Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    larsola
    Gäst

    Barnvagn i Golf Mk2?

    Tjena!

    Har en Golf gti 16v mk2 på gång och undrar om någon kan svara på om det går att få in en normalstor barnvagn i bagaget på en sådan? (Emmaljunga citycross)

    Tackar för svar på förhand!

    Mvh Lars-O.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Har ingen koll på storleken på just den barnvagnen. Men bagaget är ju relativt stor i en Mk2 faktiskt. Och en ihopfälld barnvagn skulle nog få plats. Beror på hur lång den blir dock när den är ihopfälld..

  3. #3
    larsola
    Gäst
    Hallå!

    Ja det var också vad jag hade för mig, hur brett är det mellan bakljusen? inte den mest opimala barnbilen men jag tänkte ha den som en extra bil men det måste funka med en barnvagn i... eller kanske någon kanske tom kan bjuda på samtliga bagagemått? bredd mellan ljusen, bredd invändigt samt djupet på bagaget?

    Mvh Lars-O.

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Vi får ner vår Emmaljunga i bagaget på Mk2an, dock så måste vi plocka bort däcken då det sitter ett fjäderbensstag där bak som tar i annars.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Citat Ursprungligen postat av larsola Visa inlägg
    Hallå!

    Ja det var också vad jag hade för mig, hur brett är det mellan bakljusen? inte den mest opimala barnbilen men jag tänkte ha den som en extra bil men det måste funka med en barnvagn i... eller kanske någon kanske tom kan bjuda på samtliga bagagemått? bredd mellan ljusen, bredd invändigt samt djupet på bagaget?

    Mvh Lars-O.
    Ska se om jag kanske kan få tid till att mäta lite sen. Om ingen annan hinner före förstås.

  6. #6
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Vi fick in vår Brio Happy i Countryn jag hade förut och då har ju Syncron mindre bagage då den är ca 10cm lägre i djupet.

    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Det går in ja.
    Men inte alla.
    Nya barnvagna är fasen stora.
    Och ja golfen har bagage men inte tusan är det stort.

  8. #8
    squid
    Gäst
    en Barnvagn ska gå ner iaf =) dock ska man inte göra som jag gjort.. montera batteriet i skuffen :P blev lite tajt o få ner vagnen.. men de går! :P

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Magnus Gulldén
    Ort
    Rydaholm
    Inlägg
    689
    En barnvagn är precis vad som går ner i min golf 4:a. Så nu är det dags att byta bil.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin