Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    skjortan
    Gäst

    Jetta mk1 GTi -83

    Halloj! nu är jag tillbaka i mk1 träsket igen
    igår satte jag mig i polarens mk2a och drog enkla 25 mil mot borlänge och köpte mej en blå jetta mk1, rinktigt fin i karossen, ingen rost vad jag har hittat, det enda tråkiga är att den inte funkar och är hög som ett hus men det styr jag upp imorgon,

    som den såg ut vid köpet


    måste bara tillägga att jag tog bort breddarna för att kolla rost! tror ni det fanns?

    NEJ! inte något blir så glad finns endast en rost fläck på hela bilen! inget under! jiha!
    en dag i garaget !




    ingen vidare kamera men motorn är ur iallfall
    '
    Här är den nya motorn, en 8v GTi från en mk2



    har fått bort lådda från den gammla motorn och även tage loss framvagnen från den gammla, bara en bult till den "nya" motorn för att få loss den lådan men den bulten är ju så klart rund så får väll svetsa fast en hylsa eller något,

    så om någon vill köpa en komplett framvagsbalk med styrväxel,styrleder,länkarmar mm billigt så hör av er för ananrs åker det tll skroten. det är till en mk2

  2. #2
    daniel_sandberg
    Gäst
    Här gick det undan =)

  3. #3
    skjortan
    Gäst
    nya motorn i




    bara att koppla in all dret typ el å koppla in en bränslepump

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    Daniel
    Medlemsnr
    4716
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    74
    Ser ut att vara ett fynd! Skönt att slippa massa rost, då får du ju banpreppa henne lite så du kan ut och fightas på Bug run=)

  5. #5
    skjortan
    Gäst
    ja inte så mycket rost den blir rensad på inredning och en sitta still stol till att börja med bromsar och väghållning skulle väll inte va helt fel heller heh

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin