Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    Kersh
    Gäst

    Värmelampan lyser vid kallstart

    Hej. Nu när det börjar bli kyligt ute på morgonen så lyser röda värmelampan och så får jag ett "STOP!" meddelande på färddatorn. Värmemätaren är normal och ligger på 0 och glykol nivån stämmer. Jag behöver bara stänga av bilen och starta igen så slocknar lampan och meddelandet försvinner. men detta händer varje morgon när bilen är kall, Händer inte när bilen står i varmgarage.
    Vad kan vara fel?
    Kan det vara fukt på sensorn och vart ligger den isåfall så man kan ta en titt på den?

    Några andra möjliga anledningar till att detta händer?

  2. #2
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av Kersh Visa inlägg
    Hej. Nu när det börjar bli kyligt ute på morgonen så lyser röda värmelampan och så får jag ett "STOP!" meddelande på färddatorn. Värmemätaren är normal och ligger på 0 och glykol nivån stämmer. Jag behöver bara stänga av bilen och starta igen så slocknar lampan och meddelandet försvinner. men detta händer varje morgon när bilen är kall, Händer inte när bilen står i varmgarage.
    Vad kan vara fel?
    Kan det vara fukt på sensorn och vart ligger den isåfall så man kan ta en titt på den?

    Några andra möjliga anledningar till att detta händer?
    Vilken bil gäller det? Det underlättar om detta är klarlagt.

    / Per

  3. #3
    Kersh
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Racing Visa inlägg
    Vilken bil gäller det? Det underlättar om detta är klarlagt.

    / Per
    Sorry, Det gäller en Golf GTI -05

  4. #4
    Kersh
    Gäst
    ingen som har någe tips?

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Bengt Erlandsson
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    264
    Jag hade liknande problem på min TDI-04 tidigare, gav varning när bilen var kall på morgonen.
    Men då var det verkligen kylvätskenivån som var lite låg och när motorn var varm så expanderade vätskan och nådde upp till givaren.
    Så jag förmodar att man kan få detta felet om det är något knas med givaren så att den tycker att nivån är lite för låg.
    Prova att fyll på lite extra vätska eller ta loss och kolla givaren.

    /Berlands

  6. #6
    polomannen
    Gäst
    Bara byta ut expansionkärlet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin