Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    Maria79
    Gäst

    Varierande intervaller på blinkersen Polo GTI-00 (1)

    Hej hej,

    Jag undrar om det finns någon som kan hjälpa mig... Det är så att min lilla polo har kommit igång och börjat strula med både det ena och det andra.. Så jag tänkte försöka beta av ett problem i taget...

    Problem 1. Blinkersen uppför sig väldigt konstigt. Oftast fungerar den fint, men emellanåt så blinkar den saktare och saktare och nästan inte blinkar alls.. Sen kan den rätta till sig efter en stund, och ibland kan det hjälpa att stänga av bilen, men inte alltid. Är det något relä som krånglar eller vad gör jag?

    //Mvh Maria

  2. #2

    Reg.datum
    dec 2010
    Namn
    mats
    Ort
    kalmar
    Inlägg
    61
    Har iofs en Volvo med lite liknande symptom där brukar jag 1-2 gånger om året få lossa på en av polerna på batteriet för att göra
    bilen strömlös någon minut sedan blir den som ny igen.
    Antar att det är för mycket datorer och skit i moderna bilar så att en reset kan behövas då och då.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    ELLER så är det ditt blink relä som har gett upp..ger massa skumma fel.
    Reläet är varnings blinkers knappen (röd triangeln) och finns en kralligare variant att köpa.

  4. #4
    Maria79
    Gäst
    Tackar! Jag skall testa om en omstart kan räcka. Annars får jag försöka gå vidare gällande reläet.
    Är det någon som köpt ett sådant innan och vet vart man kan hitta det och vad det kan kosta?

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Finns på VW (Hör och häpna) och kostar mellan 200 och 500kr.

    Att göra norsk reset (pol lyft) är inte att rekommendera.
    Funkar inte nåt så finns det ett fel och såna saker löser sig inte av att göra bilen strömlös..felet kanske försvinner temporärt men kommer garanterat tillbaka efter ett tag.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin