Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 88
  1. #21
    Menude
    Gäst
    Nej han verkar allmänt förvirrad när man ringer honom också..man får typ förklara vem man är och vad man vill varje gång sen e han helt tyst en stund precis som om han inte vet vad man pratar om..jobbig.

    Och ja jag håller med om att han är oseriös..säger pris utan moms, ringer inte när han säger att han ska ringa osv..mycket dåligt faktiskt...

    Tror inte dom släpper den för 250.000 svenska kronor ens och då är det inte värt det så jag letar väl vidare..ingen som har nån kommentar på den jag länkade till tidigare?

  2. #22
    Köttis
    Gäst
    Om säljaren inte visar mera intresse än så att sälja iväg bilen så tycker jag du ska vända på klacken och leta vidare. Inte värt att köpa en bil på en firma där man inte blir bemött på ett bra sätt, det är mycket pengar och man vill gärna ha ett bra "förhållande" till den man köper något av vid eventuella problem i framtiden osv.

    Leta istället upp ett riktigt fint exemplar som kanske finns ett par mil bort som har allt du vill ha och som är till salu på en seriös firma, kan vara guld värt i längden!

  3. #23
    Menude
    Gäst
    Helt rätt, hör han inte av sig med ett jävla bra pris så skiter jag i "Din bil".

    Blir det problem att köpa en bil i norrköping på en bilfirma där när den ska servas osv eller det spelar ingen roll alls? bara jobbigt att köra och hämta den? (alternativt komma dit och bli missnöjd med något)

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Den du länkade till såg ju grymt fräsch ut!

  5. #25

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    A Thorén
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    361
    kör på de. hitta ny

  6. #26

    Reg.datum
    dec 2010
    Namn
    Kid Collman
    Ort
    Falun
    Inlägg
    21
    Du kan bjuda honom 500000 lire om han vill eftersom det motsvarar 2300 kr. Allvarligt talat tycker jag bilen du länkar till verkar helt ok, är väl den billigaste 4d på blocket åtminstone.

    Det är svårt att säga vad andra ska göra när de köper bil, men ett par grundtips som jag har när jag köper bil är:
    1. Ingen kommer någonsin att tacka dig för att du betalar överpris, så betala inte mer än DU anser bilen är värd. Att likadana bilar "kostar mer på Blocket" spelar ingen roll eftersom en bil aldrig är värd mer än vad någon vill betala för den.
    2. Om bilen är relativt ny med garantier är det bättre att resa långt och få det man vill ha än att snåla en tusing på resa och inte bli nöjd.
    3. Om säljaren är en idiot, som han verkar vara i det här fallet, finns det anledning att vara uppmärksam. MEN!.. Om du ändå kan göra en bra affär så låt den inte rinna mellan fingrarna bara för att du inte tycker om en säljare du antagligen aldrig kommer träffa igen.
    4. Köper du bilen på firma kan det helt klart vara lättare att göra en deal på grejer om man inte får ner priset dit man vill. Som t ex fälgar/däck eller varför inte ett förmånligt lån med lååååg ränta?

    Hur som helst, lycka till!..

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av Menude Visa inlägg
    Jag har hittat en annan men den finns typ 60mil ifrån mig =/ vad tycks?

    http://www.blocket.se/ostergotland/V...m?ca=23_11&w=3
    Jag hade hellre köpt ny bil till det priset som du skrev om lite längre upp. Prisskillnaden mellan ny och begagnad är för liten för att jag skulle avstå helt ny bil.

  8. #28
    Menude
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Jag hade hellre köpt ny bil till det priset som du skrev om lite längre upp. Prisskillnaden mellan ny och begagnad är för liten för att jag skulle avstå helt ny bil.

    Men med samma utrustning hamnar man ju en bra bit över 300 000 för en ny och det är lite saftigt för mig :P hade egentligen tänkt mig en bil för 200 000 men så blev jag kör i en golf gti så kan tänka mig 275 som max i princip :P

  9. #29
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av Menude Visa inlägg
    Men med samma utrustning hamnar man ju en bra bit över 300 000 för en ny och det är lite saftigt för mig :P hade egentligen tänkt mig en bil för 200 000 men så blev jag kör i en golf gti så kan tänka mig 275 som max i princip :P
    Listpris och slutpris är två olika saker . Är mer regel än undantag att du får en rabatt direkt i offerten så kasta iväg några förfrågningar är mitt tips och utgå ifrån det. Nytt är alltid nice .
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  10. #30
    Köttis
    Gäst
    Tycker också du ska kolla vart ungefär du kan hamna i pris vid en nybilsaffär. Man behöver ju nödvändigtvis inte köpa en bara för att man frågat.

  11. #31
    supra77
    Gäst
    Bilhandlaren kanske är van att sälja till företag och dà är det alltid excl moms.

    Kan inte tyskland vara nàgot att kolla upp? Euron är ju ganska làg nu.

  12. #32
    Menude
    Gäst
    Ska kolla runt lite på söndag och se vad jag kan få för priser på ny bil.

    Jag e grymt sugen på en nybegagnad eller helt ny men priset är egentligen uppåt väggarna för hur mycket jag kommer använda bilen då min sambo kommer ha den 90% av tiden.

    Problemet är att jag vill ha en rolig bil att köra, hon vill ha en säker och billig bil. GTin är ju säker rolig och relativt billig i drift men dyr som fan

    Tyskland vet jag inte.. är säkert värt besväret men jag känner att det ligger utanför min kunskap att köpa första bilen utomlands :P Ingen som vet vad prisskillnaden blir med allt färdigt?

  13. #33
    jockem
    Gäst
    Om du köper en ny så lär du få vänta på den 3-4 månader. Får vänta på min R i ca 4 månader och de känns lite surt.

  14. #34

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127
    Förstår precis hur du menar Robin, vi köpte vår GTI lätt begagnad, 2 månader gammal, 1100mil, det gjorde den nästan 40000kr billigare än en helt ny med motsvarande utrustning. Det är fortfarande mycket pengar, men dyrt är det bara om det inte är värt det, och det är den. Den får ju gå lite på nöjeskontot också....

  15. #35

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av wibmag Visa inlägg
    Förstår precis hur du menar Robin, vi köpte vår GTI lätt begagnad, 2 månader gammal, 1100mil, det gjorde den nästan 40000kr billigare än en helt ny med motsvarande utrustning. Det är fortfarande mycket pengar, men dyrt är det bara om det inte är värt det, och det är den. Den får ju gå lite på nöjeskontot också....
    40000:- från brutto eller netto? 1100 mil är nästan ett års körning för normalföraren.


    Själv tillgodosåg jag mig bra rabatt, valde till sparsamt med utrustning och betalade heller inte mer än en begaganad 09-10 med 1500-2000 mil på mätaren. Man skall tänka på att det faktum att en stor del av nybilsgaranti och vagnskadegaranti är slut och får negativa koncekvenser för ägandekostnaden. Beställer man en ny nu kommer den precis lagom till vårkanten... =)

    Att det ofta begärs lika mycket för begagnade GTI:er med 1000-1500 mil på mätaren som en ny med normal rabatt kostar är inte rimligt. Begagnatpriserna skall dessutom beräknas från grundpris i större utsträckning, särskilt såsom GTI:n är välutrustad i grundutförande.
    Att en firma kan ta ut en ny, demoköra den 500-1000 mil och sedan sälja den för samma pris de hade fått annars gör naturligtvis dem glada...
    Senast redigerad av Crille82 den 2011-01-21 klockan 14:50.

  16. #36

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    40000:- från brutto eller netto? 1100 mil är nästan ett års körning för normalföraren.


    Själv tillgodosåg jag mig bra rabatt, valde till sparsamt med utrustning och betalade heller inte mer än en begaganad 09-10 med 1500-2000 mil på mätaren. Man skall tänka på att det faktum att en stor del av nybilsgaranti och vagnskadegaranti är slut och får negativa koncekvenser för ägandekostnaden. Beställer man en ny nu kommer den precis lagom till vårkanten...

    Att det det ofta begärs lika mycket för begagnade GTI:er med 1000-1500 mil på mätaren som en ny med normal rabatt kostar är inte rimligt. Begagnatpriserna skall dessutom beräknas från grundpris i större utsträckning, särskilt såsom GTI:n är välutrustad i grundutförande.
    Att en firma kan ta ut en ny, demoköra den 500-1000 mil och sedan sälja den för samma pris de hade fått annars gör naturligtvis dem glada...
    Vår var bara 2 månader gammal när vi köpte den, så det hade ju knappast gått så långt på garantitiden, håller med dig om milen dock...
    Jag ville jag absolut ha 4-Dörrar, 18" Detroit, DSG och Xenon och jag tror generellt att en bil med mer utrustning är mer attraktiv och lättsåld den dagen det är dax för det. Taklucka och Park Assist är ren bonus.
    Men om du får med den utrustningen utan kostnad så är du att gratulera. Jag klarade det inte.

  17. #37

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av wibmag Visa inlägg
    Vår var bara 2 månader gammal när vi köpte den, så det hade ju knappast gått så långt på garantitiden, håller med dig om milen dock...
    Jag ville jag absolut ha 4-Dörrar, 18" Detroit, DSG och Xenon och jag tror generellt att en bil med mer utrustning är mer attraktiv och lättsåld den dagen det är dax för det. Taklucka och Park Assist är ren bonus.
    Men om du får med den utrustningen utan kostnad så är du att gratulera. Jag klarade det inte.
    Självklart kan du inte få med all den utrustningen på köpet, så mycket marginal finns inte och visst blir en välutrustad bil mer attraktiv på begagnatmarknaden. Vad jag menar är att på en GTI för drygt 300´ kan man få 25-30´ i rabatt utan att ens pruta så man blir svettig, 40´ under nypris efter 1100 mil är isf inte billigt. Lämnar den lokala handlaren för dåligt pris gör bäst i att begära in offerter från flera olika och förhandla med dem.
    Senast redigerad av Crille82 den 2011-01-21 klockan 15:27.

  18. #38
    Menude
    Gäst
    Skulle jag köpa en ny har jag tänkt mig nåt sånt här..

    Lack
    United Grey
    5 200,00 kr
    Klädsel
    Black-red/Titan Black/Black
    Tillval
    Mörktonade rutor från B-stolpen och bakåt
    2 500,00 kr
    Bi-xenonstrålkastare inkl LED varselljus
    13 400,00 kr
    Radio RCD 510
    2 900,00 kr
    4 dörrar inklusive elfönsterhissar bak
    6 000,00 kr
    Stöldskyddslarm
    3 100,00 kr
    Park Assist
    5 800,00 kr

    304 800kr


    tror ni verkligen man kan få ner den till 270 000??

    På den "din bil" jag har varit inne på får man 6% ungefär och då landar det på 286. dålig rabatt just där eller ?

  19. #39

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av Menude Visa inlägg
    Skulle jag köpa en ny har jag tänkt mig nåt sånt här..

    Lack
    United Grey
    5 200,00 kr
    Klädsel
    Black-red/Titan Black/Black
    Tillval
    Mörktonade rutor från B-stolpen och bakåt
    2 500,00 kr
    Bi-xenonstrålkastare inkl LED varselljus
    13 400,00 kr
    Radio RCD 510
    2 900,00 kr
    4 dörrar inklusive elfönsterhissar bak
    6 000,00 kr
    Stöldskyddslarm
    3 100,00 kr
    Park Assist
    5 800,00 kr

    304 800kr


    tror ni verkligen man kan få ner den till 270 000??

    På den "din bil" jag har varit inne på får man 6% ungefär och då landar det på 286. dålig rabatt just där eller ?
    Bra val, men jag hade hoppat över Mörktonade rutor från B-stolpen och bakåt 2 500,00 kr. Brukar se lite tattigt ut...

  20. #40
    Menude
    Gäst
    ja det är möjligt att jag hoppar över det men golfen ser relativt snäll ut och med tonade rutor blir den iaf lite med farlig :P

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin