Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Marcus
    Ort
    Västra Götaland
    Inlägg
    76

    Demontera främre kofångare Passat -07

    Hej

    Behöver demontera kofångaren fram på en Passat -07. Tittade lite snabbt och det verkar som den sitter fast med ett antal skruvar i hjulhusen. Antar att det finns ytterligare några fästpunkter, t.ex. upp mot motorhuven och undertill? Någon som kan skriva en kort beskrivning på hur jag skall gå till väga?

  2. #2

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Bort med grillen, sitter typ med fyra st torx uppe o två under reg skylten. Sen plasten vid blinkersen, sitter även ett par skruvar där. Sen alla skruvar under stötfångaren. Vik undan inneskärmen så ska du se två 10mm muttrar som ska väck, sitter ganska långt in. Tror jag fick me de mesta nu

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Marcus
    Ort
    Västra Götaland
    Inlägg
    76
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Bort med grillen, sitter typ med fyra st torx uppe o två under reg skylten. Sen plasten vid blinkersen, sitter även ett par skruvar där. Sen alla skruvar under stötfångaren. Vik undan inneskärmen så ska du se två 10mm muttrar som ska väck, sitter ganska långt in. Tror jag fick me de mesta nu
    Tack för infon! Hänger med på det mesta av denna, men förstår inte riktigt "Sen plasten vid blinkersen". Kan du förtydliga det tror du?

  4. #4

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Citat Ursprungligen postat av Makke Visa inlägg
    Tack för infon! Hänger med på det mesta av denna, men förstår inte riktigt "Sen plasten vid blinkersen". Kan du förtydliga det tror du?
    Du måste alltså lossa blinkersen och den där plastkåpan som sitter bredvid. Bakom dessa finns det skruvar också.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin