Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 35
  1. #1
    nizmo
    Gäst

    Golf R Avgassystem

    Som sagt vart kan man hitta ett Bra avgassystem för en golf R är ute efter ett från turbon och hela vägenbak..

  2. #2

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Om det inte finns att få tag på hos de större aktörerna. Så ring upp någon av dem och erbjud dig att dom kan få plats bygga från din, och sedan har dom ritning på det. Borde bli bra pris också...

    /mvh soyd

  3. #3
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Milltek är på gång att släppa ett.

    www.peansweden.com

    .

  4. #4

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Jonas Mårtensson
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    55
    Kolla på www.ebay.de där hittar du säkert, och det är fan så mycket billigare än här i Sverige till samma kvalite.

  5. #5
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Eisenmann är också på gång med ett..

    http://www.eisenmann-sportauspuff.de...W-Golf-6-R.php

    .

  6. #6
    nizmo
    Gäst
    tackar så mycket ska kolla upp allt detta

  7. #7
    Dennis Örnell
    Gäst
    Är sugen på uppgradera min Golf R med Milltek, MEN har börjat snegla på Eisenmann. Enligt min mening ser det avgassystemt bra mycket snyggare ut och liknar mer "orginal" fast grövre!

    Min fråga är: Finns det någon här som har erfarenhet av Eisenmann? Hur är kvaliteten? Är det "top of the line" eller skräp i förhållande till orginal?

    /Dennis

  8. #8
    vw-fantast
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Dennis Örnell Visa inlägg
    Är sugen på uppgradera min Golf R med Milltek, MEN har börjat snegla på Eisenmann. Enligt min mening ser det avgassystemt bra mycket snyggare ut och liknar mer "orginal" fast grövre!

    Min fråga är: Finns det någon här som har erfarenhet av Eisenmann? Hur är kvaliteten? Är det "top of the line" eller skräp i förhållande till orginal?

    /Dennis

    Jag har milltek 3 tums monterat och är mkt nöjd. En helt annan bil nu. MEN polisen som stoppade mig gillade det inte men jag klarade mig från order om ombesiktning. Polismannen menade att mitt system lät mer än sin typ som han sa.

    Men jag e nöjd med systemet å dess funktion.

  9. #9
    jonis
    Gäst
    Milltek är bra system , dock håller även Simons mycket hög kvalite och har bra garantier om det skulle vara något.
    Och kostar bra mycket mindre för ett catback - 5600:- ink moms!
    Milltek ligger på rek ca 10 500:- ink moms ( lite beroende på växelkursen)

  10. #10
    FiNCH
    Gäst
    Denna tråden är ganska gammal, men jag tänkte sparka igång den med en liten fråga!

    Jag funderar skarpt på att fimpa mitten dämpen på min Golf R -10, frågan är dock hur stor omkretsen på röret efter katten är orginal, är det någon som har ngn aning om det?

    Tanken är att ta bort dämpen och sen bara sätta ett rör som är 1 storlek större där mellan och sen dra åt.
    Tacksam för svar

  11. #11

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av FiNCH Visa inlägg
    Denna tråden är ganska gammal, men jag tänkte sparka igång den med en liten fråga!

    Jag funderar skarpt på att fimpa mitten dämpen på min Golf R -10, frågan är dock hur stor omkretsen på röret efter katten är orginal, är det någon som har ngn aning om det?

    Tanken är att ta bort dämpen och sen bara sätta ett rör som är 1 storlek större där mellan och sen dra åt.
    Tacksam för svar
    Annars kanske jag har ett avgas över om mina planer går i lås, går isåfall att köpa både med eurojet/stertman moddad catless setup från turbo eller som komplett Milltek unresonated med katt. Räcker till an hel del effekt och låter riktigt bra. Om det kan vara nåt?
    Erik

  12. #12
    FiNCH
    Gäst
    Jag behöver bara ett Catback, annars måste jag mappa om ECU:n å det vill jag inte riktigt.
    Vore intressant om jag kan köpa ett Catback av dig

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2009
    Namn
    Pierre Thorsell
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    218
    Även jag vill ha lite bättre ljud men jag är inte intresserad av att lägga runt 10 papp och uppåt. Simons har jag haft på någon bil tidigare och var mycket nöjd med det. Finns det fler alternativ som ligger i liknande prisklass?

  14. #14
    Ghost RS
    Gäst
    Thorssa: ska du bara ha ett cat-back? Eller från turbon?
    Oavsett så rekommenderar jag Milltek. Ruskigt vasst system som låter magiskt.
    Prata med Jimmy på Stertman så hjälper han dig

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2009
    Namn
    Pierre Thorsell
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    218
    Jag är intresserad av cat-back men då jag enbart gör det för ljudets skull tycker jag det är lite lätt hutlöst med ca. 10 papp + montering.

  16. #16
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Thorssa Visa inlägg
    Jag är intresserad av cat-back men då jag enbart gör det för ljudets skull tycker jag det är lite lätt hutlöst med ca. 10 papp + montering.
    Det är vad det kostar tyvärr =/
    Fimpa mitten dämparen å ersätt med ett rör, det ger bättre ljud!
    En polare har gjort så på sin R32a (Golf MK5)

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2009
    Namn
    Pierre Thorsell
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    218
    Jo jag vet det tyvärr, har lagt ut det dubbla på avgas till hojen... Men till Golfen tycker jag inte att originalljudet är tillräckligt klent för att det ska vara värt över 10.000, 5-7 skulle jag däremot kunna överväga.

  18. #18

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Är inte ett Simons eller Jetex system billigare?
    http://www.simons.se/Katalog/VW/VW_G...st_Auspuff.htm

    Sen om det låter bra kan jag dock inte uttala mig om. Kan kanske va billigare att ta hem ett Jetex system från England också, är ju samma grejer.

    http://www.jetex.co.uk/website/jetex...tainless+Steel

  19. #19

    Reg.datum
    maj 2009
    Namn
    Pierre Thorsell
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    218
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Är inte ett Simons eller Jetex system billigare?
    http://www.simons.se/Katalog/VW/VW_G...st_Auspuff.htm

    Sen om det låter bra kan jag dock inte uttala mig om. Kan kanske va billigare att ta hem ett Jetex system från England också, är ju samma grejer.

    http://www.jetex.co.uk/website/jetex...tainless+Steel
    Jo Simons är iaf i en prisklass jag skulle kunna tänka mig, jag tänkte mest höra om det var någon som visste några fler alternativ i samma prisklass Simons lät iaf bra på den BMW jag hade det på

  20. #20
    Ghost RS
    Gäst
    Herre Gud vilken prisskillnad det är mellan Golf & Skoda

    Tänk på att du kan inte jämföra Simons på BMW & Simons på Golf.. HELT olika ljud
    Jag hade Simons på både min Saab & min BMW och BMW lät helt magiskt medan saaben lät knappt godkänt..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin