Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    Rechtslenker
    Gäst

    "NY" Golf R32 MKV

    Är lite nyfiken på Era synpunkter angående ett ev. köp av en Golf R32 MKV!

    Bilen i fråga är/har:

    Årsm: 2006
    Mil: 320 mil (Obs. 320)
    Färg: Silver metallic

    Övrigt: Manuell låda, stora stereon, PDC, regnsensor, Recaro skinnstolar. Bilen i fråga står på Porsche Center i Kalmar.

    Pris: 239.000 kr

    I mitt tycke är den precis lagom utrustad och jag är mkt intresserad. Dock underligt med så lågt miltal samt att den inte har blivit såld på ett drygt halvår!?

    Vad är den värd? Vad bör jag kolla extra noga? Input!

    Mvh Rechtslenker

    (Risken finns att jag befinner mig på helt fel forum...)

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Pjerre Gustavsson
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    422
    Det är inte vem som helst som köper en R32 då de är ganska dyra i förhållande till Audi som många väljer istället. Om man inte är som vi andra just intresserade av VW. Därför är väl inte marknaden så stor. Plus att för dessa pengar får man en roligare bil om man är yngre och vill ha det.

  3. #3
    Rechtslenker
    Gäst
    Min uppfattning är att fina R32or försvinner rätt fort från marknaden. Det jag kan tänka mig är att bilen i fråga är svårsåld pga manuell låda och årsmodell/högt pris. Men jag tycker ändå att den borde ha blivit såld efter mer än ett halvår ute på annons..

    Vad tror forumfolket?!

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    Jag hade hellre gått på nyare årsmodell med mer mil än en bil som är 4 gammal och inte rullat något... I varje fall när man e uppe i dom summorna..

  5. #5
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Jag hade tokprutat och sedan handlat, klockrent på den utrustningen samt miltalet, synd dock att det fattas DSG!

    mvh Per

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Pjerre Gustavsson
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    422
    Dsg är ju för folk som inte kan växla.
    Nej kanske inte. Men jag vill själv köra min bil därför valde jag en manuell plus att vad kostar det inte när DSG:n börjar och gå sönder. Då vill jag inte betala längre.

  7. #7

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Jag skulle först och främst ställa frågan varför bilen endast har gått 320 mil på fyra år? Det kan finnas en utmärkt förklaring eller så är det något lurt och bilen är inte lämplig att köpa. Anledningen till att den står är troligtvis helt orimlig prislapp (även om miltalet stämmer). Vi närmar oss trots allt 2011 och då har bilen 5 år på nacken och är på sin höjd värd 40-50 % av nybilspriset.

  8. #8
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Står bilen (bilar i allmänhet) länge så kontrollera slangar och andra detaljer i
    gummi och plast som kan torka och spricka.

    Har den stått ett halvår är bilsäljarna säkert inte helt emot att du prutar en del
    på den.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin