Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    MrNuqiii
    Gäst

    Golf 3 , vattenstuds ?? vad är det egentligen och vad heter delen som orsakar det ?

    Min golf 3:a 1.4 liter bensin har blivit infekterad av vattenstuds som ja fått de förklarat, alltså att termostaten skjuter hål i plasten o gör ett litet hål så vattnen rinner ut snabbt , det jag undrar är om någon vet vad den här " Vattenstuds" grejen heter så man kan hämta en ny på skroten elle nått elle kanske hur mkt den kostar på vw eller nån återförsäljare ?? ... har ett annat problem oxå har kört så här utan vatten eller med riktigt lite vatten ett tag , så en dag i kylan så lät jag bilen stå på tomgång i ca 10 min så gick den upp i normal temp , körde sedan ca 200 meter så gick tempen alldeles för mkt (110 , 120 grader) stängde då av bilen fyllde på vatten fortfarande samma fel ... nån som kan ge en förklaring på vad som kan gått snet o vad som kan ha "gått" på bilen ? Mejla gära mig på La_og_la@hotmail.com

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Plasten köper du på volkswagen, för de på skrotarna brukar läcka med eller börja läcka efter ett tag.

    Du har säkert luft i systemet, så byt vattengrejen, fyll på vatten o glykol o lufta systemet.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Håller med teddy.
    Köp ny så slipper du byte efter kort tid igen.
    De är inte ens säkert den beggade håller för demontering , plast blir spröd efter många värmecykler och nedkylning.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin