Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 35 av 35
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052
    Citat Ursprungligen postat av Thorssa Visa inlägg

    Jo Simons är iaf i en prisklass jag skulle kunna tänka mig, jag tänkte mest höra om det var någon som visste några fler alternativ i samma prisklass Simons lät iaf bra på den BMW jag hade det på
    Va nån på scirocco forumet som köpte simons, har va grymt besviken på ljudet, tystare än original.....

    Fredrik

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2009
    Namn
    Pierre Thorsell
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    218
    Citat Ursprungligen postat av Ghost RS Visa inlägg
    Herre Gud vilken prisskillnad det är mellan Golf & Skoda

    Tänk på att du kan inte jämföra Simons på BMW & Simons på Golf.. HELT olika ljud
    Jag hade Simons på både min Saab & min BMW och BMW lät helt magiskt medan saaben lät knappt godkänt..
    När du säger att det knappt lät godkänt, lät det lite eller lät det dåligt?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Sciroccogtx16v Visa inlägg
    Va nån på scirocco forumet som köpte simons, har va grymt besviken på ljudet, tystare än original.....

    Fredrik
    Där ser man, då kanske man åker vidare med original...

  3. #23
    Ghost RS
    Gäst
    [QUOTE=Thorssa;185845]När du säger att det knappt lät godkänt, lät det lite eller lät det dåligt?

    Som Sciroccogtx16v sa så lät det otroligt lite. blev väldigt besviken.. Fått höra att både Simons & Ferrita stryper nästan mer än original.. Däremot Millteks Cat-back låter GALET jäkla nice.. visst dyrare men värt VARENDA krona..

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 801
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Kolla upp Remus grymt bra ljud!
    Remus!!!
    Kärlek!

  6. #26

    Reg.datum
    aug 2012
    Namn
    Selmir H
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    56
    Hej

    Jag har installerat Ferrita turbo back på min R- och den har vakumstyrd avgasventil (avgasspjäll på ena utblåsen) men den är alltid öppen läge ska den vara så eller ska den bara öppna i S-läge? MVH tacksam för svar //SelmiR'

  7. #27

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    564
    Citat Ursprungligen postat av SelmiR Visa inlägg
    Hej

    Jag har installerat Ferrita turbo back på min R- och den har vakumstyrd avgasventil (avgasspjäll på ena utblåsen) men den är alltid öppen läge ska den vara så eller ska den bara öppna i S-läge? MVH tacksam för svar //SelmiR'
    Den ska i princip alltid vara öppen i S läge och normalt över ca 3000 varv om du drar på.

    Kom på en träff så ser vi...

  8. #28

    Reg.datum
    aug 2012
    Namn
    Selmir H
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    56
    Citat Ursprungligen postat av firefreak Visa inlägg
    Den ska i princip alltid vara öppen i S läge och normalt över ca 3000 varv om du drar på.

    Kom på en träff så ser vi...
    Okej , jag kommer på onsdag )

  9. #29

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Har kört med Simons på en tidigare Golf och var väl inte direkt imponerad, märkte ingen större skillnad mot original. Kommer att hänga på ett catback från Milltek under våren på Polon.

  10. #30

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Lyfter denna tråd lite eftersom jag blir R ägare imorgon. Är det fortfarande Milltek som gäller eller ska man kolla på annat? Från katten och bakåt som är intressant.

  11. #31
    Ghost RS
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Lyfter denna tråd lite eftersom jag blir R ägare imorgon. Är det fortfarande Milltek som gäller eller ska man kolla på annat? Från katten och bakåt som är intressant.
    Personligen så skulle jag satsa på Milltek.. Tycker att det är outstanding om du jämför med Ferrita & Simons tex..
    Sen har du ju Remus, Men osäker på hur det ligger prismässigt

  12. #32

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Magnus kalin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    391

    Golf R Avgassystem

    Fick min Milltek DP med cat från stertman motorsport idag, såg jäkligt trevligt ut, grym service å pris.
    Inte ens nån anledning å leta på ebay
    Senast redigerad av Mange.k den 2014-09-05 klockan 10:32. Anledning: stava

  13. #33
    Ghost RS
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mange.k Visa inlägg
    Fick min Milltek DP med cat från stertman motorsport idag, såg jäkligt trevligt ut, grym service å pris.
    Inte ens nån anledning å leta på ebay
    Om du tycker att det SER trevligt ut så vänta tills du får starta bilen och HÖRA hur trevligt det låter :P

  14. #34

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Citat Ursprungligen postat av Mange.k Visa inlägg
    Fick min Milltek DP med cat från stertman motorsport idag, såg jäkligt trevligt ut, grym service å pris.
    Inte ens nån anledning å leta på ebay
    Bra då vet jag vart jag ska shoppa ifrån sen Stertman ska nog få göra en allmän översyn av bilen först samt en service.

  15. #35
    Hammarby Sjöstad
    Gäst
    Jag är själv väldigt nöjd med Milltek Catback på min Edition 35 i alla fall.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin