Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    Hööken
    Gäst

    Hur kopplar ja in en digifiz?

    Hejsan


    Har köpt mig ett digifiz instrumen, men dock utan kablarna, vet att dessa går att köpa eller buda på på ebay. ar hört vissa säga att de går att köpa dessa på VAG?

    Sen i undrar vad mer ja behöver fö att instalelra detta?

    VR6 hastighets givare me kabel?
    MFA Datorn?
    Ytter tempgivare?
    nå mer?

    mvh
    Hööken

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andreas Lorentzon
    Medlemsnr
    5077
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    78
    - Infästningen för instrumenthuset i instrumentbrädan är annorlunda jämfört med ett vanligt analogt.
    - Med MFA-datorn (?) menar du väl torkar-/blinkersspakar med MFA?
    - För att kunna ställa klockan på digifizen måste du ha en liten panel i instrumentbrädan (den ersätter lampan/panelen som varnar för om handbromsen är åtdragen).

    Jag har själv installerat en digifiz i min första golf så jag har lite koll på vad som behövs. Har massa kopplingsscheman m.m. till digifizen (har även översatt dom från tyska till svenska =) ) Maila mig på andlor54@m.kth.se om du behöver nått så ska jag försöka hjälpa till.

    Mvh Andreas

  3. #3
    Hööken
    Gäst
    Okey jo ja tänkte om man kanske kunna modda dem som redan sitter i bilen? Sen så har ja hört att om man har MFA datorn ska det vara lättare att koppla in? Men ja vet inte. Har ju ej kablarna som går till huset just nu så de känns lite jobbigt att börja klippa i elen som redan sitter i bilen :S Men ja vet inte, vänder mig till er som kopplat in en digifiz om hjälp

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Här har du en engelskspråkig manual med kopplingsschema, det ska tydligen vara betydligt enklare att koppla in i det senare elsystemet (CE2) men ska du göra själv så.. åk till skroten och plocka härvorna från en golf och börja dona.

    http://web.comhem.se/xzenom/bilder/D...%20Manuals.pdf

    Ett av specialfästena finns kvar att köpa hos VAG och några andra av delarna också.

  5. #5
    Hööken
    Gäst
    Okey är det lättast det? har fått höra att de kanske finns kablarna som man behöver hso vag`?? stämmer det?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin