Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Niklas Carlsson
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    22

    Skumt fel på luftkonditioneringen, R32 MKV

    Har fått ett jättekonstigt fel på min R32 MKV -07. Började häromdagen med att ac:n la av helt plötsligt, tänkte inte på när det hände, upptäckte bara att det inte blåste nåt från utblåsen. Men ibland hoppar den igång några sekunder för att sen sluta igen. Men det konstiga med det hela är att när jag lägger i backen så sätter den igång igen. Har DSG-låda men den har väl inget att göra med ac:n?
    Nån som har nån aning om vad det kan vara för fel eller ska man lämna in den för felsökning?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Mitt tips är att kolla säkringen så att den är ok (kan ärja) samma symtom har hänt mig på två olika bilar, en Golf gti 07 samt en Passat 02
    och då var det säkringen som va problemet
    Senast redigerad av anri52 den 2011-01-17 klockan 19:50.

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Niklas Carlsson
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    22
    Har kollat säkringen och den var okej. Misstänker att det kan vara nåt rör som har släppt bakom instrumentbrädan, när jag slår på defrostern låter det om fläkten iaf men det kommer väldigt lite luft ur utblåsen.
    Nån annan som kan ha nån idé om vad det kan vara? Nu funkar den inte ens när backen är i och det är lite småkallt och immigt på morgon.

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Läs av felkoder under AC.
    Låter som styrdonet lever sitt eget liv alt fläkt alt spjällmotorer.

    Svårt att säga utan en avläsning.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin