Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 88
  1. #41
    jockem
    Gäst
    8% rabbat kan du nog få på rätt ställe.

    Men om du vill ha en vit så kan jag släppa min till ett bra pris

  2. #42

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av Menude Visa inlägg
    Skulle jag köpa en ny har jag tänkt mig nåt sånt här..

    Lack
    United Grey
    5 200,00 kr
    Klädsel
    Black-red/Titan Black/Black
    Tillval
    Mörktonade rutor från B-stolpen och bakåt
    2 500,00 kr
    Bi-xenonstrålkastare inkl LED varselljus
    13 400,00 kr
    Radio RCD 510
    2 900,00 kr
    4 dörrar inklusive elfönsterhissar bak
    6 000,00 kr
    Stöldskyddslarm
    3 100,00 kr
    Park Assist
    5 800,00 kr

    304 800kr


    tror ni verkligen man kan få ner den till 270 000??

    På den "din bil" jag har varit inne på får man 6% ungefär och då landar det på 286. dålig rabatt just där eller ?
    Jag hade hoppat över tonade rutor, larm och xenon (som förvisso är bra, men absolut inte värt pengarna eftersom halogen också är bra), då blir det 263 med 8% rabatt, inkl. xenon blir det 275´. Du lär inte hitta en begagnad med den spec. du vill ha och de ev. extra tusenlapparna får du igen när du säljer...

  3. #43
    Menude
    Gäst
    Du bor för långt bort

    Sneglade precis på en helt ny Opel astra sports tourer med massa utrustning (bland annat lädersäte, automatare, 18" fälgar osv) den landa på 264 000 ny och sen med rabatt på det...Lockande!

  4. #44
    Menude
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Jag hade hoppat över tonade rutor, larm och xenon (som förvisso är bra, men absolut inte värt pengarna eftersom halogen också är bra), då blir det 263 med 8% rabatt, inkl. xenon blir det 275´. Du lär inte hitta en begagnad med den spec. du vill ha...
    Nej men ska jag titta på begagnad så är där oftast mer eller mindre utrustning och då tar jag ju såklart en med mer utrustning och det kan jag leva med

  5. #45

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av Menude Visa inlägg
    Nej men ska jag titta på begagnad så är där oftast mer eller mindre utrustning och då tar jag ju såklart en med mer utrustning och det kan jag leva med
    Tänk bara på att ett objekt som är något år och har gått 1-2000 mil bör ligga 30-40´ under nypris netto. Begagnade Golfar är oftast löjligt dyra i förhållande till nypris, mycket därför jag köpte min, ny... =)

  6. #46

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av Menude Visa inlägg
    Du bor för långt bort

    Sneglade precis på en helt ny Opel astra sports tourer med massa utrustning (bland annat lädersäte, automatare, 18" fälgar osv) den landa på 264 000 ny och sen med rabatt på det...Lockande!
    Öhhhh? Har du inte gjort din förstudie ordentligt? Du tycks ju skjuta ganska hejvilt :-) Säkert en trevlig bil för det den är till för hur kan du välja mellan den och en elegant klassiker som Golf GTI?

  7. #47
    Menude
    Gäst
    haha Jag har skjutit väldigt vilt i flera månader..allt från honda civic type-r till volvo v70 till VW passat till Golf GTI...men har snöat in på Golf gti ganska bra nu :P det är mest priset och vad man får för priset som är problemet

  8. #48

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Jo men att du tycker att du får mer för pengarna hos Opel tyder ju på att du inte riktigt vet vad du vill ha. Om man behöver plats för många så tycker man antagligen att man får mer för pengarna om man köper en Seat Alhambra… Om du värderar läderklädsel, 18” hjul och automatlåda högt så är det kanske inte Golf GTI:s kärnvärden du är ute efter? Sen en GM-produkt... Bara att sätta sig i en Opel Astra och sedan jämföra med den fina inredningen i Golf GTI med några av världens bästa sportstolar... Nej, tycker inte det går att jämföra på samma gång...

  9. #49
    Menude
    Gäst
    Nej nej! Jämföra går ju inte och jag tar mycket hellre en golf gti med tygklädsel. Jag menar bara att det är så sjukt dyrt att köpa en golf gti för vad man egentligen får..ett bra exempel är ju xenonljusen..dom borde vara standard och inte kosta 14000.

    Men som sagt jag tar ju en golf gti alla dagar i veckan före en opel :P

  10. #50
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 131
    Citat Ursprungligen postat av Menude Visa inlägg
    Nej nej! Jämföra går ju inte och jag tar mycket hellre en golf gti med tygklädsel. Jag menar bara att det är så sjukt dyrt att köpa en golf gti för vad man egentligen får..ett bra exempel är ju xenonljusen..dom borde vara standard och inte kosta 14000.

    Men som sagt jag tar ju en golf gti alla dagar i veckan före en opel :P
    Phhuust - Nu blev man lätt skakad, In på den rätta vägen igen!
    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  11. #51
    Menude
    Gäst
    Kan inte riktigt bestämma mig om jag vill ha en Vit, Carbon steel grey eller united grey

  12. #52
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Vitt är jäkligt snyggt, men undrar hur länge till. Å andra sidan är GTI'n grymt läcker i vitt oavsett modeinfluenser. Grått är inte min grej (säger han som köpte en nästan ny grå bil förra året). Men det är väl bara att googla runt efter GTIer i olika färger.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  13. #53
    Menude
    Gäst
    Jag var inne och fick ett korrekt pris på den bilen jag skrev i början av tråden. 279000kr inkl sommarhjul + vinterDÄCK utan fälg.

    En helt ny istället skulle gå på ca 282 000kr dock med mindre utrustning men med automatlåda istället för manuell.

    tillval: 4dörrar, 510 stereon, park assist, metallic carbon steelgrey, billarm. Då blir jag utan xenon ljus och 18" (dock billigare med 17" i längden) och får bilen i Maj månad...

    Vad tycker ni? ska man slå till på den begagnade eller vad? jag kan verkligen inte bestämma mig...har inte testat automatlådan heller så jag är ju inte helt säker på om jag vill ha manuell eller automat. Jag vet dock att jag tycker det är jättetråkigt att behöva växla :P

    Har dessutom beslutat att det blir en Carbon steel grey eller United grey tror jag..den första går ju mer åt svarta hållet

  14. #54

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andreas Baranto
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    102
    Hej denna bilen finns på jobbet till salu en carbon steelgrey med xenon m.m 259.000 kr
    länk: http://www.blocket.se/goteborg/Volks....htm?ca=15&w=3

  15. #55
    Menude
    Gäst
    Tack för tipset men den saknar 510stereon, billarm?, park assist, LED ljusbak (pga äldre årsmodell)

  16. #56

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av Menude Visa inlägg
    Jag var inne och fick ett korrekt pris på den bilen jag skrev i början av tråden. 279000kr inkl sommarhjul + vinterDÄCK utan fälg.

    En helt ny istället skulle gå på ca 282 000kr dock med mindre utrustning men med automatlåda istället för manuell.

    tillval: 4dörrar, 510 stereon, park assist, metallic carbon steelgrey, billarm. Då blir jag utan xenon ljus och 18" (dock billigare med 17" i längden) och får bilen i Maj månad...

    Vad tycker ni? ska man slå till på den begagnade eller vad? jag kan verkligen inte bestämma mig...har inte testat automatlådan heller så jag är ju inte helt säker på om jag vill ha manuell eller automat. Jag vet dock att jag tycker det är jättetråkigt att behöva växla :P

    Har dessutom beslutat att det blir en Carbon steel grey eller United grey tror jag..den första går ju mer åt svarta hållet
    Herregud, med den lilla löjliga prisskillnaden mellan nytt och begagnat så är det väl inget att tveka på? Nytt så klart! Nytt, som ingen annan har kladdat på. DSG är ett plus och tänk på att det kostar en hel del. Jag hade alla gånger valt en GTI med DSG. Otroligt skönt och smidigt. Bilen får en mer exklusiv känsla med DSG. Jag hade valt Candy Weiss eller United Grey. Helst den sistnämnda som gör att bilen ser än mer sofistikerad ut. Maj månad är snart här, underbart att ta ut din nya bil på varma torra vägar då

  17. #57
    jockem
    Gäst
    jag skulle lätt köpa en ny om prisskillnaden e så liten!

  18. #58
    Menude
    Gäst
    Om jag går in o säger att jag kan ge 270 000 och får en för det annars köper jag en ny..då?

    Mitt hjärta bankar hårdare för en DSG men bilen känns mindre exklusiv med halogenstrålkastare
    Senast redigerad av Menude den 2011-01-23 klockan 18:09.

  19. #59
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 131
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Herregud, med den lilla löjliga prisskillnaden mellan nytt och begagnat så är det väl inget att tveka på? Nytt så klart! Nytt, som ingen annan har kladdat på. DSG är ett plus och tänk på att det kostar en hel del. Jag hade alla gånger valt en GTI med DSG. Otroligt skönt och smidigt. Bilen får en mer exklusiv känsla med DSG. Jag hade valt Candy Weiss eller United Grey. Helst den sistnämnda som gör att bilen ser än mer sofistikerad ut. Maj månad är snart här, underbart att ta ut din nya bil på varma torra vägar då
    Håller med Marcus, alldeles för liten prisskillnad, köp ny. Halogen strålkastarna är mycket tilltalande! Naturligtvis en smaksak.
    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  20. #60
    Menude
    Gäst
    mhh

    Verkar inte gå att provköra en GTI DSG i skåne, Helsingborg har en ståendes men det är en ny och ingen provbil

    I vilken annan bil som helst hade jag valt automatare, i en Golf GTI känner jag för att skaffa automatare men jag har som sagt inte provkört en och de flesta säger att man ska ha manuell pga känslan men jag tror inte jag gillar manuell mer än DSG.. suck..svårt att välja när man inte kan testa..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin