Sidan 1 av 13 123411 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 258
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jan Axelsson
    Medlemsnr
    2588
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 520

    M.I.V.W. 2011, 7 Augusti *Nu med Liveblogg, på första sidan*



    Hallå Gubbs!


    Här planerar vi resan ner till Holland och en utav de klart bästa VW träffarna i världen, om det inte är den bästa dvs

    Datumet att se fram emot!
    The 7th day of the 8th month of the year 2011, Dvs den 7 Augusti!

    FB sidor..
    M.I.V.W Event 2011 - The European Connection - http://www.facebook.com/home.php?#!/...95180923842152
    Nordic Dubbers @ M.I.V.W 2011 http://www.facebook.com/home.php?#!/...13510575391802
    Glöm inte att adda er på dessa FB-sidor!

    Hotellbokning http://www.nh-hotels.com/events/en/e...agen_2011.html

    Vi åker ner Fredag den 5 Augusti och hem Måndag 8 Augusti.
    Det blir 3 nätter. Fre-Lörd, Lör-Sön och Sön-Mån


    Som sagt i denna tråden planeras det inför vår resa ner till MIVW träffen. Så kolla in här när tid ges i erat VW-mekande och skruvande under sommaren.

    M.I.V.W. Tour 2011 Kostnader...
    Malmö – Nordwijkerhout ca 850Km
    Nordwijkerhout – Malmö ca 850Km
    Totalt ca 1700Km
    Bensinkostnad ca 14:-/mil = 2400:-
    Broavgift T&R ca 600:-
    Färja Rödby Puttgarten T&R ca 1200:-
    Totalt transportkostnader ca 4200:-
    Hotell rekommenderat utav MIVW
    3 nätter x ca 800:- dubbelrum ca 2400:-
    Inträde ca 150:-
    Totalkostnad inklusive transport och träff avgift ca 6750:- per bil.
    Kostnader såsom mat, dryck, Coffeshops besök m.m... är inte inräknat

    Hotell blir det som var förra året. Att bo på Hotellet som MIVW rekommenderar är ett rekommenderat måste!
    Här samlas alla långväga entusiaster från alla hörn i hela Europa. Mao perfekt tillfälle att träffa nya vänner samt gamla
    Campa gör man inte på detta evenemang! Detta evenemang är seriöst, vilket ni kommer märka. Men visst festas det... men de flesta vet sina gränser och svinar inte ner som det kan göras på andra evenemang.

    Resväg ner blir...
    Malmö, Rödby, Puttgarten, Hamburg, Bremen, Groningen, Afsluitdijk, Amsterdam och till Nordwijkerhout och hotellet.
    Sträcka från Malmö ca 870Km. Starttid från Malmö ca 07:00... detta för att vi kan ta det lugnt på väg ner för att kunna stanna och handla samt oförutsedda stop. (vilket jag hoppas vi kommer klara oss utan)


    under resan ner lovas något alldeles extra för er som inte besökt Holland tidigare.
    Då vi nämligen kommer att köra på Afsluitdijk. Nu kliar sig säkert många i geniknölarna när dom antingen undrar vad sjutton det är.. eller försöker att kunna läsa namnet
    Afsluitdijk är en vall som delar havet. Vallen är lite över 3mil lång och på den går en motorväg!
    Ni ser den som punkt 33 på kartan ovan!




    Resväg hem....
    Nordwijkerhout, Amsterdam, Apeldoorn, Osnabrück, Bremen, Hamburg, Puttgarten, Rödby och Malmö.
    Sträcka från Nordwijkerhout ca 840Km. Starttid kan bestämmas där nere.


    Restid/rutt kan ändras. Men ni ser på ett ungefär vilken väg vi kommer ta.

    Mer info kommer så fort vi får reda på något!

    Har ni frågor? tveka inte att ställa dem. Ingen fråga är för dum att svaras på (hoppas jag)..
    Ni kan även skriva om ni är intresserade att följa med i denna tråden, så vi kan sakteliga iordningställa en deltagarlista..m.m...

    Om ni vill se det bästa som den Europeiska VW-scenen har att erbjuda, skall ni definitivt hänga med ner till M.I.V.W. !

    Lägg gärna upp en bild i tråden på bilen ni tänker köra ner med, så kan vi sammanställa en lista med bilarna..
    och Volket som skall med ner

    Ställa ut bilen i Hangar....
    För att få ställa ut i någon utav hangarerna kräva att bilen är något utav höstväg! Dvs extremt fin eller liknande typ
    Om ni är intresserad, och vill få chansen att ställa u i hangaren skicka ett PM till mig om bil... så kan jag kontakta rätt person om detta.

    Klara att åka ner..
    *Faltdach Medresenärer:Raz Bokat Hotell full bil
    *_holmgren_ Medresenär:speeds_ @ tyskstuk.de & baebis @ tyskstuk.de Bokat Hotellfull bil
    *Klarby Bokat Hotell 2 Bilar med sig!
    *vw-fantast Medresenär: Hooloowoo 1 ledig plats i bilen! Bokat Hotell
    *Akesson Medresenärer: Anders & Fredrik, full bil Bokat Hotell full bil
    *fröken Medresenär: Martin Holm 1 ledig plats finns i bil! Bokat Hotell 1 ledig sängplats finns!
    *BeJii Medresenärer: BeJii's Bror 1 ledig plats finnes i bil! Bokat Hotell
    *Premis Medresenär: Premis sambo Bokat Hotell full bil
    *Cullberg Medresenär: Spalin full bil
    Här är det meningen att ditt namn skall stå

    10 bilar och 21 Pers, än så länge anmälda!



    Bilar från Sverige som skall ner..

    Faltdach


    _holmgren_


    Klarby


    Klarby (följebil)


    vw-fantast
    Bild på bil saknas för tillfället...

    Akesson


    fröken


    BeJii


    Premis


    Cullberg
    Bild på bil saknas för tillfället...

    Här är det meningen att din bil som du kommer köra ner.. skall synas en bild på

    GeTIngen Bloggen från 2010... Här finner ni mycket info om träffen, samt lockande bilder och ord från en vis man
    http://www.gtiklubben.nu/index.php?s...articles&id=15

    Senast redigerad av Raz den 2011-08-06 klockan 10:30.

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Jag är riktigt intresserad av att hänga med ner nästa år. ABTn behöver sträcka på benen lite och se Europa.

  3. #3
    Audisline
    Gäst
    jag kommer ochså med mina bilar. Det är det besta träff i Europa




  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Citat Ursprungligen postat av Audisline Visa inlägg
    jag kommer ochså med mina bilar. Det är det besta träff i Europa
    Inga dåliga bilar det där!
    Lägg gärna upp lite fler bilder på dom!

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jan Axelsson
    Medlemsnr
    2588
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 520
    Citat Ursprungligen postat av Audisline Visa inlägg
    jag kommer ochså med mina bilar. Det är det besta träff i Europa
    Välkommen till Nordens största VW Forum Kristian

    Kan bara instämma med att Kristians bilar är extremt fina även i verkligheten!
    tycker som Raz att du skall starta en projekttråd eller lägga upp fler bilder under respektive forumsdel för det.

    Till alla andra... Om ni följer med till MIVW kommer ni att få se många fina bilar, att era ögon börjar blöda

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jan Axelsson
    Medlemsnr
    2588
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 520
    God Hjul på er alla!

    ..och som en julklapp till alla mina VW-vänner bjuder farbror jultomten på lite teaserbilder från i somras
    Ni har väl inte glömt att läsa Bloggen från resan i somras? Gör det om ni är sugna på att åka ner 2011.
























  7. #7

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Detta vore ju otroligt roligt att åka ner på!
    Som det verkar nu krockar inte detta event med något annat här i Sverige =) Sen är det ju ekonomin också... Man får nog försöka spara lite cash för annars kommer jag aldrig ha råd att fara dit men vad gör man inte för att komma till vad som verkar vara ett av de absolut fetaste eventen man kan åka till!?

    // Jakob

  8. #8
    Bjork
    Gäst
    Man blir sjuuuuukt sugen efter ha läst din blogg om förra årets träff, skulle vara kul å få lite mer info kring kostnader, antal resedagar m.m

    / Björk

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jan Axelsson
    Medlemsnr
    2588
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 520
    Citat Ursprungligen postat av _holmgren_ Visa inlägg
    Detta vore ju otroligt roligt att åka ner på!
    Som det verkar nu krockar inte detta event med något annat här i Sverige =) Sen är det ju ekonomin också... Man får nog försöka spara lite cash för annars kommer jag aldrig ha råd att fara dit men vad gör man inte för att komma till vad som verkar vara ett av de absolut fetaste eventen man kan åka till!?

    // Jakob
    Självklart skall du spara pengar så du kan följa med till MIVW! Och jag vet ju också att du har en fin bil att inte skämmas över


    Citat Ursprungligen postat av Bjork Visa inlägg
    Man blir sjuuuuukt sugen efter ha läst din blogg om förra årets träff, skulle vara kul å få lite mer info kring kostnader, antal resedagar m.m

    / Björk
    Tack för att du tyckte om min Blogg. Jag skriver ju artiklarna/bloggarna för er VW"-nördar
    Mer info om "allt runt omkring" kommer givetvis upp, såfort jag fått mer info utav deras träff general Cor.

    Kan säga kortfattat...
    Bensin ca 200 mil ToR 1500-2000:-
    Hotel ca 700-3000 alldeles beroende på hur många nätter och vilken klass på rum. Sist bodde jag 3 nätter.
    Åkte ut torsdag... eller säg Fredag (eftersom jag fukade med Kiel-färjan) Åkte hem Måndag. Valde att stanna en natt efter träffen... då de skulle vara dumt att sätta sig att köra 100 mil efter en heldag i värmen

    Som sagt... mer info kommer...
    Annars är det bara att fråga!
    Jag finns här för er

  10. #10
    Bjork
    Gäst
    Va kostar hotellet där du bodde då? Åker du 25th Anniversary Golfen ner dit eller? Vore ju ballt då jag åker Ed.30 :P

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jan Axelsson
    Medlemsnr
    2588
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 520
    Citat Ursprungligen postat av Bjork Visa inlägg
    Va kostar hotellet där du bodde då? Åker du 25th Anniversary Golfen ner dit eller? Vore ju ballt då jag åker Ed.30 :P
    MIVW hade fixat ett hotell paket för oss nördar med extra bra priser, samt ett super bra hotell! Och jag menar verkligen det, superduper hotel.
    Tror priserna startade för ett dubbelrum på 70euro ca.... per natt då. Fräsha hotellrum var det.
    Stooor frukost buffe! 3st restauranger att välja mellan... skapliga priser. Låga om man jämför med Sverige

    När man åker ner, är det givet att bo på det hotell MIVW fixat bra priser med... men inte bara för priserna, utan för att de flesta långväga besökarna bor där... dvs fullt med fräsha VW's i garaget samt lika många vw-tokar att prata med

    Jo, åker nog ner med min lilla Jubi... om inget oförutsett händer

  12. #12
    vw-fantast
    Gäst
    Hej

    Måste säga att jag e lockad at följa med. När är träffen, vilken månad?

    Undrar om nån vill ha med en ensam värmlänning i en golf R som gillar att åka bärgningsbil? . Om jag åker med Jan så får du stryk av mig i tävlingen att åka längst till träffen.

    Men Jan, 150-200 mil i bil i en golf R blir inte kostnaden 1500-2000, tyvärr. Nu på vintern drar bilen klart äver litern, suck . Men ajg vill åka stena lines nya färja, den stora ned i så fall, har ju nästan 4 timmars bilväg bara till götet.

    Men som sagt jag är intresserad, när måste man anmäla sig cirka?

    Mvh Magnus i den bärgade blå Golf R.....

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jan Axelsson
    Medlemsnr
    2588
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 520
    Citat Ursprungligen postat av vw-fantast Visa inlägg
    Hej

    Måste säga att jag e lockad at följa med. När är träffen, vilken månad?

    Undrar om nån vill ha med en ensam värmlänning i en golf R som gillar att åka bärgningsbil? . Om jag åker med Jan så får du stryk av mig i tävlingen att åka längst till träffen.

    Men Jan, 150-200 mil i bil i en golf R blir inte kostnaden 1500-2000, tyvärr. Nu på vintern drar bilen klart äver litern, suck . Men ajg vill åka stena lines nya färja, den stora ned i så fall, har ju nästan 4 timmars bilväg bara till götet.

    Men som sagt jag är intresserad, när måste man anmäla sig cirka?

    Mvh Magnus i den bärgade blå Golf R.....
    Träffen har alltid ägt rum i Juli månad, andra eller tredje helgen... har svårt att tro att de flyttar datumet 2011.
    Du anmäler ditt intresse när det passar dig.
    Dock kommer troligen deras hotell paket gå åt fort, då det är attraktivt att på deras evenemangshotell. Så titta ofta i denna tråden, så kommer du få veta när datum och mer kommer upp.
    Att åka gbg-Kiel färjan 2011, tror jag inte blir aktuellt pga kostnaden. Förra året åkte dock jag den pga mycket bra kontakter på Stena. Annars skulle biljetten kostat mig minst 7500:-!!! Men det gjorde den inte för mig... Tyvärr har syrran slutat på Stena efter 24 år, och driver ett fraktbolag som skepppar båtar istället.. jepp, "skeppar" båtar

    Trolig resväg kan vara Malmö-Köpenhamn samt Rödby-Puttgarten. ...men inte bestämt ännu... Som sagt, kolla tråden ofta!

    Längst resväg förra året till MIVW hade visst en Ungrare om jag minns rätt?
    Dock startade jag min resa i Sollefteå, för att åka ner till Gbg på en dag.. var hemma i Götet på eftgermiddagen, packade om samt körde de 300 meterna till Kiel färjan Japp bor alldeles intill färjeterminalen Anmälde mig faktiskt till Longest Jorney.. men de visste troligen att jag bodde i Götet och inte Sollefteå ..tror det blev nästan 200 mil från Sollefteå.

    Om du åker med, lovar jag att ta med en draglina

  14. #14
    Klarby
    Gäst
    om datumen funkar så kanske man tar o drar ner med 2 golfar...

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jan Axelsson
    Medlemsnr
    2588
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 520
    Citat Ursprungligen postat av Klarby Visa inlägg
    om datumen funkar så kanske man tar o drar ner med 2 golfar...
    Mysklubba

  16. #16
    vw-fantast
    Gäst
    Är ändå sugen på kiel färjan, om jag nu slipper åka ensam. men juli e ju ok, kan ju lägga det samtidigt som bilsemester, då blir det ju mellaneuropa ändå. Har ju åkt tysklandsfärja de senaste 4 åren på bilsemestern å överlevt ekonomiskt även om det e knappt. Har en kompis som e holländare å han kör nonstop till holland. Har kört non stop till schweiz å det e ingen höjdare, ensam e det direkt farligt.

    Men jag får ta en bärgningsbl med golfen på flaket så kanske jag törs köra lite å ändå ha backup. Bärgningslinan hjälper tyvärr inte, min måste ju på på flaket som 4 hjulsdriven . Men tack för omtanken.

    Men vore det inte en bra ide att åka tidigt å göra upp mötesplatser efter vägen så blir vi fler å fler. Ju fler vi är tillsammans.....

    Dock måste jag styra upp det med semester på jobbet å det blir ju i februari. Dock e det ju jag som gör semesterschemat så det fixar jag. Men man måste ju lyssna på personalens önskemål . Sen om jag följer dem e en annan sak .


    Citat Ursprungligen postat av Faltdach Visa inlägg
    Träffen har alltid ägt rum i Juli månad, andra eller tredje helgen... har svårt att tro att de flyttar datumet 2011.
    Du anmäler ditt intresse när det passar dig.
    Dock kommer troligen deras hotell paket gå åt fort, då det är attraktivt att på deras evenemangshotell. Så titta ofta i denna tråden, så kommer du få veta när datum och mer kommer upp.
    Att åka gbg-Kiel färjan 2011, tror jag inte blir aktuellt pga kostnaden. Förra året åkte dock jag den pga mycket bra kontakter på Stena. Annars skulle biljetten kostat mig minst 7500:-!!! Men det gjorde den inte för mig... Tyvärr har syrran slutat på Stena efter 24 år, och driver ett fraktbolag som skepppar båtar istället.. jepp, "skeppar" båtar

    Trolig resväg kan vara Malmö-Köpenhamn samt Rödby-Puttgarten. ...men inte bestämt ännu... Som sagt, kolla tråden ofta!

    Längst resväg förra året till MIVW hade visst en Ungrare om jag minns rätt?
    Dock startade jag min resa i Sollefteå, för att åka ner till Gbg på en dag.. var hemma i Götet på eftgermiddagen, packade om samt körde de 300 meterna till Kiel färjan Japp bor alldeles intill färjeterminalen Anmälde mig faktiskt till Longest Jorney.. men de visste troligen att jag bodde i Götet och inte Sollefteå ..tror det blev nästan 200 mil från Sollefteå.

    Om du åker med, lovar jag att ta med en draglina

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jan Axelsson
    Medlemsnr
    2588
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 520
    Citat Ursprungligen postat av vw-fantast Visa inlägg
    Är ändå sugen på kiel färjan

    Men vore det inte en bra ide att åka tidigt å göra upp mötesplatser efter vägen så blir vi fler å fler. Ju fler vi är tillsammans.....
    Om du nu är så kär i Kiel-färjan kan man ju alltid planera att mötas söder Hamburg, då vägarna korsas där.
    Men den planeringen kan vi ja ta senare, när vi vet mer....

    4 st Bonusbild*
    Dessa visar lite hur mycket bilar det var 2010, samt hur området ser ut.
    Bilder tagna utav Oliver Verheij, från VW Fanatics








  18. #18

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jan Axelsson
    Medlemsnr
    2588
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 520
    Dagens Teaserbild


  19. #19
    Audisline
    Gäst
    det är ett jäckligt bra träff......kom der ned ni ska ta och bo på det hotel som MIVW reckomenderar-

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jan Axelsson
    Medlemsnr
    2588
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 520
    Citat Ursprungligen postat av Audisline Visa inlägg
    det är ett jäckligt bra träff......kom der ned ni ska ta och bo på det hotel som MIVW reckomenderar-
    Gubbs! Lyssna nu på Kristian, för han har så djävla rätt! ...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin