Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28
  1. #21
    polomannen
    Gäst
    Men hallå......är det BCB motorn så finns det uppdatering till mjukvaran som måste göras.
    Be dom kolla upp det.

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Kolla så att det inte finns GW eller aktion på T-spolar till din bil...VW städar duktigt runt detta problem.
    GW , Aktion????

    Förklara för en idiot tack =)
    Som för ett barn!

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av polomannen Visa inlägg
    Men hallå......är det BCB motorn så finns det uppdatering till mjukvaran som måste göras.
    Be dom kolla upp det.
    Stort tack.
    Skall kolla detta med!

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    GW - Goodwill
    Aktion - Fabriken vet om ett fel och sätter en varnings text till chassi nr som vi ser på verk (eller om det är mer brådskande- brev till ägaren) som vi då kan åtgärda.

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    GW - Goodwill
    Aktion - Fabriken vet om ett fel och sätter en varnings text till chassi nr som vi ser på verk (eller om det är mer brådskande- brev till ägaren) som vi då kan åtgärda.
    Ok , Thanks.
    Får kolla mer på detta då.

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Ja för några veckor sedan fick jag äntligen kidnappa bilen och köra till Motorcentralen i Umeå.
    Detta för att kunna läsa felkoder med ett riktigt verktyg och kunna felsöka bättre.
    Farsan som var i Höljes på Rallycross med verkstadschefen kunde ordna så bilen kom i på en gång utan väntan.

    Felkoder lästes och ALLT lyste som en (H)julgran.
    Var felkoder hit och felkoder dit , följdfel av att bilen gått illa en ganska lång tid.
    Det slutgiltiga felet var återigen en tändspole som lagt av och en som fungerade tll och från(sporadiskt) , sedan allt eftersom stängdes bilen ner. Styrsystemet gick i limphome och allt fungerade dåligt , tidvis hoppade den igång men endast några kilometer till tändspolarna blev varma.

    MEN men , det finns en hake.
    Vid verkstadsbesöket hos den "lokala smeden" i Nordmaling gjordes felsökning och felkodsläsning.
    Bara det att han inte hittade och släckte alla fel.

    Sedan byttes då ALLA tändspolar enligt kvitto och hörsägen.
    Men på Motorcentralen konstaterades att bara två spolar var bytta och till ett piratmärke(iofs inget fel i detta då ingen krävde orginal). Men nu var det ju så att alla skulle bytas för att utesluta fel samt behålla de fungerande för att kunna byta själv om nån sade upp sig. De gamla spolarna "kastades" sades det och dessa såg iaf jag aldrig mer till =(

    Nu byttes ju iofs nån givare och servicegrejor åxå.
    Men kontentan är ju att inte lita på folk som inte gör vad de lovar och helre välja nån man VET kan sin sak.
    TÄNK om man fått vara med hela vägen och "coacha" morsan istället för "gubben som vet bäst".

    Nu går bilen för tillfället bra och alla fel är borta.
    Alla felkoder är släckta och inget nytt hittat.
    Service och genomgång väntar.

    Med andra ord kör bilen till auktoriserad verkstad för konsutltation.
    Gör upp INNAN och be om kostnadsförslag , sedan välj väg.
    I detta fall skulle det blitt många många många gånger billigare med VW:s egen verkstad än allt trams hos nån byagubbe i utkanten av stan som kokar ihop en massa lögner utan att faktiskt veta någonting.

    Surt sa mamma men lärde sig nog att lyssna på sonen och exgubben istället för sin sambo!.

  7. #27

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Surt sa mamma men lärde sig nog att lyssna på sonen och exgubben istället för sin sambo!.
    Klockrent exempel där min signatur säger det mesta. =)

  8. #28

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Klockrent exempel där min signatur säger det mesta. =)
    Kan inte annat än instämma!
    Märk väl att både jag och farsan som båda är skruvare och VW-intresserade inte "kunde själva".
    Båda insisterade på att ta hjälp och göra första "checken" hos SVW/VAG.
    Därefter utvärdera , men nu löste det ju sig ändå.

    TUR dock att man känner folk och att farsan känner verkstadsfolket där!
    SYND bara att det har kostat morsan och den dumsnåle men snälla mannen mycket pengar.
    Pinsamt mycket pengar faktiskt , jag mår lite dåligt faktiskt att jag inte satte stopp.
    Det är ju en skitfin bil som nu stått still eller inte använts på länge pga detta.

    Ja hoppas morsan lärt sig iaf , gubben........tveksamt.
    Men han får sköta sin egen bil......eller det är ju en Peugeot =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin