Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613

    02A låda på mk2, vilket är bäst?

    Hejsan

    Vad är det som är bäst:

    Bygga om så att man kan ha hydraulisk koppling eller bygga om till vajer?

    MVH

  2. #2
    Altberg
    Gäst
    Hydralisk koppling är att föredra då det ofta ger bättre känsla i pedalen och ofta håller bättre. Dock är det absolut enklast att fixa "slavcylinder" till wire från tex. en Transporter eller Ibiza.

    Pengamässigt är det ungefär lika.

  3. #3
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Tack för svaret!

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Är all kopplingshydraulik i toppskick så är det ju hyffsad känsla... men den tar inte alltid på samma ställe och känns lite luddig.

    I min Passat B4 -95 så är kopplingshydrauliken i väldigt bra skick, men den är fortfarande ltie luddig som om du hade en ballong mellan foten och pedalen, medans det på min Golf mk2 konverterad till 02A låda (med hydraulisk koppling) känns distinktare trots lite "luftläckage" i slavcylindern. Så gissar på att känslan beror lite på hur huvud/slav cylindern är dimensionerad och hur "hård" tryckplatta du har. Men gillar inte känslan i passaten det kan jag ju säga.

    Är inte så mycket jobb att borra upp hålen mm för at konvertera till hydr. koppling men det är inte helt lätt att hitta de mekaniska prylarna som krävs heller, om man inte vill beta lite dyra pengar på ebay.

  5. #5
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Har en mk3 gti 16v som donator med 02A så jag har ju alla sakerna Måste säga att jag tycker att det skiljer inte så mkt mellan vajer o hydraulik. Såg i din tråd hur du gjorde det o det såg inte så svårt ut faktiskt!

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Är mer "linjärt" motstånd i vajer tycker jag medan hydraulisk saknar de sista procenten av den "stumma känslan"

    Inte alls svårt, man ser direkt var man ska borra och hur, hör av dig om du har funderingar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin