Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 2345
Resultat 81 till 88 av 88
  1. #81

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av Gti Visa inlägg
    Min handlare hade en deal med Trygg Hansa där jag fick 3 månader gratis. Därefter övergick försäkringen i en halvförsäkring som kostar mig 3600kr / helår, 2500 mil. Klart billigast av alla bolag.

    Vilket försäkringsbolag de samarbetar med varierar mellan handlare. Förra bilen jag köpte hade samma avtal fast via LF.
    Menar du att Volkswagen-handlare använder olika försäkringsbolag? Jag tror det är den svenska Volkswagen-importören som hanterar försäkringsfrågan.

  2. #82
    Menude
    Gäst
    Har nu fått pris på detta, 309 000kr, Dvs 8.19% rabatt.
    Månadskostnad inkl försäkring(halv) blir 4860kr då kostar halvförsäkringen 351kr i månaden. Blir helförsäkringen dubbelt så dyr sen eller ännu mer? räknar man på att helförsäkringen kostar 700kr månaden så blir det 8400/år och isåfall är trygghansa 1400kr billigare per år.

    Är väl hyfsat men funderar på att plocka bort dynaudio och mobiltelefonförberedelse(Säljaren tyckte detta var bra att ha om man hade iphone och spotify, Jag vet inte om jag tycker att jag har behov av det. någon som har erfarenhet av det?)

    Modell Volkswagen Golf 2011 GTI DSG (5K19V3) 284 000 Kr
    Färg Carbon Steel Grey (1K1K) 5 300 Kr
    Klädsel Black-red/Titan Black/Black (XE)
    Utrustning
    PJ6 Lättmetallfälgar 18 tum Detroit 5 500 Kr
    RHZ Radio RCD 510 2 900 Kr
    WDB Park Assist 5 800 Kr
    WD6 Stöldskyddslarm 3 100 Kr
    W4B 4 dörrar inklusive elfönsterhissar bak 6 100 Kr
    9VE Ljudsystem Dynaudio Excite 5 200 Kr
    9ZB Mobiltelefonförberedelse 2 900 Kr
    PXG Bi-xenonstrålkastare inkl LED varselljus 13 500 Kr

  3. #83

    Reg.datum
    dec 2010
    Namn
    mats
    Ort
    kalmar
    Inlägg
    61
    Mobilteleförberedelsen kommer du att ha nytta av. Den funkar riktigt bra som handsfree men tyvärr så funkar den inte så bra ihop med spotify.....
    men är nog värd pengarna i vilket fall och en telefonknapp i ratten som inte funkar hade retat mig till vansinne........
    Ska du spara så had jag skippat larmet innan handsfree. Tror inte att det påverkar försäkringspremien längre och du kommer i vilket fall att få en
    blinkande lysdiod i förardörren som kan verka avskräckande på pundare(?)

  4. #84
    Menude
    Gäst
    nu är bilen beställd lång väntan dock v.24

  5. #85
    Köttis
    Gäst
    Grattis, måste vara en skön känsla!

  6. #86
    Menude
    Gäst
    lika skön som jobbig känsla Kommer vara riktigt glad när jag sätter mig i bilen men 307000kr är mycket att lägga på en bil :P Ska försöka förtränga pengabiten :P

  7. #87

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Härligt, tiden går snabbt, snart kommer din nya fina bil!

  8. #88
    Menude
    Gäst
    Woho. Fick ett fint samtal idag Den kommer vecka 14 istället. säljaren byggde om en bil i södertälje eller nåt sånt

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin