Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    peomayo
    Gäst

    Larmet ljuder när som helst GolfIV-02

    Hjälp! När jag låst bilen och efter en stund börjar larmet ljuda. Jag stänger av det. SÄtter på det. Men det kommer igen. Om natten lägger jag något mellan bakluckan - den står i ett garage - för att det inte skall sätta igång igen.
    En natt lossade jag på minuspolen för att få tyst på eländet. Har också har av klädseln på bakluckan och kollat kontakter, men de ser ok ut. Sprayade här och var med 5-56. Men felet kvarstår. Är det någon som vet var felet sitter. Går det att stänga av signalhornet på något sätt, så man slipper ljudet? Syns felet om man lämnar in den för diagnos? Såg ett dianosverktyg - interface, usb, mjukvara - HEX-USB-VAG 912. Är det något att rekommendera?

    /peo

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Har du kontrollerat så du inte har någon innerbelysning igång ?

    Fungerar förardörren som den skall, dvs börjar lampan blinka i dörren när du låst den ?

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joan Åkesson
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    543
    för mig så var det bakluckan som det var vajsing på, efter att ha tagit ur larm kontakten vid bakluckan (och låtit den vara utdragen) så vart bilen tyst igen

  4. #4
    peomayo
    Gäst
    Ja, lampan blinkar som vanligt. Innerbelysningen slocknar som vanligt, antingen när jag startar eller när jag låser.

  5. #5
    peomayo
    Gäst
    Vilken är larmkontakten? Det finns ju en kontakt som tänder innerbelysningen i bagagen när man öppnar luckan, är det den? Sedan finns det en ledning som går till nyckellåset är det den? Det finns ju också en ledning som reglerar låsenheten också, hur är det med den?

  6. #6
    polomannen
    Gäst
    Den första som du nämde.
    Kontakten som tänder inne bylysningen i bagaget.

  7. #7
    peomayo
    Gäst
    Tack för hjälpen.
    Nu när - förmodligen - vädret och 5-56 har gjort sitt, har problemet med larmet upphört. Hoppas att det inte är tillfälligt. Men jag skall kolla torkaren också så att inte röret i den har gått av och att det rinner vatten inne i luckan. Vindrutespolningen är en plump i protokollet för den annars så fina Golf 4:an.

  8. #8
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    På min Audi A3 -01 så var det mikrobrytaren i låskistan bak som spökade, Audi bytte ut låskistan och felet var borta, bilen larmade inte längre.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin