Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    Berg
    Gäst

    Kylfläktar på max/kall motor

    Hej!

    Har fått ett problem med min golf 2.0 FSI. När jag startar motorn och den är kall (temp. visare på min) så drar kylfläktarna igång på maxfart inom några få minuter. Detta sker även om AC:n är avstängd. Fläktarna fortsätter sedan att gå så tills motorn är varm och återgår sedan till normal drift. Oftast så kan man även få normal drift om man startar om motorn då tempen är 70-90 gr C. Har kollat en del och vad jag kan se så sitter det en tempgivare vid motorblocket på utgående flöde till kylaren och en givare direkt efter kylaren. Vad kan man mer tänka sig än tempgivarna? Relä? Är det någon som har tillgång till ett elschema, beskrivning av vad säkringarna går till (ej komplett beskrivning i instr. bok) så tar jag gärna emot den infon.

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 337
    Det kan vara nämnda givare vid utloppet som spökar
    se gärna mera här:
    http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...ht=#post127930

    det finns en likadan givare vid kylaren
    men kan man läsa av felkoder så kan det ge mera fakta om vad som är fel
    diagnostikuttaget finns framför Vä knä

  3. #3
    Berg
    Gäst
    Tack för info!

  4. #4
    Berg
    Gäst
    Temp. givare bytt och nu fungerar fläktarna som vanligt igen. Läste av felkod innan och hade då P0118 samt kollade även värde från givaren vilket var -40 gr C i samband med kallstart.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin