Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    haaga
    Gäst

    Bakluckan stängd, men det tror inte bilen...

    Hej, jag har ett litet problem som dök upp igår på min Golf Gti -01. Det är så att bilen säger att bagageluckan är öppen trots att den inte är det. Har försökt kolla på låset men hittar inget fel, då den stänger, låser och öppnar precis som vanligt. Så hade behövt eran hjälp nu, då jag inte kan låsa bilen utan att den börjar larma efter en stund. Är tacksam för alla svar!

    Mvh
    Jerry
    Senast redigerad av haaga den 2011-01-11 klockan 11:14.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jim Brännlund
    Medlemsnr
    5394
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    782
    Har för mig att det sitter en liten microbrytare i låskistan som talar om för bilen att nu är det stängt - dessa är relativt veka och går sönder.

    Har haft samma problem fast med förardörren. Går att stänga och låsa och öppna - men efter en stund går larmet.

    Bytte låskista så försvann problemet.

  3. #3
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Microbrytaren i låskistan var det (två gånger) på min Audi A3 -01.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  4. #4
    haaga
    Gäst
    Okej, tack får köpa ny låskista, byta den och hoppas det blir bra sen då!

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robert Samuelsson
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    89
    Min Passat variant -04 pep likandant förra veckan och det visade sig när jag plockade ner plasten på insidan att det läckte spolarvätska. Hälften av vätskan sprayades inuti bakluckan och rann ner i kontakten till microbrytaren. det var dyngsurt mellen stiften. Så det hjälpte att bara torka och fixa läckan.

    /Robban

  6. #6
    haaga
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av robban81 Visa inlägg
    Min Passat variant -04 pep likandant förra veckan och det visade sig när jag plockade ner plasten på insidan att det läckte spolarvätska. Hälften av vätskan sprayades inuti bakluckan och rann ner i kontakten till microbrytaren. det var dyngsurt mellen stiften. Så det hjälpte att bara torka och fixa läckan.

    /Robban
    Jaha, då får jag ta och kolla det först så jag inte köper något i onödan. Tack för tipset!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin