Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28
  1. #21
    Företagsrepresentant
    Hedersmedlem

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    David L
    Medlemsnr
    3838
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    277
    Citat Ursprungligen postat av Norpan Visa inlägg
    Då tänker jag komma med en fråga.... Vart hittar man polybussningar till länkarmarna fram på en
    Lupo 1,4?
    Kan tänka mig att man får lov att köpa i england eller liknande då det inte verkar finnas i sverige...
    http://www.dli-teknik.se/index.php?s...at=658&lang=sv

  2. #22
    VWR18
    Gäst
    På Tyska Ebay kan du få H&R kit för ca 3200kr inkl frakt, EU land ingen tull och moms
    http://cgi.ebay.de/H-R-VA-HA-STABILI...item5888683df6
    Senast redigerad av VWR18 den 2010-11-13 klockan 16:29.

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Ahaaa, det tänkte jag inte på : ) Inkommer nog med order snart tror jag.

  4. #24

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Citat Ursprungligen postat av Daniel_Borg Visa inlägg
    Raz, behövde du betala tull och moms när du shoppa dina hämmare från Usa? Har suttit och spånat lite på hämmarkit till min jetta mk1 men tycker det är
    för "blodigt" att handla här hemma (H&R 4500:- bilmodecenter, Eibach 5400:- OCL brorson) (uppvuxen vid småländska gränsen) Hittade en firma i Usa nämnligen som hade eibach "anti roll kit" blev 3000 spänn med frakt hem till sverige, men om det blir tull och moms kan man nästan handla här hemma istället.
    Japp jag fick betala både tull och moms på grejerna. Jag köpte när dollarn var låg för ett par tre år sedan och nu är ju dollarn på väg mot nya bottennivåer igen..

  5. #25

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Citat Ursprungligen postat av Norpan Visa inlägg
    Ahaaa, det tänkte jag inte på : ) Inkommer nog med order snart tror jag.
    DLI Teknik kan även svarva till Delrinbussningar om du är sugen på lite hårdare grejer...
    Jag körde med Powerflexbussningar på min mk1a först, det gick inget vidare. Dom gick sönder. Powerflex är gjorda för original effekt och däck, när man stoppar i en lite vassare motor och kör med R-däck så pallar dom inte trycket.

    DLI Teknik svarvade ett par Delrinbussningar till mig istället, MYCKET bättre!

  6. #26
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    Daniel
    Medlemsnr
    4716
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    74
    Citat Ursprungligen postat av Raz Visa inlägg
    Japp jag fick betala både tull och moms på grejerna. Jag köpte när dollarn var låg för ett par tre år sedan och nu är ju dollarn på väg mot nya bottennivåer igen..
    Ja precis så jag tänkte, men när min far sa till mig att man åkte på tull/moms vart det ju lite av en besvikelse=P
    Har provat lyckan på tyska ebay nu, blev H&R hämmare fram och bak, 22mm fram och 26 bak.

    Det e ju inte dåligt med pengar bilmodecenter och ocl lägger på för exakt samma kit.

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henrik Camitz
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    307
    Citat Ursprungligen postat av Norpan Visa inlägg
    Då tänker jag komma med en fråga.... Vart hittar man polybussningar till länkarmarna fram på en
    Lupo 1,4?
    Kan tänka mig att man får lov att köpa i england eller liknande då det inte verkar finnas i sverige...

    bonrath i tyskland ,har sånna själv ,sten hårda å goa
    och snabb frakt har dom också ,fick fel första gången men dom skickade en ny uppsättning utan extra kostad som va hemma på två dagar

    http://www.bonrath.com/shop/product_...po---Blau.html

  8. #28
    Gti Rs2
    Gäst
    Hejsan jag har letat efter fjäderbenstag till min golf gti V och då letar jag till både fram och bak, jag har hittat fjäderbenstag till främre fjädertornen men inte till bak!

    är det någon som vet vart de finns att få tag på? gärna här i sverige.
    sen undrar jag ifall det är någon här som har lite tips på olika krängninshämmare till min golf eller räcker det att köra med original ? syftet är att den ska gå bana iår och jag vill få så mycket körglädje jag kan med lite små om byggnationer i chassi osv!

    Mvh Fredrik

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin