Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    christian19
    Gäst

    Stora problem med att dörrarna fryser på Vw caddy 2003 tdi vad göra??

    Hejsan!
    Jag har stora problem med att mina dörrar fryser på min caddy.Och det är inte listen som sitter fast utan det är själva låset som fryser...

    Någon som har ett tips på vad jag kan göra??????Riktigt irriterande faktiskt...

    Mvh Christian

  2. #2
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Byt låskista!

    mvh Per

  3. #3
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Du har fukt i låsen eftersom du bor vid kusten så ta in bilen i ett varmgarage och låt den tina av och blås in vd40 eller annat lämpligt medel,

    Jag har själv en caddy 01a och på den fryser förarsidan på men efter avtining och torrblåsning med tryckluft och sedan blåste jag in smörjmedel som är vattenavstötande så nu funkar det perfekt på min bil till sommaren kan jag plocka bort kistorna och göra rent dom.

  4. #4
    christian19
    Gäst
    Tjena Pekka!kul att se att du lever,var ett tag sedan jag var här inne!!

    Yes det stämmer helt in på mitt problem också det är sällan passagerar dörren fryser men nästan alltid förarsidan tyvärr så jag får klättra runt inn ei bilen hehe....

    OCH jag bör nämna att det är inte handtaget som fryser utan det är själva låset och låset som låser fast dörren i bilen (krångligt att förklara men ni förstår) då blir det att torka upp bilen och dränka in läset med wd40

    Mvh Christian

  5. #5
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Jag lever allt hehe,

    Jag hade exakt samma problem med min och det hjälpte med upptining och torrblåsning av låset+kistan sedan vattenavstötande smörja.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin