Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    Rolf Diesel
    Gäst

    Tempmätar krångel på Caddy 1.6D -84

    Tjena!
    Har en Caddy Diesel vars tempmätare krånglar. Så fort jag slår på tändningen så går nålen i topp. Jag har provat att byta givaren, men samma fel. Har även bytt själva mätaren, dock begagnad, men exakt samma fel fortfarande.
    Är detta ett vanligt fel? Och hur är mätaren inkopplad egentligen? Jag tänker mej att det hela är ganska enkelt, men jag kan ju ha fått det lite om bakfoten(har hänt förr). Här följer ett lite primitivt kopplings schema som beskriver hur jag tror det ligger till:

    l:l:l:l----------(/)-----------===--------li=
    batteri____mätare_____givare_____jord

    Är det så enkelt eller ligger det något ytterligare i serie med mätaren, har försökt följa kretsen på baksidan men blir bara lite vindögd av det.

  2. #2
    polomannen
    Gäst
    KABELN TILL GIVAREN LIGGER OCH JORDAR NÅNSTANS.
    Mitt tipps tilldej.
    Kolla el-centralen på den....dom brukade paja på den modellen.

  3. #3
    Rolf Diesel
    Gäst
    Var ute och gjorde lite mätningar. Det fanns ingen "tjuvjord". Däremot visade sig att mätaren inte får 12v, utan att det sitter en spännings regulator i mellan. 9-10v får den. Men felet låg i handhavaren så att säga. Givaren för låg kylvätskenivå var trasig på min bil, tydligen går mätaren i topp om nivån är låg. Fixade den och nu funkar mätaren, eller ja, den går inte i topp iallafall!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin