Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    frassefras
    Gäst

    Ny bil - Golf Variant - 2011 Dynaudio?

    Har en fråga angående Golf Variant. Har precis fått min nya leasing bil och den ska vara beställd med Dynaudio enligt VW-försäljaren som det är på 2011.

    Då undrar jag om detta verkligen stämmer.

    Kan man se det på något sett att det är Dynaudio? För står inget på displayen när man startar som det gör på vissa andra modeller med Dynaudio. Visst låter det bra men inte bättre än vad det gjorde i min Golf GTI -01 med original-högtalarna förutom att det är renar ljud i nya bilen dock.

    /Frasse

    Golf IV GTI -01
    Golf VI Variant Multifuel -2011

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joan Åkesson
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    543
    På min Golf GTI -2010 så står det Dynaudio på några av högtalarna gallren

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Precis som Åkesson säger så står det klart och tydligt på diskanterna vid a-stolpen (i vanliga golf) och i Stereodisplayen när radion startas (RCD510). Om du sedan tittar på högtalarna i baksätet så syns det också på diskantelementen som är mycket större än för originalstereon. Sist men inte minst, det är världens tryck i systemet som dessutom låter riktigt bra! Jämfört med Golf IV GTI original så är det stor skillnad.

  4. #4
    frassefras
    Gäst

    Kolla med VAG

    Ska kolla med VAG Sverige istället för Möller som inte verkar ha så stor koll. Så att jag inte betalar för något jag inte har fått. För står inget när jag startar stereon "RCD510" och inget på gallerna heller.

    Fast man kan spela väldigt högt. Undrar om de har skrivit fel i broshyren? Att det är volkswagen Sound jag har fått istället för Dynaudio som det står i den äldre broshyren för 2010.

    /Frasse

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Kollar man i Volkswagens konfigurator (både i SE och DE) så står det inte heller där att Variant skulle ha Dynaudio utan "Volkswagen sound".

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin