Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    feb 2009
    Namn
    Johan Larsson
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    26

    Vilken krängningshämmare till mk 2 gti ?

    Jag har ett krängningshämmarstag som är ca 25 mm som jag tänkt skruva dit, men blivit betänksam, det kanske är bättre med orginalhämmaren på ca 18 mm ?
    Bilen har gula Koni runt om och en Quaifdifferential, lastavkännare bak fungerar, ingen ytterligare hämmare till bakvagnen finns förutom orginal.
    Taksam för råd från någon som vet vad som blir bäst i detta fall.
    Johan

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    David Jovén
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    425
    Bilen kommer bli mer understyrd om du monterar hårdare krängningshämmare fram. Om det är bra eller inte beror ju på hur bilen beter sig idag och hur du gillar att ha bilen.

    Skulle tro att den allmäna uppfattningen är att man ska öka bak lika mycket som fram för att inte öka understyrningen, så tycker jag iaf.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Man kan ju med fördel öka lite mer bak istället för fram och ställa camber på bakhjulen. Ligger som ett strykjärn i kurvorna. Då ska man ju förstås också ha lite camber fram också. Annars kan det bli understyrt eftersom bilen lyfter inre bak och tar stöd på yttre fram.

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    feb 2009
    Namn
    Johan Larsson
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    26
    Ok, tack för råden, det blir orginalhämmaren fram och kanske i framtiden ett stag bak.
    Johan

  5. #5
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    razers avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Johan Wing
    Medlemsnr
    3178
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    924
    Jag kör med 25mm fram och en 28mm justerbar bak, fungerar bra men jag önskar att jag hade lamelldiff ibland tappar jag greppet på innerhjulet fram.
    /Johan - Tidigare Jetta GT 16v
    VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin