Sidan 2 av 9 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 165
  1. #21
    Siesta ST
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av itouch Visa inlägg
    Jim, en vagverkstad kan programmera bort det eller så får du trycka på knappen i kupen vid förardörren varje gång du ska köra kupevärmare.
    Blir nog bra med den storleken på fälgar och däck, bra att du valde ET 48.

    Siesta ST: Nu tänker du väl fel? Glasskross varnar fortfarande även om du ställer av alternativt sänker känsligheten på innesensorn.
    Finns det verkligen larm för glaskross? Trodde det var därför man hade kupéövervakning. Går larmet igång för glaskross är problemet isf löst men ber nog vw ställa ned känsligheten för kupéövervakning ändå. Någon som vet om det även går på Golf VI?

  2. #22

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Jim Profit
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    149
    Några bilder....



  3. #23
    itouch
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Siesta ST Visa inlägg
    Finns det verkligen larm för glaskross? Trodde det var därför man hade kupéövervakning. Går larmet igång för glaskross är problemet isf löst men ber nog vw ställa ned känsligheten för kupéövervakning ändå. Någon som vet om det även går på Golf VI?
    Jepp det går ställa ner känsligheten på mk6/mkvi också. Larmet varnar även för höga ljud,min gick igång när en ballong small intill bilen.

  4. #24
    itouch
    Gäst
    Ser grymt fin ut Jim, avis på din manuella låda då jag stundvis känner avsaknaden när jag åker dsg dagligen.

  5. #25

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Jim Profit
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    149
    Tack! =)
    Har själv aldrig kört nån DSG och det var mest en slump att det blev manuell men det verkar som om de flesta föredrar DSG eller?

  6. #26

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Jim Profit
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    149
    Tack! =)
    Har själv aldrig kört nån DSG och det var mest en slump att det blev manuell men det verkar som om de flesta föredrar DSG eller?

  7. #27
    itouch
    Gäst
    Det är nog mer smaksak, väldigt bekvämt vid stadskörning då man köar mycket i trafiken. Det har levererats mer dsg än manuella i sverige. Sen säger ju vw att bränsleförbrukningen är lite lägre med dsg men de ägare jag pratat med som åker manuell har likvärdig förbrukning. Jag saknar manuell ofta och det är tur att jag kan variera med en manuell bil inom familjen ibland

  8. #28
    Siesta ST
    Gäst
    Kör också manuellt i min Golf R och saknar inte DSG men har DSG i min Passat och saknar inte manuell i den bilen! I mitt fall uppskattar jag alltså både: Manuell för (i mitt tycke) roliga körning och DSG i familjebilen som får gå lite lugnare

  9. #29

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Jim Profit
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    149
    Idag skickades mina nya fälgar ifrån England, skall bli intressant att se leveranstiden. Är dessutom sjukt nyfiken på att se hur dom blir på bilen. =)

  10. #30
    itouch
    Gäst
    Blir säkert bra, dock så är bbs lemans en fälgtyp som ser sjukt mycket bättre ut på en sänkt bil än originalhöjd, mest det som oroar

  11. #31

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Jim Profit
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    149
    Citat Ursprungligen postat av itouch Visa inlägg
    Blir säkert bra, dock så är bbs lemans en fälgtyp som ser sjukt mycket bättre ut på en sänkt bil än originalhöjd, mest det som oroar
    Misstänker också det...men får väl se hur det blir, blir väl så illa tvungen att sänka den om det inte ser bra ut. :-P

  12. #32

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Jim Profit
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    149
    Härligt, idag anlände fyra paket ifrån England!

    Innehållet:


    Köpta från: http://www.bmautosport.co.uk
    Mkt seriös firma med bra priser och grym service, rekommenderas !!
    Senast redigerad av Jim Profit den 2011-02-14 klockan 19:03.

  13. #33
    itouch
    Gäst
    Härligt, då var firman du köpte ifrån seriösa då. Ser riktigt bra ut!

  14. #34

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Jim Profit
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    149
    Citat Ursprungligen postat av itouch Visa inlägg
    Härligt, då var firman du köpte ifrån seriösa då. Ser riktigt bra ut!
    Japp allt var som det skulle och de hade en mkt bra dialog hela vägen, supernöjd med firman jag handlade av!

  15. #35

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Carlzon
    Ort
    Haninge, Sthlm
    Inlägg
    38
    vad vart slutnotan till sverige då? Vågar man fråga det?

  16. #36

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Jim Profit
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    149
    Citat Ursprungligen postat av pzazzz Visa inlägg
    vad vart slutnotan till sverige då? Vågar man fråga det?
    Visst får du det, jag har ju projekttråden för att berätta vad som händer med bilen, är lite trött på att så många alltid skall vara så hemliga när det kommer till vad man betalat för saker. =)

    4 st 19x8,5 fälgar, 4 st Kumho Ecsta 225/35 -19, komplett set bultar + låsbultar samt frakt till Sverige och Paypal avgift kostade totalt: 12 088 SEK

  17. #37

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Jim Profit
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    149
    Idag har jag provat en av de nya fälgarna på bilen. Den goda nyheten är att de kändes tajta i passformen kring centrumringen, stack inte ut för mycket och tog inte i bromsarna. Det sitter också väldigt få balansvikter på vilket jag tar som ett gott tecken. Slutsats: ET48 var helt rätt val.

    Den tråkigare nyheten är att jag tyckte inte det blev så snyggt som jag hade hoppats. Visserligen var bilen lite extra hög efter att ha varit upphissad och den var skitig som f-n så jag fick inte 100% känslan. Får väl testa framåt vårkanten hur de ser ut när bilen är ren och har satt sig lite (och ev. får jag sänka den lite) eller så får jag välja andra fälgar... =(



    Här är en som är sänkt ordentligt och då ser det iof mkt bättre ut.
    Så vad tycker ni, skall man behålla dom och sänka bilen?
    Senast redigerad av Jim Profit den 2011-02-26 klockan 17:51.

  18. #38
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Sänk!

    / Per

  19. #39
    itouch
    Gäst
    Dessa fälgar gör sig bara bra på sänkta bilar enligt mig

  20. #40

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Jim Profit
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    149
    Citat Ursprungligen postat av itouch Visa inlägg
    Dessa fälgar gör sig bara bra på sänkta bilar enligt mig
    Börjar förstå vad du menade... =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin