Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1
    Zeeeta
    Gäst

    Lura och släcka lampan för slitna belägg Golf V GTI

    Har en Golf V GTI-05 som jag har bytt ut bromsarna fram till en uppsättning K-sport. Men när inte orginalbeläggen sitter där lyser varningslampan för slitna belägg. Har provat att försöka lura systemet med att ta själva sladden från ett belägg, stoppa i kontakten och sedan vira ihop dom två trådarna som går i sladden. Dock så verkar inte de ha någon verkan. Någon som har en idé på hur man kan släcka lampan så att den inte sticker i besiktningsmannens ögon i onödan?

    Mvh

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Ska funka att bara bygla över kablarna som du beskrivit.
    Du gjorde väl det på båda sidorna och inte bara ena?

  3. #3
    Zeeeta
    Gäst
    idiotförklarar mig själv eftersom jag inte tittat på båda sidorna.. Hörde dock i förbifarten att slitagevarnaren bara sitter på en sida?! då jag bytte bromsarna på éna sidan och polaren på andra har jag inte enns tittat efter.. Men ska lampan slocka enbart när man byglar över kablarna eller måste man släcka lampan manuellt?

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Men ska lampan slocka enbart när man byglar över kablarna eller måste man släcka lampan manuellt?
    Slocknar själv när du byglar samtliga givare. =)

  5. #5
    Zeeeta
    Gäst
    Nu har jag kollat efter och jag har bara givare på en sida (vänster fram)! dom kablarna har jag somsagt byglat utan resultat..
    Inga andra ideér??

    Mvh

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Det ska bara vara att skarva ihop kablarna..dubbel kolla så att du inte har missat nåt eller slitit ner klossarna bak (sitter där med).
    Systemet är analogt och mkt basic.

  7. #7
    Zeeeta
    Gäst
    klossarna bak är bytta och fräscha! dock kanske jag inte skarvat ihop kablarna ordentligt, kanske får löda ihop dom..

  8. #8

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Zeeeta Visa inlägg
    klossarna bak är bytta och fräscha! dock kanske jag inte skarvat ihop kablarna ordentligt, kanske får löda ihop dom..
    Fick du till detta ?, kommer eventeult att behöva göra samma sak jag med då jag upgraderar bromsarna...

    /mvh soyd

  9. #9
    Zeeeta
    Gäst
    Har inte gjort något än åt bromsarna..

  10. #10

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Jag fixade en kontakt från skroten (då jag sparar alla mina utbytta delar) klippte den och byglade den (lödde ihop osv). Tryckte sedan på gummi ploppen igen och fyllde den med silikon så det skall vara tätt.


    Lampan slocknade direkt!

    Så det borde funkar rätt av för dig med: Zeeeta

    /mvh soyd

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin