Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 61
  1. #21
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Vi brukar ha 10l jeepdunk på lager, kommer ej ihåg om det står någon där nu men annars får jag inte hem någon förrän till jul, var visst restade hos lev. Inte billigast med en ny dunk men är det svårt att hitta är det ett alternativ i alla fall.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ulf Ericsson
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    283
    Fick tag i en 10-liters dunk i plåt idag på MECA i Trollhättan. Inte lätt att hitta idag, alla reservdunkar tycks vara i plast. Även inhandlat huvudströmbrytare, strömställare och säkringsdosa så nu finns allt hemma för elinkoppling.

    /Ulf

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ulf Ericsson
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    283
    Nu är elsystemet monterat. Bara anslutningen av bränslepumpen kvar som får göras så snart jag monterat klart bränslesystemet. Börjar närma sig uppstart av ekipaget.

    /Ulf

  4. #24
    tjipp
    Gäst
    Kul projekt.. men en tung 3a.. Jag har en 16v i en mk1a =) förövrigt har Th-Petterson på mölndalsvägen alltid plåtdunkar hemma på hyllan! både av jeeap modell och vanlig..

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ulf Ericsson
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    283
    Tobias, en 3:a är TUNG men det får kompenseras av mer effekt. Den lär bli betydligt lättare än rallybilen så jag tror inte man behöver mer än ca 175 hk för att den skall bli konkurrenskraftig.
    Om man jämför vikten med en SAAB 99 så borde Golfen klara sig bra. Att det blev en 3:a var bara för att det skulle vara något modernare och lika som rallybilen. Hade man bara tänkt på vikten så hade det blivit en Micra kaross i stället.

    /Ulf

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ulf Ericsson
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    283
    Nu är samtliga rutor av polycarbonat monterade. Enbart framrutan är glas. Instrumentbrädan klar och elen testad.
    Har börjat leta upp fästdetaljerna till servopumpen så att det kan bli klart i motorrummet.

    /Ulf



    Senast redigerad av Junfors den 2010-12-20 klockan 14:41. Anledning: Bildtillägg

  7. #27
    tjipp
    Gäst
    Härligt att se! hoppas jag får chansen att knöla till den på nån tävling i sommar! ;-)

  8. #28
    Barbapappa
    Gäst
    Riktigt fin höjd på däcken, ser riktigt arg ut. Hur gör ni med fronten så att den hänger ihop?

  9. #29

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ulf Ericsson
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    283
    Peter,
    Det blir en frontgrind av 28 mm rör täckt med 1 mm slät plåt. Allt enligt reglementet. Bilder kommer när det är klart.

    /Ulf

  10. #30

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Fredriksson
    Ort
    Falun
    Inlägg
    175
    Har skickat ett PM till dig Ulf

  11. #31

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ulf Ericsson
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    283
    Så var styrservopumpen monterad. Även flyttat över termostathuset från 3:ans motor så det stämmer med slangarna mot kylet. Klart som f---n att en av skruvarna skulle gå av. Lyckades med värme och polygrip att få ur den avbrutna skruven.
    Kan nu börja med montering av kylet.
    Frontgrinden bygger jag inte förrän motorn är bänkad. Lättare att komma åt ifall toppen skall tas av för polering.

  12. #32

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ulf Ericsson
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    283
    Nu är servorem fixad. Frontgrinden är monterad. Gjorde den så att den går att demontera ifall den skall bort för motorbyte. Hoppas kunna göra färdigt det sista på fronten i morgon.
    Går sakta men säkert framåt

    /Ulf

  13. #33

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ulf Ericsson
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    283
    Blev dåligt med arbete i dag. Var ute på isen och provkörde rallybilen i stället. Dax nästa helg med KM i rally. Fick färgen idag så det kan bli målning under helgen nu.

    /Ulf

  14. #34
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Vart kör ni KM någonstans, antar det är den 15:e eller?

    Isåka idag i tövädret, vart vågade ni er ut då, Looviken?





    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  15. #35

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ulf Ericsson
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    283
    KM blir på folkracebanan i Trollhättan den 15. Vi körde på Loo viken, var säkert ca 15 bilar ute. Isen är tillräckligt tjock nu


    /Ulf

  16. #36
    tjipp
    Gäst
    snygg front å grind..
    frågan är hur nöjda dem blir på besiktning med den!?
    Av erfarenhet brukar det vara kinkigt så fort man satt fast grejerna i rambenen..
    Står inte att man inte får svetsa eller bulta där, men som dem brukar säga det som inte står att man får göra är inte tillåtet...
    Hoppas det går vägen ändå!

  17. #37

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ulf Ericsson
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    283
    Tobias,
    problemet med Golf 3 är att det finns inget att fästa grinden. Innerskärmen längst fram är så tunn att det knappt går att svetsa i den, än mindre fästa plattorna i den.
    Skulle det bli problem tar jag bort bultarna mellan grind och ramben och sätter 2 plattjärn längst ut mot innerskärmen. Grinden kommer då att vila mot rambenen och gör då samma nytta.
    Jag är själv A-lic tekniker så jag har sett de flesta lösningar i besiktningarna.

    Bilen är nu färdigmålad lika som rallybilen.
    /Ulf

  18. #38
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469


    Ska det på dekaler precis som på rallybilen också.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  19. #39
    tjipp
    Gäst
    Riktigt trevligt bygge! Hoppas få se det live! ;-)
    Än bättre få chansen att puffas i nått heat!

  20. #40

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ulf Ericsson
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    283
    Per, några dekaler blir det säkert.
    Tobias, vi får se när den är helt klar för visning live. Blir väl testkörning någonstans när det är klart

    /Ulf

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin