Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: k-jet

  1. #1
    mk1_
    Gäst

    k-jet

    hej! jag få fram bensin till k.jet men inte ut till slangarna till spridarna..hjälper inte och lyfta på mätskivan..vad ska man ha för bar i bränslepumpen när man vrider om nycklen till 2 läget? snälla hjääääääääääälp!!!

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Pumpen ska ligga nånstans mellan 6-8 bar fram til k-jeten. Kommer det ingen bensin över huvud taget till spridarna, inte ens när du lyfter skivan fullt så låter det som att pumpen har lagt av helt eller så är det nåt seriöst fel på bränslehuvudet.

  3. #3
    GTI-nissen
    Gäst
    Jag gissar på att kolven i bränslehuvudet har hängt sig i "stängt" läge.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Citat Ursprungligen postat av GTI-nissen Visa inlägg
    Jag gissar på att kolven i bränslehuvudet har hängt sig i "stängt" läge.
    Men då skulle man väl inte kunna trycka upp skivan? Om kolven fastnat i stängt läge så skulle det ju vara stopp när man försöke lyfta skivan uppåt.

  5. #5
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Rockatanskys avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Peter L
    Medlemsnr
    3290
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    78
    Bara så jag fattat vad du menar med läge. Läge 1 är rattlåset, läge 2 är tändning på och läge 3 så gnager du på startmotorn....?!

    I läge 2 ska inte pumpen gå alls så då kommer det givetvis ingen bensin till spridarna. Lättast är att brygga över bränslereläet i säkringsboxen med en strömbrytare (och separat säkring för säkerhets skull). Då kan du styra pumpen som du vill utanför bilen när du ska felsöka.

    Du skriver du har tryck fram till k-jeten. Då menar du bränslefördelaren eller? Vid vilket tillfälle har du tryck där? När du kör på starmotorn?

    mvh
    Peter

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Citat Ursprungligen postat av Rockatansky Visa inlägg
    Bara så jag fattat vad du menar med läge. Läge 1 är rattlåset, läge 2 är tändning på och läge 3 så gnager du på startmotorn....?!

    I läge 2 ska inte pumpen gå alls så då kommer det givetvis ingen bensin till spridarna. Lättast är att brygga över bränslereläet i säkringsboxen med en strömbrytare (och separat säkring för säkerhets skull). Då kan du styra pumpen som du vill utanför bilen när du ska felsöka.

    Du skriver du har tryck fram till k-jeten. Då menar du bränslefördelaren eller? Vid vilket tillfälle har du tryck där? När du kör på starmotorn?

    mvh
    Peter
    Den går ju inte hela tiden, men den gnor till en liten stund för att få upp eventuellt tappat tryck sen sista starten. Iallafall så gör den så på min 16v. Gör det ibland på min Mk1 Gti. Men vill man att den ska gå hela tiden så må man ju göra så som du säger.

  7. #7
    GTI-nissen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av kim_gulle Visa inlägg
    Men då skulle man väl inte kunna trycka upp skivan? Om kolven fastnat i stängt läge så skulle det ju vara stopp när man försöke lyfta skivan uppåt.
    Du har nog rätt... Jag hade för mig att leden till skivan satt mellan skivan och kolven och att kolven därför rörde sig åt motsatt håll som skivan... Nu tittade jag på en skiss och tänker därför inte driva min teori vidare. ;-)

  8. #8
    mk1_
    Gäst
    tjenare sorry att jag inte ha svarat:/ men jag felsökte och hittade lite fel :/ men nu behöver jag en skiss eller vad fan som helst så jag ser vart alla slangar ( vakuumslangar) går till och så..vore skiiit snällt om nån kunde skicka en skiss mvh kim gustavsson

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Ta ett kort på motorrummet också ritar du pilar eller vad som helst som visar vilka slangar du vill ha hjälp med så ska det nog fixa sig.

  10. #10
    mk1_
    Gäst
    jag vill ha hjälp med alla slangar:P

  11. #11
    golf
    Gäst

    nål

    sitter det inte en nål i bränslefördelaren ock .. kan den hänga sig ? har du kollat att det kommer bensin ur bränslefördelaren så kan utesluta att alla spridarna e igensatta .. dvs skruva av en nippel på en sptutslang på fördelarn eller lossa en spridare å se om det kommer tryck vid lyft av mätskivan.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin