Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    sciroccoGTX
    Gäst

    chippa Golf r32 -2003, skillnad?

    Tjena jag funderar på att chippa bilen, men frågan är det, blir det märkbar skillnad?
    skulle få 18hk mer och 30nM mera i vrid.

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av sciroccoGTX Visa inlägg
    Tjena jag funderar på att chippa bilen, men frågan är det, blir det märkbar skillnad?
    skulle få 18hk mer och 30nM mera i vrid.
    Nä, lägg pengarna på något roligare.

    .

  3. #3
    sciroccoGTX
    Gäst
    Okej, nå men hur som haver, nån som vet vart styrboxen sitter?

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    Ja Chippen ger väl inte så mkt. Men i vr6.an tycker jag att bilen blir roligare att köra. Den blir lite "hettsigare" typ mer rapp på gasen tycke jag. Möjligt att dom bara ändrat lite på karaktären. Men bilen blir roligare att köpa å det ä gott nog för mig. Men nu vet jag inte hur r32.an ä orginal. Men vr6.an ä ju väldigt tam å lugn orginal.

  5. #5
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av Rs mannen Visa inlägg
    Ja Chippen ger väl inte så mkt. Men i vr6.an tycker jag att bilen blir roligare att köra. Den blir lite "hettsigare" typ mer rapp på gasen tycke jag. Möjligt att dom bara ändrat lite på karaktären. Men bilen blir roligare att köpa å det ä gott nog för mig. Men nu vet jag inte hur r32.an ä orginal. Men vr6.an ä ju väldigt tam å lugn orginal.
    Helt riktigt, de mappar om gaspedalen så den ger mer gas tidigare i pedalrörelsen. Tveksamt att "buttdynon" kommer att märka något. Tidsmässigt skulle jag gissa på max 0,1s bättre till 100.
    .

  6. #6
    E90_320si
    Gäst
    Det jag anser skulle behövas är höjt varvstopp från 6500rpm till 7100rpm då det finns effekt kvar högre upp registret! Jag tror att körkänslan skulle öka markant!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin