Resultat 1 till 13 av 13
  1. #1
    Köttis
    Gäst

    Erfarenheter från TM Tuning?

    Hej!

    Tänkte bara lite snabbt kolla om någon här har några bra eller dåliga erfarenheter från företaget www.tmtuning.com ?

    Tror nämligen att jag kan ha blivit "blåst"...

    Beställde, och förskottsbetalade en R32 ratt, Audi TT "dead pedal" och en ny växelspak (R32) i november men när jag får paketet levererat den 23:e december innehåller det bara 2 av de 3 prylarna jag beställt.

    Har provat maila dem och förklarat hur det ligger till men bara fått tillbaka att mitt paket redan är levererat och vad det hade för Kolli-nr!

    Någon mer som har haft liknande problem?

    Mvh Oscar

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jim Brännlund
    Medlemsnr
    5394
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    782
    Trist att höra att du fått problem.

    Vet dock att den amerikanska email-kulturen brukar ställa till det rätt mycket.

    Mitt tips är att ringa till dom istället - det ger mycket bättre resultat.

    I framtiden för dig och för andra som råkar snubbla över den här tråden kan jag rekommendera: AHW

    Dom har en del av det TM Tuning säljer, men de ligger i Tyskland med alla fördelar det innebär.

    En annan rekommendation är: ECS Tuning

    De inte AHW har, har ECS.

    En lite upplysning när det gäller ECS dock - deras lagersaldon stämmer aldrig. Har beställt från dom ett par tre gånger, och varje gång så har något saldo inte stämt och jag har fått vänta.

    Hoppas det löser sig!

  3. #3
    Köttis
    Gäst
    Tack för sympatin, jag hoppas innerligt att det ska lösa sig. Rätt dyr ratt man förskottsbetalat...

    Däremot vet jag inte om jag fått fel info eller läst fel men jag har för mig att TM Tuning också är tyskt?

    Vill gärna prata med dem via telefon i första hand, men tanken slog mig att det samtalet kan kosta mig en bra slant också?

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    Har handlat av dom förr men det är nog fyra år sedan då var det bra och snabb service. Betalade också förrskott. Dagen efter fick jag mejl på att en sak var restad och att dom väntade med att skicka tills den var inne på lager ca 1 vecka senare hade jag det i handen..
    Och jag har rekommenderat dom för det det gick bra gör mig och smidigt tyckte jag.. Men som sagt det hjälper ju inte i detta fallet och alltid tråkigt när sånt här händer... Lycka till och hoppas på en snabb lösning..

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jan Axelsson
    Medlemsnr
    2588
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 520
    Citat Ursprungligen postat av mtm Visa inlägg

    Vet dock att den amerikanska email-kulturen brukar ställa till det rätt mycket.
    Nu är det så att TM Tuning är ett tyskt bolag med säte i Berlin
    Vet inte varför alla tror att det är amerikanskt?

    Dock har jag handlat en gång ifrån TM, och kommer inte göra det igen.
    Köpte ett US-GTI emblem kormad/rött... PÅ deras hemsida står det som att det är ett original...
    När de tkom hem, var det en skitbillig Kinakopia, där det röda var påklistrat och inte målat som på original
    Tog lång tid att få hem skiten så visade det sig att det inte vare original, plus att det var alldeles för dyrt för att vara en kopia.
    Mejlade dem samt föröskte ringa dem angående detta... *Suck.....

    Däremot kan jag rekommendera AHW shop som nämnts i denna tråd. Billigt, samt snabb leverans. ECS är bra dem också, tänk dock på att du får betala införselmoms samt tull avgift.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jim Brännlund
    Medlemsnr
    5394
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    782
    Citat Ursprungligen postat av Faltdach Visa inlägg
    Nu är det så att TM Tuning är ett tyskt bolag med säte i Berlin
    Vet inte varför alla tror att det är amerikanskt?.
    Äsch då, hade för mig att de var tyska, men en snabb blick på "contact us" sidan fick mig att tro att de var jenkare. Men en mer noggrann blick avslöjande ju sanningen.

  7. #7
    Bjork
    Gäst
    Har själv handlat av dom för 1 år sen, funka bra för min del, allt var med, nästan..tog 3 veckor att få sakerna och givetvis saknades en sak, ett nyckelband men det damp ner i brevlådan nån vecka efter. Däremot har mitt R8 oljelock delat på sig 2ggr när jag gasat, men det kan man nog inte skylla TM på utan V.A.G original.

  8. #8
    Köttis
    Gäst
    Får väl hoppas att ratten som saknas kommer om nån dag/vecka men känns inte som jag har oddsen med mig.

    Står nämligen "Number of pieces 1 of 1" på paketet och har inte fått några indikationer på att det skulle vara rest på just ratten eller något sånt.

    Får helt enkelt hoppas att dem svarar på mina mail där jag försökt förklara för dem att dom gjort fel och att jag kräver en förklaring.

    Får jag inga vettiga svar på mail måste jag nog ta och ringa dem, kanske går att ta konsumentverket till hjälp i ett sånt läge?

  9. #9
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Citat Ursprungligen postat av Köttis Visa inlägg
    kanske går att ta konsumentverket till hjälp i ett sånt läge?
    Då rekomenderar jag snarare Konsument Europa om nu du handlat från Tyskland:
    http://www.konsumenteuropa.se/sv/Kop...urope/Tyskland

    Hoppas det löser sig för dig!
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  10. #10
    Köttis
    Gäst
    Tack för tipset

    Ska vänta till på Tisdag, har jag inte fått svar via mail då så ringer jag dem.

    Sen får man väl se vart det bär...

  11. #11
    Köttis
    Gäst
    ÄNTLIGEN fick jag kontakt med TM Tuning och fick dem att vakna.

    Har ju som sagt mailat dem x-antal gånger utan att dem förstått att jag bara fått 2 av 3 delar samt att dem hela tiden trott att jag inte fått hem paketet i första hand utan skickat kolli-nr och trott att det inte skulle ha kommit fram ännu. Men nu ringde jag dit idag och då helt plötsligt ringde det en eller flera klockor.

    Det visade sig att ratten jag beställt inte fanns i lager då jag la min beställning men att dem valde att skickade iväg mina andra två delar i ett första paket i väntan på att få in fler ordrar kring jul osv.

    Så nu när dem fått in ratten i lager igen samt fått in fler ordrar så skulle dem skeppa iväg ett gäng paket idag eller imorgon, och då skulle även mitt andra paket (som dem glömt nämna tidigare) lämna tyskland.

    Så det verkar lösa sig iaf, skönt
    Senast redigerad av Köttis den 2011-01-10 klockan 16:55.

  12. #12
    Wolfen
    Gäst
    Köttis, har du fått din ratt?

  13. #13
    Köttis
    Gäst
    Jajemen, var ett tag sen jag fick den faktiskt.

    Men det var iaf gods-ut på TM-tuning som hade klantat till det lite då dem aldrig skickade något kolli-nr på det andra paketet där ratten låg, bara på det första med växelknoppen och fotpedalen.

    Så allt var som det skulle, bara det att dem glömt skicka något kolli-nr på paktt nr 2 helt enkelt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin