Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25
  1. #21
    pinnen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Wolverine Visa inlägg
    Alla, men för bilar med common rail dieslar vinner man inget, då man på dessa ändå måste använda longlife-oljan.
    Har du dock en bil med bensinmotor är det i de flesta fall bättre att köra med fasta 1500mils-intervaller.
    Slipper Longlife oljan? nja, den enda skillnaden är att du får ett fast intervall, oljan är fortfarande densamma

  2. #22
    polotdi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Är det nån som kört på detta avtal en tid nu?

    Nån som har fått till 2st servicar på detta avtal?, om man bara få en service. Så är inte ens 99kr billigt..
    Hej, så här nästan 4 år och 13000 mil jobbpendling senare med en polo tdi 6r så ska jag nu betala fullpris (2300kr) för första gången.
    Nappade på 99kr erbjudandet, och hade efter drygt ett år gjort 3 servicar. Förlängde avtalet upp till 12000mil för 489 i månaden.
    För min del så kom jag undan billigt om jag ser på fakturorna och avtalskostnaderna. Tror att jag totalt sett "tjänat" 6-8000kr på detta mot att ta kostnaden vid servicetillfället.

    Men så här i efterhand, hade jag valt annan aukt. verkstad än vw (ex mechanum)så hade jag kanske kunnat komma på samma nivå utan avtal.

    Detta var första bilköpet och jag var väldigt dåligt insatt i hur allt funkar.

    Avslutningsvis så är min åsikt att man verkligen behöver lägga många mil i de minsta vw-modellerna för att serviceavtalen ska verka lönsamma.

    Nu är pendlandet dock över, och därmed dieseldagarna. Nu blir det nog GTI istället för TDI

  3. #23

    Reg.datum
    apr 2013
    Namn
    Pether
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    700
    Citat Ursprungligen postat av polotdi Visa inlägg
    Nu är pendlandet dock över, och därmed dieseldagarna. Nu blir det nog GTI istället för TDI

    Välkommen

    Som du kanske vet håller klubben på att byta namn från GTI klubben" till "Volkswagen Club Sweden". Ville bara göra en liten notis om detta då klubben är för alla Volkswagen modeller inte enbart GTI.

    Men en GTI är ju alltid en GTI

  4. #24
    polomannen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Ja det har du rätt i att en apa kan byta olja på vad som helst men inte alla lägger dom pengarna på att byta olja en xtra gång , men självklart skulle det vara ultimat för alla parter..vw får sitt och Leif får sitt=)

    Men mer eller mindre inga bilar kommer upp i några 3000mil utan den varnar ut redan vid 1800-2400mil (typ) pga att man har svårt att sköta bilens olja så som dom har lyckats i lab eller under mkt kontrollerade tester.

    Men jag säger koda om bilen till QG0/QG2 (ej longlife) och byt olja var 1500mil så är man safe + du vet när kostnaden kommer (alltid skönt).
    Och om du gör det borde ju 99kr avtalet bli kanon...3 servicear på 3 år=)
    Bra svarat Lars.

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052
    Försökte få detta till Sciroccon men säljaren räknade och sa att det aldrig kommer att löna sig...

    1000 mil per år = en service.....

    Fick beskedet att man inte fick fler servicear än vad bilen "ber om" och att ställa om den till fast intervall inte är aktuellt.

    Fredrik

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin