Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 31 av 31
  1. #21
    Micke_t
    Gäst
    Bilen har gått 2600 km det är kanske för lite för att dra några slutsatser. När jag testade hade jag 225/18/40 sport contact 2 som satt på bilen när jag fick den. Nu har jag vinterdäck (225/17/45) så det ska bli intressant att se förbrukningen nu när vi ska iväg över julen.

  2. #22
    dorian
    Gäst
    GT 160 DSG är inte alls lik GT 170 hk 6 växlad manuell. Dina föräldrar har väl en nyare än 07?
    ligger man i 70-90 km/h på sexan så går den nästan gratis.

    kört lite över 300km på 15 liter blyfri 98 senast igår. man ska veta hur man kör det är inga problem för mig

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 089
    Citat Ursprungligen postat av dorian Visa inlägg
    GT 160 DSG är inte alls lik GT 170 hk 6 växlad manuell. Dina föräldrar har väl en nyare än 07?
    ligger man i 70-90 km/h på sexan så går den nästan gratis.

    kört lite över 300km på 15 liter blyfri 98 senast igår. man ska veta hur man kör det är inga problem för mig
    Haha, ja du måste vara ett ess på att snålköra du. Då kör du t.o.m. med snålare än vad VW:s tekniker gör i testlabbet... ;-)

    Skillnaden mellan GT 160 och GT 170 är att den senare uppdaterade 160-hästaren är betydligt snålare än 170-hästaren. 170-hästaren har en uppgiven förbrukning på 0,59 l/mil på landsväg. Fick du i 15 liter efter 30 mil så har pumpen slagit ifrån flera liter för tidigt eller också har du alldeles för små hjul så att tripmätaren visar för mycket...

    Men dra den Rödluvan också...
    Senast redigerad av Crille82 den 2010-12-22 klockan 04:43.

  4. #24
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129
    För 6 dagar sedan körde jag Halmstad Göteborg. Hade en otroligt låg förbrukning pga att det tidvis gick i 60 km/tim, (snöväder kanske medvind också). Under 0,60 enl .datorn. På hemvägen rättade det till sig – barmark på motorvägen+ bilkö norr om GBG. Så snittet ökade rejält.

    Kontentan är att vid ett unikt tillfälle kan man få låg förbrukning. Man kan bara gå efter vad man tankat! Datorn är mer en pekare i sammanhanget.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Nu vill jag se lite GTD-siffror också

  6. #26

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 089
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Nu vill jag se lite GTD-siffror också
    Är det någon på forumet som kör GTD?

  8. #28
    dorian
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Haha, ja du måste vara ett ess på att snålköra du. Då kör du t.o.m. med snålare än vad VW:s tekniker gör i testlabbet... ;-)

    Skillnaden mellan GT 160 och GT 170 är att den senare uppdaterade 160-hästaren är betydligt snålare än 170-hästaren. 170-hästaren har en uppgiven förbrukning på 0,59 l/mil på landsväg. Fick du i 15 liter efter 30 mil så har pumpen slagit ifrån flera liter för tidigt eller också har du alldeles för små hjul så att tripmätaren visar för mycket...

    Men dra den Rödluvan också...
    Tankmätaren visade halvtank när jag åkte hemifrån, 300km senare tankade jag 15 liter och mätaren gick upp till mitten igen.
    Har kört taxi i några år och testat många nya diesel bilar. citroen C5 hdi 1.6 110hk med kcr box är den snålaste bilen jag kört.
    Du borde ta en kurs i ecodriving så lär du dig att precis allt du gör påverkar förbrukningen. ac, värmen i stolarna, defrostern i bakrutan mm listan är väldigt lång. Turbo bilar är snålare att köra det är bara så

  9. #29

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 089
    Citat Ursprungligen postat av dorian Visa inlägg
    Tankmätaren visade halvtank när jag åkte hemifrån, 300km senare tankade jag 15 liter och mätaren gick upp till mitten igen.
    Har kört taxi i några år och testat många nya diesel bilar. citroen C5 hdi 1.6 110hk med kcr box är den snålaste bilen jag kört.
    Du borde ta en kurs i ecodriving så lär du dig att precis allt du gör påverkar förbrukningen. ac, värmen i stolarna, defrostern i bakrutan mm listan är väldigt lång. Turbo bilar är snålare att köra det är bara så
    Skall jag gå en kurs i ecodriving för att du inbillar dig att du kan köra mycket snålare än vad som är rimligt och vad bränsledeklarationen säger..? Jag vet mycket väl hur man skall köra för att köra snålt och vad som spelar in.

    Nästan alla tankmätare är kalibrerade så att när de visar halv tank så är det inte halv tank, nedre halvan på mätaren sjunker mycket fortare. Om du hade kört slut på tanken och tankat fullt varje gång så kanske du hade reflekterat över det....

  10. #30
    Micke_t
    Gäst
    Körde ca 63 mil på motorväg nu i jul. Snitthastigheten var väl kanske 105 km/h med tanke på vädret. Mätaren slog om till 0,69 precis innan vi kom fram. GTI med 225/45/17.

    Ville bara uppdatera då jag körde exakt samma sträcka men då med en högre snitthastighet på ca 120 km/h. Förbrukningen slutade på 0,79 enligt färddatorn.


    micke
    Senast redigerad av Micke_t den 2011-01-10 klockan 15:37. Anledning: uppdatering

  11. #31
    Diffsper
    Gäst
    Hej Kristian,
    Jag har en Golf 7 GTD 2014 med DSG-låda och eftersom det är en tjänstbil så har jag totalkoll på bränsleförbrukningen. På de 5700 milen jag kört så har jag ett snitt på 0,55 l/mil. Mycket motorvägskörning och mestadels i laglig fart. Men det rappa gensvaret på motorn inbjuder till att utnyttja effekten ibland.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin