Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165

    "Stång" till öppning av lås och dörrar

    Jag har modifierat låset och listen på bakluckan på min Golf 2 så att låset inte syns och är vinklat nedåt bakom listen. Nu måste jag fixa till en längre "stång" som öppnar låskistan.

    Var kan man få tag på rundstav i 3mm diameter, kravet är att den ska gå att böja 90 grader och är lika hårt som originalstången. Finns det någon originalstång på VAG som är ca 5 - 10 cm längre än stången till bakluckan som man kan böja om?

    Jag har varit och mekaniska verkstäder och de har inte tillräckligt smått, järnhandeln och biltillbehörsåterförsäljare har inte heller.

    Gängstång funkar inte heller, för den går inte att böja 90 grader utan brott.

  2. #2
    Bengan.U
    Gäst
    Hej.

    Svetstråd,för gassvetsning,gammelmodigt hehe
    ja,jag vet men va f*n ;-)
    Eller så fixar du elöppning av låset med hjälp av
    ställmotorn till tankluckan på ÅdiTT :-)

    MVH/Bengan.U

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Har fått tips om att rensa "pulvret" från stickor till pinnsvets men det känns som lite mycket jobb. Nu är det ett tag sen jag sett nån gassvetsa, men hur stark och tjock är den tråden?

    Kommer att bli både el och nyckelöppning så det är redan kollat på =) Men tack ändå

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Oskarsson
    Ort
    Sölvesborg
    Inlägg
    395
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Har fått tips om att rensa "pulvret" från stickor till pinnsvets men det känns som lite mycket jobb.
    Snabba slag med pinnen (inte för hårda dock) mot hård yta så är saken klar snabbt o enkelt ;-)

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Finns det någon originalstång på VAG som är ca 5 - 10 cm längre än stången till bakluckan som man kan böja om?
    Ta stången som går mellan inre handaget och låskistan på ex GOLF2 , Passat 35i mm etc.
    Lång som tusan och går att böja/kapa om man vill.

    Bör finnas i drivor på närmaste bilskrot och kan inte kosta många kr.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Antar att du menar i någon av dörrarna. Dum jag är som inte tänkte på det, har ju till och med 2st dörrar som bara står och skräpar i förrådet =) Tackar

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin