Sidan 1 av 5 1234 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 88
  1. #1
    Menude
    Gäst

    Golf GTI VI (2010/06) Råd ang pris.

    Har fått ett pris på en begagnad golf gti som gått 950mil och är tillverkad juni 2010.

    Extra utrustning som sitter i den:
    Carbon steel grey
    Park Assist
    Elektriskt soltak i glas skjut-/tiltbart
    4 dörrar inklusive elfönsterhissar bak
    Bi-xenonstrålkastare inkl LED varselljus
    Lättmetallfälgar 18 tum Detroit
    Multimediaanslutning Media-In med USB-kabel
    Radio RCD 510

    Nypris för en golf gti med den utrustningen är 315 000.
    Mitt pris jag har fått är 229 000 och enligt bilpriser.se är bilen värderad till 270 000.

    I mina ögon är detta ett grymt bra pris..men->

    Bilen är säljarens bil som han kör med och tillika provkörningsbil. (risk för överdriven körning tidigare?)
    Den är stripead med företagets logga (borde väl bilfirman ta bort om jag ber dom? någon som vet nåt om det?)

    Borde jag pruta på det priset eller försöka få honom att kasta in något annat. Hur mycket/Vad isåfall?

    Tacksam för alla svar

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 338
    Om det inte går att göra något med priset så kanske försöka få med en uppsättning med vinterhjul :-)

  3. #3
    Menude
    Gäst
    Jag ska höra ang. detaljerna med säljaren men där sitter ju vinterdäck på nu och dom bör ju medfölja? Och om dom gör det så bör det finnas sommardäck som medföljer väl? det är väl "obligatoriskt" att sommardäck medföljer?

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Gti
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Låter som ett väldigt bra pris för bilen, jag tycker du slår till. Är det något strul har du ju nybilsgaranti nästan 1.5 år till. För det priset kan du ha den med minimalt värdetapp i 2-3 år.

  5. #5
    badkrukan
    Gäst
    Håller med föregående talare, du har fått ett grymt bra pris, det är bara att handla.

  6. #6
    Menude
    Gäst
    Bäst att skynda då så ingen annan tar den antar jag

    jag är dock orolig för stripesen, det går ju att ta bort men blir väl märke av dom eftersom dom har förmodligen suttit där i ett halvår?
    Detta blir mitt första bilKÖP så jag har egentligen ingen aning om någonting, Går man till säljaren och visar lånelöfte eller hur går det till?

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av Menude Visa inlägg
    Bäst att skynda då så ingen annan tar den antar jag

    jag är dock orolig för stripesen, det går ju att ta bort men blir väl märke av dom eftersom dom har förmodligen suttit där i ett halvår?
    Detta blir mitt första bilKÖP så jag har egentligen ingen aning om någonting, Går man till säljaren och visar lånelöfte eller hur går det till?
    Dekaler går utan tvekan att ta bort och ska inte lämna märken. Bilhandlaren lär säkert ta bort detta innan leverans, då den även bör vara leveransrekonditionerad. Om du inte använder dig utav bilhandlarens egen finansiering så behöver handlaren ha pengar på sitt bankkonto, mest troligt.

  8. #8
    Menude
    Gäst
    Tänkte mest om jag drar dit imorron eller så och vill "reservera" bilen tills jag har lånat pengarna. funkar det?
    Vad görs vid en leveransrekondionering?

  9. #9
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129
    Citat Ursprungligen postat av Menude Visa inlägg
    Tänkte mest om jag drar dit imorron eller så och vill "reservera" bilen tills jag har lånat pengarna. funkar det?
    Vad görs vid en leveransrekondionering?
    Det funkar säkert.
    Låter bra. Förmodar att det är en Svensksåld bil med vagnskadegaranti – Köp för då är det billigt!
    Vid leveransrekond städas bilen inkl dekaler tas bort osv.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  10. #10
    Menude
    Gäst
    ja bilen är endast ägd av bilfirman dvs svensksåld/ 1 ägare (bilfirman).
    Säljaren har den som sin bil just nu och den används som provbil för GTI.

  11. #11
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Dubbelkolla ägarhistoriken, är den grön, slå till. Bra pris.

    Är själv allergisk mot demobilar och pressbilar (herregud vilket lik en handlare försökte kränga på mig) men du får kolla skicket också.

    Vet du varför du får så bra pris? Dom brukar som sagt ligga ute för runt 270k.

    Nypris 315k -8% = 289.8k nypris -6 mån (-6% värdeminskning) = 272.412 SEK vilket troligen är ~det pris handlaren borde sätta ut den för. Handlaren ligger 40k under listpris, normalprut borde få ned den till 255-260.000SEK. Antingen är du superprutare, handlaren väldigt okunnig eller så är det nåt annat skumt .
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  12. #12
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129
    Orsaken till att jag ställde frågan om den var Svensksåld tidigare tråden var ju relaterat till priset. Som man kan läsa i en annan tråd på forumet innebär detta kanske inte så mycket eftersom privatimport / sidoimport är okay om nödig dokumentation finns. Dock påverkar det ju priset.

    Du har ju garanti vilket borde innebära att du bara behöver fokusera på att titta på bilen exteriört och ev. fråga om den varit med om någon större karosseri reparation. Det kanske man gärna vill veta. Det kan vara fullt acceptabelt med åtgärdad skada, men kostar det inget att fråga.

    Lycka till med köpet! /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Grymt bra pris du fått. Det är bara att handla direkt.

    Att den gått som demobil är inget som helst att oroa sig för, det är bara noja folk fått för sig. Den är ju Svensksåld med alla garantier man kan tänka sig.

    Lycka till =)

  14. #14
    Menude
    Gäst
    Det sket sig tyvärr. Man trodde att det var något som inte stämde med priset och det var även så.

    Mr.Säljare hade räknat ut priset utan moms (utan att veta om det)...suck

    Han sa att han skulle återkomma med ett pris som han fick släppa den för"om en stund" (just nu 6 timmar sedan).

    Tror dock att vi hamnar på ca 275-280 000 och då är det inte intressant längre. Kan få en helt ny med den utrustning jag är nöjd med för 288 och det finns bilar på blocket som gått 500-1000mil med samma/mer utrustning för ca 250.

    En sak jag lagt märke till är dock baklyktorna, Är det olika på bilar som "heter" 2010 och 2011? trodde att det var LED på båda

  15. #15

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 338
    Ja se där, där sprack drömmen :-(

  16. #16
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129
    Citat Ursprungligen postat av Menude Visa inlägg
    En sak jag lagt märke till är dock baklyktorna, Är det olika på bilar som "heter" 2010 och 2011? trodde att det var LED på båda
    Det var ju synd. LED bakljus är tillägg på 2010 (kom på senare). Tror de kostade 3800 SEK för c:a ett år sedan när jag beställde dem. Fanns inte när jag beställde bilen hösten 09. Du får fortsätta att söka objekt.
    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  17. #17
    Menude
    Gäst
    Jag har hittat en annan men den finns typ 60mil ifrån mig =/ vad tycks?

    http://www.blocket.se/ostergotland/V...m?ca=23_11&w=3
    Senast redigerad av Menude den 2011-01-18 klockan 18:00.

  18. #18

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    A Thorén
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    361
    men finns det inte lag om att du kan hävda priset du fått om det inte nu stod utan moms. Sådant gäller ju i butiker, står det fel pris får de stå för det?

  19. #19

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Citat Ursprungligen postat av canterbury Visa inlägg
    men finns det inte lag om att du kan hävda priset du fått om det inte nu stod utan moms. Sådant gäller ju i butiker, står det fel pris får de stå för det?
    Finns ingen lag för det vad jag vet! Speciellt inte om man inte har fått det på papper.

  20. #20

    Reg.datum
    dec 2010
    Namn
    Kid Collman
    Ort
    Falun
    Inlägg
    21
    Verkar inte riktigt seriöst att en bilförsäljare på en märkeshandlare lämnar ett pris utan att säga att det är ex moms, oavsett om det är lagligt eller inte..

    Menude: Du kan väl ge igen och säga att du tar den för 250 000, sen när avtalet är klart så säger du att du menade italienska lira!..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin