Sidan 13 av 16 FörstaFörsta ... 310111213141516 SistaSista
Resultat 241 till 260 av 303
  1. #241

    Reg.datum
    nov 2008
    Namn
    Tommy
    Ort
    Hofors
    Inlägg
    222
    Tackar!
    Fast just nu händer det ingenting tyvär då motivationen är i bott!

    Varför vet ja inte.. har iaf inte startat den en heller då det är problem med soppan igen..
    Gnista har jag och soppa sprutar ifrån spridarna om jag petar på vågen, men hjälper ja inte till så sprutar det inte heller.. kolven i bränslehuvvet går lätt som en plätt och har bytt nålen utan resultat, även testat en annan bränsletrycksregulator.. bytt kallstartspridarn, tycker inte mig se nå vaccumlekage heller.. Men som sades, man får ta tag i det sen när motivationen trillar tbx!

    Mvh Tommy

  2. #242

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Har du provat att startgasa och se om den går igång?

    Låter lite som bränsleproblem.
    De är känsliga på det K-jet , kolla bränsletrycket!

  3. #243

    Reg.datum
    nov 2008
    Namn
    Tommy
    Ort
    Hofors
    Inlägg
    222
    Njae ja har inte hunnit testa nå med startgas en, får ta å göra det å sen.
    Men nått med soppan verkar det som att det är iaf.. men å andra sidan har ja pga pissig motivation inte mätt upp någonting heller, tex så har ja bara rent visuelt kollat att jag har gnista, inte hur kraftig sådan, hör att pumpen går som den ska å att ja får soppa när ja lyfter vågen, men inte kollat att de är 12 volt på pumpen, inte kolla nå bränsletryck eller dyl heller.. finns ju en del å mäta å kolla upp när orken faller på! Hehe!

    Mvh Tommy

  4. #244

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Ja precis!
    Ibland bara orkar man ju inte =)

    Men startgas ger ju en vink OM den är sugen på start iaf =)

  5. #245

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tony Malmberg
    Medlemsnr
    2045
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    33
    oj oj, vilket trevligt projekt!! Och SÅ MYCKET gjort på så kort tid, är full av beundran till alla som gör något liknande. Önskar att jag skulle orka med att göra så på min mk1 special, men men jag får titta o njuta av andras framgångar. SÅ kör på nu snart är våren här!!

  6. #246
    Obiwan
    Gäst
    Måste bara säga att detta var den mest genomgående renoveringen jag läst om. Vilket intresse bra med foton och uppdateringar. Tummarna upp! Och lycka till med starten.

  7. #247

    Reg.datum
    nov 2008
    Namn
    Tommy
    Ort
    Hofors
    Inlägg
    222
    Citat Ursprungligen postat av Gonzo74 Visa inlägg
    oj oj, vilket trevligt projekt!! Och SÅ MYCKET gjort på så kort tid, är full av beundran till alla som gör något liknande. Önskar att jag skulle orka med att göra så på min mk1 special, men men jag får titta o njuta av andras framgångar. SÅ kör på nu snart är våren här!!
    Man får tacka så mycket! Dock har ja knappt petat på bilen på ett bra tag nu då motivationen och brist på tid har gjort att det blitt så, men målet är fortfarande att få den klar tills sommarn i år iaf


    Citat Ursprungligen postat av Obiwan Visa inlägg
    Måste bara säga att detta var den mest genomgående renoveringen jag läst om. Vilket intresse bra med foton och uppdateringar. Tummarna upp! Och lycka till med starten.
    Tack tack! Ja jag försöker knäppa en del kort när jag endå håller på, är alltid roligt å titta tbx på sedan och sen tycker jag själv att det är mycket roligare å titta i en projekt tråd där det finns bra med bilder

    Ska ta och börja med bilen igen nu satt man inte blir golflös till sommarn här!

    Mvh Tommy

  8. #248

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Som Lillen poängterade, garanterat styr/bränsletryck som djävlas känslogt värre det där.

    Ta nu ta it' så du blir klar snart

  9. #249

    Reg.datum
    nov 2008
    Namn
    Tommy
    Ort
    Hofors
    Inlägg
    222
    Jahapp, då har man vart ut i garaget både igår kväll och idag på fm för å få till det med en uppstart, det är ju positivt!

    Och eftersom soppan krånglat en del har ja bytt en hel del prylar på den men endå inte fått det å funka ordentligt, men igår köpte jag ett annat k-jet utav Håkan så ja satt dit det idag, och efter att den baktände några gånger pga justering utav soppen så startade den efter ett tag!!! Så det va ju kanon! Tackar Håkan för det fungerande sprutet!

    Men... tror det vart 1 steg fram och 2 steg bak..
    Förutom tomgången, tändningen å övriga inställningar och att ja lär ja fixa grenröret som inte alls va tätt vid toppen (som synes i klippet) så va det en stor pöl under bilen... och baksidan av motorn mot torpeden va bra nerkladdad av olja.. så nått är galet där.. Så det får bli å riva bort insuget å grenröret till å börja med..

    Men hur som haver.. första garagedagarna på länge iaf!!

    Just ja.. slängde dit grill och lampor fram också, dessa får sitta på tills efter bes tänkte jag..


    sprutet.


    Och ett rökigt klipp


    Och den trevliga pölen..


    Som sades, blir till å riva å kolla i veckan va som kan va galet..

    Mvh Tommy

  10. #250
    mrpete
    Gäst
    Kul med uppstart, mindre kul med läckan.. måste ju vara topplockspackningen eller? Tänkte eftersom det både är olja och vatten. Köp en riktigt, 3-lagrad stålpackning. Finns hos tex DLI-teknik. Lätt värt hundralapparna. Om det nu inte skulle vara toppen som är skev då..

  11. #251

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Håkan Öman
    Medlemsnr
    4355
    Ort
    Orsa
    Inlägg
    195
    Fan va kul att det funka mindre kul med stegen bakåt men så är de vel alltid

  12. #252

    Reg.datum
    nov 2008
    Namn
    Tommy
    Ort
    Hofors
    Inlägg
    222
    Citat Ursprungligen postat av mrpete Visa inlägg
    Kul med uppstart, mindre kul med läckan.. måste ju vara topplockspackningen eller? Tänkte eftersom det både är olja och vatten. Köp en riktigt, 3-lagrad stålpackning. Finns hos tex DLI-teknik. Lätt värt hundralapparna. Om det nu inte skulle vara toppen som är skev då..
    Ja det är nog packningen skulle ja kunna tro, tur det är långt till sommarn en hehe!
    Ja en stålpackning får det nog bli istället känns det som.

    Citat Ursprungligen postat av wu_digger Visa inlägg
    Fan va kul att det funka mindre kul med stegen bakåt men så är de vel alltid
    Ja jäkligt skönt å veta att det inte är nå problem med soppan nu iaf! Resten löser sig alltid!

    Mvh Tommy

  13. #253

    Reg.datum
    nov 2008
    Namn
    Tommy
    Ort
    Hofors
    Inlägg
    222
    Det är topp packningen som sagt adjö, så nu tänker ja hinka ur motorn och leta reda på en orginal i fungerande skick å slänga i sålänge satt man hinner få klart den innan sommarn. Så någon som har en liggandes så är det bara å hojta till! 1,6 eller 1,8 spelar ingen roll.

    Mvh Tommy

  14. #254
    mrpete
    Gäst
    Men det är väl inte hela världen att lyfta toppen, plana den lite och slänga dit en ny packning..? Resten av motorn är det väl troligtvis inget fel på?

  15. #255

    Reg.datum
    nov 2008
    Namn
    Tommy
    Ort
    Hofors
    Inlägg
    222
    Citat Ursprungligen postat av mrpete Visa inlägg
    Men det är väl inte hela världen att lyfta toppen, plana den lite och slänga dit en ny packning..? Resten av motorn är det väl troligtvis inget fel på?
    Sant men orkar inte pula nå mer, har precis slängt ur den här motorn nu..
    Nu äre bara å leta en orginal..

  16. #256

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robert Samuelsson
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    89
    Grymt kul projekt!! Imponerande puts och detaljarbete, hatten av för sånt här engagemang på en gammal golf

    Hoppas det löser sig så du får köra i sommar. Vad har du kört för färg på växellåda etc?? är ute efter något tåligt.

  17. #257

    Reg.datum
    nov 2008
    Namn
    Tommy
    Ort
    Hofors
    Inlägg
    222
    Citat Ursprungligen postat av robban81 Visa inlägg
    Grymt kul projekt!! Imponerande puts och detaljarbete, hatten av för sånt här engagemang på en gammal golf

    Hoppas det löser sig så du får köra i sommar. Vad har du kört för färg på växellåda etc?? är ute efter något tåligt.
    Tackar! =) Ja det löser sig nog, ska hämta en annan motor imorgon så det blir nog bra =)
    Ang färgen så är det en salig blandning!
    Har vissa delar pulverlackade, andra lackade med hammarlack på sprayburk, andra med eastwoods underhood black, och en del delar med biltemas hot paint. Men aludelar så som typ växellådan är väll igentligen bäst å lacka med först 2k washprimer och sedan lägga på någon trevlig 2k lack kanske, det bör hålla bra!
    Min låda är dock målad med hotpaint och det sitter bättre en ja trodde lär ja endå säga!
    Annars kan man ju även annvända eastwoods self etching primer som grund och sedan på med eastwoods "aluma blast" och toppa med lite klarlack om man vill.
    http://www.skevab.se/ hittar du eastwood iaf och http://www.jarbofargochlack.se/se/ har 2k washprimer och lack.

    Mvh Tommy

  18. #258

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    KUL att du hittat en liten gnista iaf =)

    Och bra att du hinner så de blir lite kört.
    MÅNGA projekt tappar fart och säljs om man inte får gasa.
    Då blir det evighetsprojekt som faller i glömska.

    Hinka i nyabegmotorn och fixa en fin nästa gång inspirationen faller på.
    Går ju alldeles utmärkt att ha den till din rocca sen om det kniper =)

  19. #259

    Reg.datum
    nov 2008
    Namn
    Tommy
    Ort
    Hofors
    Inlägg
    222
    Precis så tänker ja nu! =)
    Hellre att den blir klar och att det blir lite åka en att man tappar lusten helt!
    Motor hinns med å byggas tills nästa vinter =)
    Tror man får lättare mersmak av å bara få ut den på vägen å åka lite i sommar, annars blir det precis som du skriver, ett evighetsprojekt som man tillslut inte orkar göra klart!

    Mvh Tommy

  20. #260

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Oskar Carlsson
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    162
    Kul att se att du har satt fart igen, tråkigt dock med toppackningen.
    Fick du användning av bakluckan?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin