Resultat 1 till 15 av 15
  1. #1
    Wolfen
    Gäst

    Milltek Large Bore Downpipe + Remus cat-back?

    Det är ett bra tillfälle att beställa grejer från UK nu när pund är så svagt. Och jag är sugen på att beställa
    Milltek Large Bore Downpipe med sport kat:-)

    Men det står så här:

    NOTE ABOUT HI-FLOW SPORTS CATALYSTS:

    Milltek Sport hi-flow sports catalysts are manufactured from the highest quality materials and built with maximum performance and longevity in mind. However, they are designed to work specifically in conjunction with other Milltek Sport products and should not be used on their own (with the OEM exhaust system) or with other manufacturers exhaust systems. If the Milltek catalysts are fitted with non-Milltek exhaust systems, we are unable to provide any guarantee regarding noise quality, fit, performance or warranty against their operation.


    Kan det verkligen bli ett problem om jag monterar det ihop med mitt Remus cat-back eller nåt annat cat-back system överhuvudtaget? Vad är det som kan hända?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Inget händer väl direkt så länge man passar dem mot varandra och att det inte tar i nånstans. Enligt min åsikt så skriver dem sådär för att dem vill sälja fler grejer, få folk att bli osäkra och köpa resten av deras system på samma gång som downpipen. Visst kan det vara så att dem har anslutningarna på olika ställen men då får man ju antingen skarva eller kapa i systemet. Det är ju trots allt bara avgasrör.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Jag har också funderingar på Milltek downpipen.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av Wolfen Visa inlägg
    Det är ett bra tillfälle att beställa grejer från UK nu när pund är så svagt. Och jag är sugen på att beställa
    Milltek Large Bore Downpipe med sport kat:-)

    Men det står så här:

    NOTE ABOUT HI-FLOW SPORTS CATALYSTS:

    Milltek Sport hi-flow sports catalysts are manufactured from the highest quality materials and built with maximum performance and longevity in mind. However, they are designed to work specifically in conjunction with other Milltek Sport products and should not be used on their own (with the OEM exhaust system) or with other manufacturers exhaust systems. If the Milltek catalysts are fitted with non-Milltek exhaust systems, we are unable to provide any guarantee regarding noise quality, fit, performance or warranty against their operation.


    Kan det verkligen bli ett problem om jag monterar det ihop med mitt Remus cat-back eller nåt annat cat-back system överhuvudtaget? Vad är det som kan hända?
    Ingenting händer du kan vara lugn, har själv Remus cat-back samt ett 3" framrör från Tyskland och det funkar klockrent,

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jim Brännlund
    Medlemsnr
    5394
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    782
    Det som dock KAN hända, och det har jag fått berättat till mig direkt från källan, är om motorstyrningen inte programmeras om (bilen mappas) så kan man få problem med avgasvärden då original lambda och deras kat inte kommer överens.

  6. #6
    Wolfen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av mtm Visa inlägg
    Det som dock KAN hända, och det har jag fått berättat till mig direkt från källan, är om motorstyrningen inte programmeras om (bilen mappas) så kan man få problem med avgasvärden då original lambda och deras kat inte kommer överens.
    Hmmm... men rent logiskt, då spelar det ingen roll om man har deras eller nåt annat cat-back system efter downpipen. Det är katalysatorn som ska göra sånt, inte ljuddämparen. Och menar du att man måste mappa bilen efter monteringen eller mappa överhuvudtaget?

  7. #7
    jonis
    Gäst
    När man sätter på en sportdownpipe med 100 - 200 cellers kattar kan man få problem med motorlampa som tänds pga att dom, vid kallt väderlag samt "normal" körning , inte blir tillräckligt varma för att rena ordentligt.

    Detta påverkar inte motorn då det bara är den bakre lambdan som påverkas, den efter kat.
    Motorn kan alltså inte gå sönder eller likn pga detta.

    När vi mappar dessa bilar så tar vi bort denna varning om man har en sportdownpipe på bilen.
    Vi har sålt Milltek och dom fungerar bra, dock har nu även simons släppt ett system som ligger mycket bra till prismässigt till GOLF R
    Fast nu gällde frågan en GTI 2003?

  8. #8
    Wolfen
    Gäst
    Precis, Golf GTI 2003. Men tycker du också att man kan strunta i Millteks varning och använda ett annat cat-back system?

  9. #9
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av Wolfen Visa inlägg
    Precis, Golf GTI 2003. Men tycker du också att man kan strunta i Millteks varning och använda ett annat cat-back system?
    Hej!
    Passar Ditt nuvarande avgassystem till original downpipen så passar det även mot Milltek, så ja Du kan montera det om det passar mot original utan modifikationer.
    mvh Jimmy Särås

  10. #10
    Wolfen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Hej!
    Passar Ditt nuvarande avgassystem till original downpipen så passar det även mot Milltek, så ja Du kan montera det om det passar mot original utan modifikationer.
    mvh Jimmy Särås
    Kanon, tack.
    Tackar för alla era svar.

  11. #11
    Wolfen
    Gäst
    Klart! Den är beställd:-)

  12. #12
    Wolfen
    Gäst
    Idag har den kommit:-D
    Hoppas att dom på Bilprovningen kommer att missa det här:


  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jim Brännlund
    Medlemsnr
    5394
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    782
    Sweet!

    Kan du inte montera den vänd uppåt så att det inte syns underifrån?

  14. #14
    Wolfen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av mtm Visa inlägg
    Sweet!

    Kan du inte montera den vänd uppåt så att det inte syns underifrån?
    Jag får se... det ordnar sig på nåt sätt. Det viktigaste är att den är hemma

  15. #15
    Wolfen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av mtm Visa inlägg
    Sweet!

    Kan du inte montera den vänd uppåt så att det inte syns underifrån?
    Jag får se... det ordnar sig på nåt sätt. Det viktigaste är att den är hemma

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin