och så är det fel märke på den så den inte passar ju.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  5. #5
    Särkelä
    Gäst
    Tror nästan man kan se va det e för fabrikat på dom. Har för mej man kan läsa av det underifrån. men är inte helt säker.

  6. #6
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Citat Ursprungligen postat av Särkelä Visa inlägg
    Tror nästan man kan se va det e för fabrikat på dom. Har för mej man kan läsa av det underifrån. men är inte helt säker.
    Jo det ska gå att se på skylten på undersidan, Hagel var osäker om det gick att se innan styrväxeln var loss dock. Frågan är dåom det spelar någon roll vilket märke jag köper, kan man byta märke.

    Anledningen är ju såklart att jag vill veta vilka årsmodeller mm jag kan leta efter på skroten.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin