Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    steffe_GTI
    Gäst

    Mitten baklykta vinge Golf MK5

    hej,

    Min baklykta, sitter på vingen i mitten, har gått sönder och måste nog köpa en ny. Hitta ingen på mekonomen, förmodar att VW har denna men att det kanske är snuskigt dyrt som alla andra delar? Är dessa svåra att installera?
    Hittade heller ingen på ebay som annars brukar ha reservdelar billigt.

    MVh
    Stefan

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2009
    Namn
    Pierre Thorsell
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    218
    Sitter skruvat från insidan och vingen är tyvärr limmad i bagageluckan. Du måste alltså antingen slita loss vingen eller bryta sönder bromsljuset för att kunna byta det. Det finns några trådar här på forumet som behandlar detta om du söker. Det var någon som hade lyckats byta sitt genom att bryta loss bromsljuset, löda om kablarna osv men det känns som mycket jobb för det resultat man får.

  3. #3
    steffe_GTI
    Gäst
    Hej, tack för svar!

    Jag har fått loss baklyktan, det var liksom det som var problemet att den lossnat. Just nu så hänger den löst och jag har inga problem att få loss den utan att slita loss vingen. När jag ska montera dit en ny, hur gör jag då? Kan jag göra detta utan att röra vingen?

    MVH
    stefan

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2009
    Namn
    Pierre Thorsell
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    218
    Som jag fattade det så lödde han ihop kablarna med det nya bromsljuset och sedan satt bromsljuset dels skruvat och dels fastknäppt i några clips av något slag. Han hade tryckt fast det i enbart clipsen och struntat i att skruva det, hade funkat fint!

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin