Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    markus-cronqvist
    Gäst

    Få bort instrumentpanelen i golf mk2

    Undrar om de är någon som vill va snäll och förklara för mig hur man gör, bilder hade varit utmärkt.

    MVH Markus

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Två skruvar på vardera sida av panelen ute vid dörrarna. Sen sitter det diverse skruvar under den också. Ta bort så många underpaneler du kan och pröva att rucka på panelen eftersom. Var ett tag sen som jag plockade lös min panel för att byta värmepaket men så farligt var det inte. Det är bara att riva.

  3. #3
    Medlem Jugos avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andrej Jugovic
    Medlemsnr
    5290
    Ort
    Hässleholm/TAS
    Inlägg
    211
    Glöm inte lossa dom två skruvarna i fågelbadet som håller panelen på plats så slipper du en del svordomar
    Golf MK1 GTI-83, Golf MK1 LS-76,Golf MK2 GTI G60-91, Polo TDI 80-08, Škoda Octavia TDI Greenline-15,Golf Mk4 GTI-02, Seat Ibiza Cupra -02

  4. #4
    markus-cronqvist
    Gäst
    Tack så mycket fågelbadet?

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Citat Ursprungligen postat av Jugo Visa inlägg
    Glöm inte lossa dom två skruvarna i fågelbadet som håller panelen på plats så slipper du en del svordomar
    Du menar inte de två skruvar som sitter i torpedväggen?

  6. #6
    GTI-nissen
    Gäst
    De sitter två skruvar i torpedväggen högt uppe i vattendiket eller fågelbadet, beroende på vad man vill kalla det. Vad det heter egentligen vet jag inte...
    Man ser dem om man böjer sig dubbelvikt och tittar in där torkarmotorn sitter.

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Citat Ursprungligen postat av GTI-nissen Visa inlägg
    De sitter två skruvar i torpedväggen högt uppe i vattendiket eller fågelbadet, beroende på vad man vill kalla det. Vad det heter egentligen vet jag inte...
    Man ser dem om man böjer sig dubbelvikt och tittar in där torkarmotorn sitter.
    Aha, där var aldrig jag och skruvade när jag tog lös min. Undra om nåt gick sönder då kanske.. :O

  8. #8
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Ja precis, 2 skruvar i "fågelbadet", dvs där torkarmotorn sitter. Kommer ihåg när jag o en kompis skulle plocka av en panel på jettan för att kolla läckage, fattade inte varför den satt fortfarande fast! efter några svordomar så såg vi att de var 2 skruvar till

  9. #9
    markus-cronqvist
    Gäst
    TACK så mycket alla

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin